Forum > Newbie Forum

Beste manier om ergens te gaan draaien ( hoe aan te pakken )

(66 reacties. Pagina 2 van 7)
Moderator(s): Dré
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
13-5-2005 08:54

mrmarcellos schreef:

Bedankt voor deze nuttige info!
Het belangrijkste vind ik als je draait is de mensen een leuke avond geven.
is helemaal waar maar toch gaat dat ook niet altijd op!!!
Er zijn vele momenten in een bedrijf dat de bedrijfsvoering bewust wil dat je je aan een concept houd-ongeacht het feit dat het aanwezige publiek het wellicht niet naar zijn/haar zin heeft!!!!!!!
Belangrijkste detail-drive inn is het publiek naar de zin maken-
horeca worden soms dingen gedaan die als je niet uit het wereldje komt juist tegendraads zijn!!
een reden kan zijn-de uitbater wenst het dan aanwezige publiek eigenlijk niet meer als klant te willen hebben.
Juist dan zal je je aan het concept moeten houden en niet draaien wat het publiek dan wilt!!
er zou een thema avond kunnen zijn en het publiek moet wennen aan een bepaald beleid,de uitbater wil dan juist dat je doorgaat met dat gene wat je moet doen,een beleid is niet 1 avond maar kan zomaar een jaar duren!!
In mijn toenmalige Discotheek heb ik ruim 7 maanden leeg gezeten,puur om bepaald publiek te creeren en het oude publiek rustig aan zijn weg te laten vinden bij andere gelegenheden.
Het beleid/publiek wat ik binnen wilde hebben strookte niet met het oude publiek en zal ook nooit samen het naar de zin hebben in een bedrijf-kost helaas tijd.

de dj's die toen werkzaam waren deden welliswaar hun werk maar zorgden er ook voor dat het publiek wat ik liever niet wilde het zo naar hun zin hadden dat ik wederom 1 maand nodig had om hun op vrijdag en zaterdag er uit te krijgen.

hier zie ja aan dat het niet zomaar draaien is in een club of discotheek maar niets anders dan op 1 lijn zitten met het beleid vd club/disco.

groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 9489
13-5-2005 09:42
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 13-5-2005 14:02
In de horeca gelden de harde cijfers,
Er zijn twee soorten manieren van draaien:
Voor je publiek
Als je geboekt bent voor een bruiloft/verjaardag, en je betaald word door het feestvarken. Dan draai je helemaal voor hun. Je vervult dus al hun wensen op een zo danige wijze dat ze lekker uit hun dak kunnen gaan. En als de uitbater dan ook nog wat verkoopt, heb je het helemaal goed gedaan.

Voor de uitbater
Dan draai je op zo'n wijze dat er zoveel mogelijk omzet word gemaakt,
en dat doe je niet door al je publiek kontinue op de dansvloer te houden sneaky :V shut up :X

De echt goede dj's kunnen het combineren,
sturen hun publiek op een wijze waarmee ze helemaal mee kunnen gaan in de sfeer van de avond, en de uitbater heeft ook een goede omzet.

Maar pas op, als je dat zo tegen een uitbater vertelt, moet je echt in staat zijn om het ook aan te voelen en te kunnen, want als je dat niet kan val je binnen een uurtje draaien al door de mand.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MrmarcellosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-5-2005
Laatste: 11-6-2024
Berichten: 39
13-5-2005 11:41
Weet niet of het uitmaakt maar ik draai zeker niet als drive-in.

Het draaien voor de uitbater lijkt mij meer iets voor een drive-in ( maar misschien zie ik dat verkeerd en hoop hiermee niemand te beledigen)

Heb er namelijk zo nooit overgedacht.
"Excessivemix radioshow now available on 7 streams"
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
13-5-2005 13:03

mrmarcellos schreef:

Het draaien voor de uitbater lijkt mij meer iets voor een drive-in ( maar misschien zie ik dat verkeerd en hoop hiermee niemand te beledigen)
No offence, maar ik denk dat je er nog zo weinig kaas van hebt gegeten, dat ik me afvraag hoe jij jezelf in godsnaam moet gaan verkopen.

Weet je wel wat een uitbater is eigenlijk?
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
13-5-2005 17:18
laugh :D

nog een keer-
begin nog s bij mijn reactie,lees het rustig door en ga verder met dat van Tom.
Kom je er dan nog niet uit of begrijp je het niet dan kan ik niks anders mededelen dan....
dat je er nu nog niet rijp voor bent en het veel verstandiger is om eerst te leren en te begrijpen.
Juist jouw reply is datgene waar de bedrijfsvoering van een club/discotheek niet op zit te wachten!!!!!!!!!!!!
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
MrmarcellosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-5-2005
Laatste: 11-6-2024
Berichten: 39
13-5-2005 21:10
Het is me echt wel duidelijk wat een uitbater is.

Wat draaien jullie top40, pop , trance?

Wie weet snap ik jullie dan iets beter.

Als het publiek zich vermaakt en op de dansvloer aanwezig zal er ook meer gedronken worden door de sfeer die je maakt, toch? Of zie ik dat ook verkeerd
"Excessivemix radioshow now available on 7 streams"
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
13-5-2005 21:27
wat wij draaien of een ander draait is niet van belang om het beter te begrijpen sneaky :V
Aard of stijl van de muziek is niet het criterium om de gedachtengang van een club of discotheek bezitter te begrijpen.
Aard of stijl van de muziek is relatief-in het ene bedrijf is het commercieel en in het andere puur deephouse of hardtrance.
Wat veelvoudig voorkomt is een mengeling of meerdere avonden met op elk avond een eigen thema of muziekkeuze.
In theorie is dat bedrijf dan niets anders aan het doen dan een mengeling maken van diverse stijlen maar gespecificeerd op 1 avond en de daaropvolgende avond weer een specifieke stijl.
Zo zal je zien dat 1 bedrijf ook diverse doelgroepen heeft!!
Bijv-zaterdags-hardhouse met eigen publiek.
Vrijdags-Commercieel met eigen publiek etc etc.

jij gaat te kort door de bocht,jij denkt dat een club of discotheek 1 bewust iets doet en dat is het.
Ja zeker dat komt voor,dat zijn de bedrijven die ondertussen hun sporen hebben verdient en het zich kunnen permiteren om 1 stijl aan te houden sneaky :V
Maar zelfs de grote clubs hebben meerdere dagen met specifieke muziek!!!!
Want de kassa moet wel centjes hebben.

Wat voor bedrijf of wat voor muziek er ook gedraait word het kunnen en willen meedenken met de bedrijfsvoering is een eis!!
Bij de grote jongens kom je toch niet als beginner,er staan honderden vriendjes van de bekende DJ te wachten om aub ook eens te mogen draaien dus jij bent voorlopig niet aan de beurt.
De grote jongens en de daarbij behorende DJ's van naam hebben na jarenlang geinvesteerd te hebben(en er zijn erbij met kruiwagentjes wink ;) ) eindelijk de Luxe bereikt dat zij gevraagd worden,voor en door hun naam en daaraan vast zit de luxe positie dat je je eigen set kan draaien.
maar dat duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurt en dat is de komende jaren niet weggelegd voor jou.
Dus klein beginnen,meedenken,doen wat ze willen,veel kijken en leren.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 9489
13-5-2005 21:27

mrmarcellos schreef:

Wat draaien jullie top40, pop , trance?
Dat wat nodig is om het gestelde doel te bereiken
Wie weet snap ik jullie dan iets beter.
Ik betwijfel het shut up :X
Als het publiek zich vermaakt en op de dansvloer aanwezig zal er ook meer gedronken worden door de sfeer die je maakt, toch? Of zie ik dat ook verkeerd
Dansende mensen drinken niks,
dat gaat zo moeilijk als je aan het dansen bent......
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
13-5-2005 21:29

mrmarcellos schreef:

Als het publiek zich vermaakt en op de dansvloer aanwezig zal er ook meer gedronken worden door de sfeer die je maakt, toch? Of zie ik dat ook verkeerd
jazeker-DJtheker!!!!!!!!!!

als ze op de dansvloer staan dan zuipen ze niet en blijft de kassa dicht!!!!!!!!
Dus zoek je naar een middenweg-eerst kijken en leren en dan ga ik s verder met je wink ;)
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
MrmarcellosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-5-2005
Laatste: 11-6-2024
Berichten: 39
13-5-2005 21:37
Ok we zullen zien hoe het gaat lopen.
"Excessivemix radioshow now available on 7 streams"

Terug naar forum Reageer (zonder quote)