Forum > Algemeen Forum

Ontwikkeling platendatabase. Welke features??

(174 reacties. Pagina 2 van 18)
Moderator(s): Dré
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
4-4-2005 15:12
Er zijn tig mensen die hun collectie via discogs bijhouden. HEt moet niet moeilijk zijn om een simpele inmportfunctie te schrijven. Discogs staat vol met gegevens. Er is een exportfunctie in discogs om naar excel te schrijven, dus kan dit meer dan simpel in acces gegooid worden.
Je kunt in excel ook gebruik maken van updaten van webqueries, hiermee kun je labelinformatie uit discogs trekken.
Waarom je dit zou willen? Omdat men het dan niet zelf hoeft in te kloppen. dit bespaart fouten en inklopwerk.

Ook is het voor mensen die hier en daar een plaatje kopen over verkopen leuk om waarden ervan erbij te vermelden.
niet nodig
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
4-4-2005 15:13

mr_jows schreef:

deWit schreef:

Let wel dat bij echt grote databases, acces schijttraag is.
Als je het goed indexeert valt het allemaal wel mee.
Kan goed gaan, kan ook van niet. Mocht je trouwens nog hulp nodig hebben, heb al een tijdje ervaring met VB. Voeg me toe op msn fzo.. msn AT dewit-ws DOT nl
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
4-4-2005 15:13

mr_jows schreef:

Dré schreef:

MS SQL samen met XML. Kale versie van MS SQL zit tegenwoordig STANDAARD bij Windows XP. PWS ook. Zou een eitje moeten zijn ;-)
Bedoeling is ook idd dat de rapporten (overzichten) uit worden gebakken via een XML-scriptje.
Dan kan toch iedereen z'n eigen interface schrijven (mits je alles maar goed structureert). Da's toch HET grote voordeel van XML?: "U vraagt, wij boeren op" ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
4-4-2005 15:14

mutz schreef:

Er zijn tig mensen die hun collectie via discogs bijhouden. HEt moet niet moeilijk zijn om een simpele inmportfunctie te schrijven. Discogs staat vol met gegevens. Er is een exportfunctie in discogs om naar excel te schrijven, dus kan dit meer dan simpel in acces gegooid worden.
Je kunt in excel ook gebruik maken van updaten van webqueries, hiermee kun je labelinformatie uit discogs trekken.
Waarom je dit zou willen? Omdat men het dan niet zelf hoeft in te kloppen. dit bespaart fouten en inklopwerk.

Ook is het voor mensen die hier en daar een plaatje kopen over verkopen leuk om waarden ervan erbij te vermelden.
Wokay zit wat in, importfunctie zou dan idd wel handig zijn. Ik ga wel even een accountje aanmaken bij Discogs, dan kan ik zien hoe dat ongeveer in elkaar zit.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
4-4-2005 15:15
1 x bewerkt. Laatst door Mutz op 4-4-2005 15:19
Acces hoeft inderdaad niet traag te zijn. Dat heeft puur te maken met de kwaliteit van de programmeur.
Waar je wel mee moet uitkijken is de versie waarin je het schrijft. Heb zelf MSDN licentie dus mag soweizo een runtime versie van Access aan de klant meegeven. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen zit te wachten op een extra installatie van bijvoorbeeld Access 2003.

Ik heb hier overigens nog een dynamisch importscript liggen, wat je wel mag hebben. HEb hier overigens nog wel meer standaard modules liggen. (Querywizzard, api contollers, dynamisch schakelbord) Het meeste is zelf geschreven. Mocht je iets nodig hebben dan geef je maar een gil
niet nodig
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
4-4-2005 15:15

Dré schreef:

Dan kan toch iedereen z'n eigen interface schrijven (mits je alles maar goed structureert). Da's toch HET grote voordeel van XML?: "U vraagt, wij boeren op" ;-)
Niet iedereen kent XML Dre ;)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
4-4-2005 15:23

mutz schreef:

Acces hoeft inderdaad niet traag te zijn. Dat heeft puur te maken met de kwaliteit van de programmeur.
Waar je wel mee moet uitkijken is de versie waarin je het schrijft. Heb zelf MSDN licentie dus mag soweizo een runtime versie van Access aan de klant meegeven. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen zit te wachten op een extra installatie van bijvoorbeeld Access 2003.

Ik heb hier overigens nog een dynamisch importscript liggen, wat je wel mag hebben. HEb hier overigens nog wel meer standaard modules liggen. (Querywizzard, api contollers, dynamisch schakelbord) Het meeste is zelf geschreven. Mocht je iets nodig hebben dan geef je maar een gil
Ik stuur je wel even een e-mailtje! Thnx!
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
4-4-2005 16:13
Tja, van programmaeren etc heb ik geen kaas gegeten, echter is het misschien wel handig om ervoor te zorgen dat cd titels/info via de CDDB ingeladen kunnen worden? (Heb ik even afgeken van iTunes wink ;))
It's time to play the music, It's time to light the lights..
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
4-4-2005 17:04

big bang schreef:

Tja, van programmaeren etc heb ik geen kaas gegeten, echter is het misschien wel handig om ervoor te zorgen dat cd titels/info via de CDDB ingeladen kunnen worden? (Heb ik even afgeken van iTunes wink ;))
Er wordt hier gesproken over een Vinyl database wink ;)

Maar het zou handig kunnen zijn voor diegene die met beide werkt.
Misschien een BPM kollom?

Zelf doe ik alles in Excel, cd's via cddb (helaas is niet alles bekend) en het vinyl heb ik in dezelfde data bank. (op een andere database zit ik dus niet op te wachten)

Martin.
kvm entertainment
OmErtaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
Berichten: 236
4-4-2005 17:42
Als je je programma in java wil schrijven heef je maar even een gil. Ben student informatica aan Ugent. Java heeft natuurlijk het voordeel dat je het platformonafhankelijk kan maken. VB ken ik minder van maar is niet zo moeilijk ga ik binnenkort eens even oefenen dus kan misschien ook wel helpen. Zit je in de problemen roep me maar we zien wel of ik je dan kan helpen.

grtz

Terug naar forum Reageer (zonder quote)