Forum > Licht

lichtcontroller

(36 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 20-11-2024
23-2-2003 11:54

musickid schreef:

sorry dat ik hier tussendoor om maar kun je met een dj mingle ook gewoon analoge effecten aansturen? (of hoe heet zo'n mushroom?)
dat was mijn vraag ook happy :)
ik neem aan dat er NIET 16 stopkontacten op de achterkant zitten, maar zag dat er een DMX en een XLR uitgang opzat, maar hoe sluit je de parren en effecten dan aan ? heb je daar die T4 balken voor nodig ? want ik wil ook graag mijn chaser en schakelpaneel vervangen door een betere controller ! maar niet als het in de honderden euro's gaat lopen !
NiekStandaard Lid
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
23-2-2003 12:03

robbert schreef:

ownee, kun je voor 150 euro geen chaser en switch pack kopen...
Zucht...we hebben het hier over een degelijke chaser, geen goedkoop ding! Indien je voor een simpele chaser gaat, zonder poespas, en makkelijk te bedienen zijn de 2 genoemde 230 Volt chasers gewoon de standaard. Dus niet direct met DJ Mingles etc. beginnen...qua tafel wellicht zelfde prijs, maar je dimpack dan?

Dan nog: indien je voor een simpele chaser gaat, zoals door Robert aangehaald, zul je je in de nabije toekomst alsnog moeten orienteren op een andere tafel. De tijd en ervaring heeft mij namelijk geleerd dat iedereen het weer groter en beter moet hebben. Dit zal niet snel het geval zijn met de 2 genoemde chasers.

Zucht....lijkt wel een wedstrijd goedkoopste chaser zoeken... angry
RobbertStandaard Lid
Sinds: 5-1-2003
Laatste: 15-11-2008
23-2-2003 13:53
tja hij heeft ook maar 150,- te besteden he, het liefts zou iedereen een licht mixer van duizende euro's kopen maarja daar hebben er niet veel genoeg geld voor.
de dj mingle is toch een zeer mooie mixer en ik zou liever de dj mingle hebben dan de mixers die jij noemde. ook veel makkelijker, je hebt maar 1 dmx kabeltje.
pfff had ik maar een geldboom in men tuin staan.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 22-11-2024
23-2-2003 15:52

Niek Bolscher schreef:

Zucht....lijkt wel een wedstrijd goedkoopste chaser zoeken... angry
De aller goedkoopste oplossing is gewoon een rijtje schakelaars bij de Gamma kopen.
Je hebt alleen wel blauwe vingertjes aan het einde van de avond laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
EinstijnStandaard Lid
Sinds: 11-2-2003
Laatste: 14-7-2006
24-2-2003 22:44
enige waar je bij schakelaars wel op moet letten,
is dat je draden evnt. kroonsteentjes schakelaars stopcontacten het vermogen aankunnen.
anders heb je behalve blauwe vingers uitgefikte zekeringen of erger schakelaars.
soms zit het mee, maar meestal tegen
TomVIP Lid
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 22-11-2024
24-2-2003 22:59

einstijn schreef:

enige waar je bij schakelaars wel op moet letten,
is dat je draden evnt. kroonsteentjes schakelaars stopcontacten het vermogen aankunnen.
anders heb je behalve blauwe vingers uitgefikte zekeringen of erger schakelaars.
Een gewone opbouwschakelaar die ook in een normale huisinstallatie word gebruikt mag 10 ampere schakelen. Er zijn weinig lichteffecten binnen het budged van vragensteller die 2300 watt zullen zijn.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JasperbStandaard Lid
Sinds: 23-11-2002
Laatste: 18-8-2009
25-2-2003 09:47

Max schreef:

musickid schreef:

sorry dat ik hier tussendoor om maar kun je met een dj mingle ook gewoon analoge effecten aansturen? (of hoe heet zo'n mushroom?)
ik neem aan dat er NIET 16 stopkontacten op de achterkant zitten, maar zag dat er een DMX en een XLR uitgang opzat, maar hoe sluit je de parren en effecten dan aan ? heb je daar die T4 balken voor nodig ? want ik wil ook graag mijn chaser en schakelpaneel vervangen door een betere controller ! maar niet als het in de honderden euro's gaat lopen !
Je kan met de soort "schakelaars" op de dj mingle met behulp van een switchpack analogo effecten aansturen
MaxStandaard Lid
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 20-11-2024
25-2-2003 11:36

jasperb schreef:

Max schreef:

musickid schreef:

Je kan met de soort "schakelaars" op de dj mingle met behulp van een switchpack analogo effecten aansturen
Dus als ik voor de DJ Mingle zou gaan zou ik een aantal Switch pack's voor de effecten nodig hebben (www.new-line.nl/v/24) voor de analoog effecten, en een paar Dimpacks ( www.new-line.nl/v/2294) voor de spots

Is er ook een mogelijkheid of effecten/spots diretc aan te sturen ?

Nu we het toch over DMX hebben,
hoe kan ik dmx gestuurde effecten aansturen ? heb ik daar ook switch pack's voor nodig zoals bij Analoge, of kan ik ze rechtstreek aansluiten of wat ? (ik heb het dan over dmx derby's enzo.)
RoeltjeStandaard Lid
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
25-2-2003 12:15
DMX apparaten kunnen direct aangesloten worden, zonder switch/dimmer pack ...
vaj-ta-lie-tie
RobbertStandaard Lid
Sinds: 5-1-2003
Laatste: 15-11-2008
26-2-2003 00:31
kijk eens in de zoek funktie bij DMX, daar staat heel veel info, ik heb zelf ook eens een tophic erover gestart omdat ik het niet helemaal snapte (nu nog niet helemaal, maar toch wel een beetje)
omdat ik het niet allemaal zeker weet ga ik geen antwoord geve want mijn antwoorden zijn toch altijd verkeerd.
pfff had ik maar een geldboom in men tuin staan.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)