Forum > Geluid

Het Pioneer cdj-200 topic

(347 reacties. Pagina 2 van 35)
Moderator(s): Dré
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
16-1-2005 14:38

Skit schreef:

Ik denk wel dat we met enige logica in ons achterhoofd stilletjes mogen beweren dat de CDJ-100 wel degelijk uit het gamma gaat verdwijnen niet?
Dus natuurlijk komt er een flinke prijsdaling voor de laatste cdj100's happy :).
Waar zit de cut op dit apparaat?
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
16-1-2005 14:39
1 x bewerkt. Laatst door Patrick van Vugt op 16-1-2005 14:44
Zo, ze vallen mekaar na d'r hand bijna aan laugh :D eerst numark, dan denon, en nu ook nog eens pioneer...
Hoewel het mij lijkt dat de denon en numark meer functies bieden, dan dit aparaatje.
Zou pioneer soms de 200 gaan leveren ipv de 100? [ edit: ben niet de eerste met dit edit wink ;) ] Teminste zoals al eerder gezecht veel extra fucnties heeft hij niet.
Er is nu inmiddels rond de 500 euro klasse al heel wat moois verkrijgbaar, en het word alleen maar leuker laugh :D wink ;)
*Quukske*
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
16-1-2005 14:41

RonnieB schreef:

Ook moeten ze wel uitkijken dat ze de prijs niet te hoog leggen, want volgens mij heb je voor de prijs van een CDJ100 nu al een budget spelertje met loops en scratch?
Maar waarom kiezen mensen vaak toch voor een pio? Vanwege de betrouwbaarheid. Als deze speler net zo betrouwbaar blijkt te zijn als de 100, dan hebben ze blijkbaar geluisterd naar op en aanmerkingen over de 100, en dat allemaal toegevoegt. Dus nog steeds een simpele cd speler, maar nu met een loopje erbij enzo. En (ik dacht dat het bij de 100 10% was) gewoon 16%pitch. Niet dat je het echt nodig hebt, maar toch. Ik vin em wel cool, ookal heb ik liever Numark wink ;)

[edit] ik bedoel dus dat je aan 10% pitch ook al wel genoeg hebt wink ;) [edit]
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
16-1-2005 14:42

Skit schreef:

Ik denk wel dat we met enige logica in ons achterhoofd stilletjes mogen beweren dat de CDJ-100 wel degelijk uit het gamma gaat verdwijnen niet?
Moeilijk om daar iets over te zeggen. Aan de ene kant zeg je nee, want het is toch (nog steeds) een succes nummer.
aan de andere kant is hij inmiddels al wel achterhaald door de budgetmerken.

Groeten,
Niels.
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
16-1-2005 14:42

RonnieB schreef:

toch is het maar net wat je zoekt, de 800 heeft dus wel een scratch functie (wat een hoop budget spelers tegenwoordig ook allemaal al hebben!) ik ben bang dat de prijs van deze CDJ200 toch een stuk (100-200 euro?) boven de CDJ100 gaat liggen, of pioneer moet stoppen met de verkoop van de CDJ100.
Ook moeten ze wel uitkijken dat ze de prijs niet te hoog leggen, want volgens mij heb je voor de prijs van een CDJ100 nu al een budget spelertje met loops en scratch?
Laat ik het zo zeggen, ik ben wat cd-spelers betreft nogal Pio-fan. ik heb echter niet het budget (student) of de behoefte om veel meer geld uit te geven dan noodzakelijk is voor mijn hobby. dus de 1000 valt sowieso af, 800 heeft scratch (minder belangrijk tot dusver) en loop (wel belangrijk). de 200 alleen loop (zo te zien). Maar goed, nu de 200 eraan komt, kan ik altijd nog even wachten, hoe deze bevalt bij anderen en bij mensen met kennis (Dré bijv.)
ik heb nu de 100sjes en die bevallen goed, alleen mis ik o.a. een loopfunctie.
Beauty hides in the deep
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
16-1-2005 14:47

Sjapper schreef:

RonnieB schreef:

toch is het maar net wat je zoekt, de 800 heeft dus wel een scratch functie (wat een hoop budget spelers tegenwoordig ook allemaal al hebben!) ik ben bang dat de prijs van deze CDJ200 toch een stuk (100-200 euro?) boven de CDJ100 gaat liggen, of pioneer moet stoppen met de verkoop van de CDJ100.
Ook moeten ze wel uitkijken dat ze de prijs niet te hoog leggen, want volgens mij heb je voor de prijs van een CDJ100 nu al een budget spelertje met loops en scratch?
Laat ik het zo zeggen, ik ben wat cd-spelers betreft nogal Pio-fan. ik heb echter niet het budget (student) of de behoefte om veel meer geld uit te geven dan noodzakelijk is voor mijn hobby. dus de 1000 valt sowieso af, 800 heeft scratch (minder belangrijk tot dusver) en loop (wel belangrijk). de 200 alleen loop (zo te zien). Maar goed, nu de 200 eraan komt, kan ik altijd nog even wachten, hoe deze bevalt bij anderen en bij mensen met kennis (Dré bijv.)
ik heb nu de 100sjes en die bevallen goed, alleen mis ik o.a. een loopfunctie.
Als de prijs richting de s1000 van denon gaat komen, lijkt het mij dat ze de plank redelijk mis gaan slaan. De denon heeft veel meer functie's en over de betrouwbaarheid van bijde spelers is nog niks bekend (hoewel, als je de merken opzich bekijkt).
Toch wel leuk dat ze dit nu weer doen, zeker met in het achterhoofd houdende dat ik over een half jaart mischien iets in deze richting ga aanschaffen.
Zeeeeer benieuw!
*Quukske*
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
16-1-2005 15:42
de s-1000 zal ook een directe concurrent van dit dingetje worden... qua prijs zit de denon al niet zo ver van de cdj100 vandaan... als de cdj-200 dan in dezelfde klasse valt als de s1000, dan denk ik dat de s1000 dit qua features gaat winnen.
de s1000 zal waarschijnlijk net zo betrouwbaar worden (heb er nog geen klachten over gelezen, en aangezien de grote broers van de s1000 ook nog lekker doordraaien, verwacht ik dit ook niet)
voor de drive-ins zal dan de s1000 aantrekkelijker worden, als ze de extra functies ook nodig vinden.

voor verhuur zal het de pioneer worden, omdat de bediening gewoon lekker simpel is! de s-1000 is ook niet al te moeilijk vergeleken met zijn iets grotere broers, maar voor verhuur moet je gewoon een simpel dingetje hebben, die niet teveel instellingen heeft, en makkelijk te bedienen is!
hoewel ik van mening ben dat de denons binnen 10 minuten te leren zijn, maar dit is soms toch niet mogelijk.
Music is what feelings sound like...
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
16-1-2005 15:47
Nog maar es:
[by Skit]
Je moet ook bedenken dat het niet Pio's filosofie is van veel verschillende functies te hebben. Eerder ligt hun denkwijze in de lijn van: Less is More.
Alle functies die op een Pioneer CD-speler zitten die werken ook naar behoren. Dat is de sterkte van Pioneer.
Waarmee ik natuurlijk niet insinueer dat de Denons niet naar behoren werken. Ik zie niet in waarom de CDJ-1000 dan ook niet meer zou verkopen want die heeft trouwens ook veel minder functies als de DN-S5000.

Waarom kiezen mensen dan voor Pioneer? Misschien omdat het scratchgeluid van de Pioneers ze beter bevalt, of omdat ze het design mooier vinden, of omdat de Pioneer een CD-speler is waar je echt mee in het werkveld kan staan, (wederom wil ik niet afdoen aan de kwaliteit van de Denon, ik roep maar wat suggesties op hoor...)
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
16-1-2005 15:53

Skit schreef:

Waarom kiezen mensen dan voor Pioneer? Misschien omdat het scratchgeluid van de Pioneers ze beter bevalt, of omdat ze het design mooier vinden, of omdat de Pioneer een CD-speler is waar je echt mee in het werkveld kan staan, (wederom wil ik niet afdoen aan de kwaliteit van de Denon, ik roep maar wat suggesties op hoor...)
Ik denk meer door de geweldige marketing van pioneer! denon is onder de meeste mensen gewoon nog niet bekend genoeg! vaak als je in een dj-shop komt oid, staan daar een aantal pioneer spelers uitgestald, en denon hebben ze misschien een foldertje van, en kunnen ze op bestelling leveren...
ook is de pioneer cdj-1000 nog steeds alleenheerser op de grotere feesten, net zoals de technics draaitafels.
als je de beginnende 'wannabe-dj' vraagt wat voor profi cd spelers ze kennen, dan zal dat als eerste een CDJ-1000 zijn, want die zien ze op TV bij al die feesten! (en als je dan vraagt of ze denon kennen, dan is het van papa's hifi set, of misschien de oude rotte dubbele spelers)
Music is what feelings sound like...
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
16-1-2005 16:02
Wel als ik ging draaien op locatie op iemand anders z'n gear was mijn grote ergernis de Denon Cd-spelers, met als grote koploper de DN-2600F. Als je deze speler niet kende was het bijna een onding.
Dus dat kan ook een reden zijn. Die marketing natuurlijk ook, maar ik verwed er mijn kop op dat Denon een minstens even grote marketingafdeling heeft als Pioneer. Het is maar hoe je je profileert als merk zeg ik maar.

Trouwens ook mensen met verstand van zaken kiezen voor de Pioneers net zoals er mensen zijn met evenveel verstand van zaken die kiezen voor de DN-S5000. Zo simpel is het niet om alles zomaar eens eventjes aan de marketing toe te schrijven.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)