Forum > Newbie Forum

compressor <--> peak limiter <--> gate ??

(17 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
30-1-2005 19:27
liefst simpel goedkoop en effectief. met een kwaliteit die in verhouding staat tot mijn speakerset. en bedankt wink ;)
I'll take you to the KoffieShop...
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
31-1-2005 15:53
klein kickje(excuses voor de opdringerigheid maar als het erg belangrijk is moet ik hem deze week hebben voor vrijdag en zaterdagavond) ashamed :$ vergeef het me ashamed :$
I'll take you to the KoffieShop...
DjProbeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 1-7-2004
Laatste: 6-8-2009
Berichten: 104
6-2-2005 18:42
ook nog een vraagje
een compressor kan je sound toch deftig veranderen ?
een limiter, zie ik, is meestal een appart knopje (peak limit bv.)
maak je dan eigenlijk geen gebruik van de compressor ?
en hoe stel je die dan in (attack, ratio, treshold, reslease ..)
DjProbeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 1-7-2004
Laatste: 6-8-2009
Berichten: 104
6-3-2005 12:18
hallo, gisteren voor het eerst een feestje verzorgd waar we gebruik hebben gemaakt van de MDX 1600;
hij was als volgt ingesteld ...

https://users.pandora.be/TLA-productions/djstuff/DSC06638.JPG <foto is 806kb, dus kan even duren voor de modemgebruikers onder ons)

nu er was ook een professione DJ aanwezig (iemand die zijn eigen tracks maakt en als uitgebracht heeft, iemand met een heel getraind oor dus)
hij wist met te zeggen dat het geluid te "compressed" klinkt, dus dat de compressor veel te veel in werking trede, gij rade mij aan om niet die auto functie te gebruiken,
maar om zelf attack en release in te stellen,

maar ik weet niet meer juist hoe, korte attack en lange release ?
kan iemand eens een foto online zetten van hoe zijn limiter/compressor is ingesteld ?

thx !
DjProbeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 1-7-2004
Laatste: 6-8-2009
Berichten: 104
7-3-2005 12:17
niemand die eens een fotootje wilt nemen van hoe zijn limiter/compressor is ingesteld ? shocked 8O
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
7-3-2005 14:02
Jij hebt er niks aan om te weten hoe andere mensen hun limiters hebben ingesteld. De juiste instelling is volledig afhankelijk van de rest van de apparatuur.

Mijn tip: stel nou eerst met de compressorfunctie uitgeschakeld de gainstructuur van je keten mixer->versterkers goed in. Op het forum is te vinden hoe dat werkt. Regel daarna je limiters zo af dat de versterkers niet clippen, nog steeds met compressor uit.

Nu zou je, om te voorkomen dat het signaal hard de limiter ingaat (wat bij een Behringer niet zo fraai klinkt), een lichte compressie kunnen instellen. Hoe dat werkt staat keurig in de gebruiksaanwijzing van de Behringer (je kan zeggen wat je wil van Behringer, maar hun gebruiksaanwijzingen zijn behoorlijk goed!).
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
13-3-2005 20:48
Ik had een vraag gesteld een pagina heirvoor: Hij luid opnieuw want volgens mee heeft iedereen eroverheengelezen shut up :X : Welke Compressor Limiter (en wat nog meer aan te raden is voor processing) Ik heb ook nog geen EQ. Wel een crossover. Wat raden jullie mij aan. Het moet ongeveer gelijk zijn in kwaliteit aan de peavey ul15 en peavey ul118S (zo'n dikke 3000 euro's dus met versterking voor de speakerset) Persoonlijk heb ik nog nooit het verschil gehoort tussen processing en geen processing. Hoe zou iemand dat beschrijven?>schrikbarend of licht aanwezig? dus, is het erg belangrijk of is het wel handig?
I'll take you to the KoffieShop...
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
26-3-2005 10:09
Ik heb een hoop gelezen en volgens een hoop mensen is het het verschil wel waard die 650 euro voor een Driverack PA. Die zal ik eerst is een dagje huren bij een vriendelijk persoon! laugh :D
I'll take you to the KoffieShop...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)