Forum > PC related Forum

Ervaringen met muziekprogramma's??

(28 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
ObedaihStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2005
Laatste: 15-3-2005
Berichten: 10
21-1-2005 14:00
NEE...want reason ondersteunt geen midi, alleen midicontrollers, maar geen externe midi-instrumenten zoals een synthesizer happy :)kan ik er dan wel een keybord op aansluiten om noten aan te sturen??
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
21-1-2005 14:05

obedaih] schreef:

NEE...want reason ondersteunt geen midi, alleen midicontrollers, maar geen externe midi-instrumenten zoals een synthesizer happy :)kan ik er dan wel een keybord op aansluiten om noten aan te sturen?? ja, zoals ik al eerder zei: reason ondersteunt wel midicontrollers (dus midikeyboards wel), maar geen complete synthesizers ofzo...
Infected SoundsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 18-3-2008
Berichten: 295
21-1-2005 16:36
Ach joh schaf gewoon Reason 2.5 (in de aanbieding in Rotterdam) en Cubase SL 2 oid aan plus nog een midicontrollertje en desnoods een (extra) geluidskaart. Met deze combinatie worden veel (zoniet bijna alle) dance nr's gemaakt.
Thanx Dré !
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
21-1-2005 19:14

mr_jows schreef:

Ga je half werk leveren? Of wil je het direct goed doen? ;)
Ja koop dan direct een nieuwe Mac G5 met Protools en Procontrol, minstens een A6 en Neuron, Z8, Kurzweil K2600, Machinedrum en Focusrite Red, want met minder kun je geen vette track maken!!

Als je zo begint... Die stelling van 'half werk' is gelul. Er zijn zat mensen die steengoede muziek maken met Fruityloops of zelfs met een trackertje met gratis VST's. 't Is de kok niet de keuken.

En ik ben hier niet kwaad of zo, ik wil ook helemaal geen steen werpen naar wie dan ook, maar gewoon iets duidelijk maken. Danku.
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
22-1-2005 08:37

H. schreef:

en beweringen hier dat je cubase moet kopen om het werk goed te doen slaan ook totaal nergens op...

met reason en fruityloops worden genoeg goede producties gemaakt (en gereleased)...

cubase is leuk als je zelf met veel hardware en vst's werkt, maar als je wilt beginnen met muziek maken zou ik je fruityloops of reason met een midi-keyboard aanraden...

en begrijp me niet verkeerd... niks tegen cubase... ik werk er zelf mee happy :)
Ja maar als hij/zij wel goed kan produceren en je wilt overstappen op Cubase, dan ben je alsnog extra geld kwijt en ben je weer bezig met een leerproces. Ik ben zelf iemand van: Als je het doet, doe het dan meteen goed!
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
22-1-2005 10:19
Je kan ook lekker beginnen met fruity loops, je kan er leuke dingen mee maken. Bovendien maakt fruity loops ook gebruik van vst's en het is een goedkope oplossing. Als je dan de modules die je leuk vind erbij aanschaft (die nu als demo worden meegeleverd) ben je een heel eind op weg. Het enige wat jammer is, is dat andere programma's een totaal andere lay-out hebben zodat je dan er weer opnieuw moet induiken. Je kan dus ook voor Cubase SX of voor Sonar gaan en daar wat leuke plug ins bij aanschaffen. Kun je het leuk opbouwen en heb je meer een standaard lay-out. Alleen heb ik geen flauw idee wat Cubase of Sonar kosten. Echter las ik uit eerdere berichten dat dit meer kost dan fruity loops, als je echter precies weet hoe fruity loops werkt, is het weer makkelijker om andere programma's te leren ondanks een andere werking van het programma.
En misschien wil je uiteindelijk niks anders meer dan fruity loops, Laidback Luke zweert bij fruity loops.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
22-1-2005 18:52

mr_jows schreef:

Ja maar als hij/zij wel goed kan produceren en je wilt overstappen op Cubase, dan ben je alsnog extra geld kwijt en ben je weer bezig met een leerproces. Ik ben zelf iemand van: Als je het doet, doe het dan meteen goed!
En als hij/zij niet goed kan produceren? Stel je voor dat zo iemand advies als dat van het jouwe volgt, dan is die wel mooi 700 euro kwijt. En software verkoop je zo snel niet als hardware.
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
22-1-2005 22:06

Snake schreef:

mr_jows schreef:

Ja maar als hij/zij wel goed kan produceren en je wilt overstappen op Cubase, dan ben je alsnog extra geld kwijt en ben je weer bezig met een leerproces. Ik ben zelf iemand van: Als je het doet, doe het dan meteen goed!
En als hij/zij niet goed kan produceren? Stel je voor dat zo iemand advies als dat van het jouwe volgt, dan is die wel mooi 700 euro kwijt. En software verkoop je zo snel niet als hardware.
200 % mee eens happy :)
Wes2819Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2004
Laatste: 7-6-2005
Berichten: 25
24-1-2005 11:30
wat is een VTS ashamed :$
ach ja....
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
24-1-2005 12:45

wes2819 schreef:

wat is een VTS ashamed :$
een virtueel instrument of effect... dus een stukje software dat een synthesizer/gitaar/effect nabootst happy :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)