Forum > PC related Forum

Ervaringen met muziekprogramma's??

(28 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
ObedaihStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2005
Laatste: 15-3-2005
Berichten: 10
15-1-2005 22:54
Hallo iedereen wink ;)

Ik ben nieuw hier op deze site en heb zo'n beetje een uur gespendeerd aan het lezen van topics over cubase, reason etc, maar kom er niet echt achter wat voor programma ik eigenlijk zoek.

Ik zou graag een programma willen hebben waar je zelf eigen geluiden mee kan maken (samples)die je extern (MIDI) kan aan sturen via een keybord of synthesizer, ook zou er een goede interne drumcomputer in moeten zitten. Ik heb een tijdje met fruity loops gewerkt (DEMO versie) en vond het een lekker programma om mee te werken, ook heb ik met reason (DEMO versie) gewerkt maar kwam niet veel verder dan het openen van nieuwe vensters (eerlijk gezegt kreeg ik daar niet veel geluid uit)

Maar kun je synthesizers en of keyborden aansluiten of fruityloops?? En heeft dat programma een drumcomputer die klanken kan veranderen?? Heeft iemand ook een demo song/track van FL of reason???

Zijn er nog andere programma's die ik niet ken, maar wel goed en prettig zijn om mee te werken??
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
16-1-2005 17:58

obedaih schreef:

Ik zou graag een programma willen hebben waar je zelf eigen geluiden mee kan maken (samples)...
Met een sampler (of die nu soft of hard is) kun je geen geluiden maken. Daarmee bedoel ik dat je steeds van samples moet vertrekken. Wat jij zoekt is een synthesizer. Die synthesized (maakt) geluid.
ook zou er een goede interne drumcomputer in moeten zitten. Ik heb een tijdje met fruity loops gewerkt (DEMO versie) en vond het een lekker programma om mee te werken, ook heb ik met reason (DEMO versie) gewerkt maar kwam niet veel verder dan het openen van nieuwe vensters (eerlijk gezegt kreeg ik daar niet veel geluid uit)
Als je het enigzinds betaalbaar wilt houden is Reason de beste keus op het eerste gezicht. Je krijgt er trouwens een handleiding bij. Je mag niet verwachten dat als je iets koopt je er direct mee weg bent, er is altijd wel één of andere vorm van leercurve, de een wat steiler dan de andere, maar ze is er wel. Daarom zit er altijd een handleiding bij een stuk hard- of software.

Als je iets simpelers zoekt kun je Rebirth eens proberen.
ObedaihStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2005
Laatste: 15-3-2005
Berichten: 10
16-1-2005 21:23
wink ;) Ik heb net Reason 2.5 (DEMO versie) gedownload en lijkt mij een goed programma om mee tewerken, zijn er ook anderen die Reason gebruiken?? en is het gemakkelijk om daar een synthesizer op aantesluiten via een midi/gamepoort??
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
17-1-2005 10:37
Het is hartstikke makkelijk, volgens mij zit er zelfs een "Quick Start manual" PDF-je, ook bij de demoversie. Daarin staan je "eerste stappen" in de Reasonwereld uitgelegd. Mocht je het niet kunnen vinden, wil ik wel ff voor je kijken.
Light Image
ObedaihStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2005
Laatste: 15-3-2005
Berichten: 10
17-1-2005 17:15
Thanx, Gister is alleen mn geluidskaart gecrashed, dus heb ik nog niet echt de mogelijkheid gehad om van de DEMO te profiteren sad :( maar daar zal snel verandering in komen, en als de DEMO me bevalt dan denk ik dat ik Reason ga kopen, ik heb een hekel aan ilegale versies
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
19-1-2005 08:04

obedaih schreef:

Thanx, Gister is alleen mn geluidskaart gecrashed, dus heb ik nog niet echt de mogelijkheid gehad om van de DEMO te profiteren sad :( maar daar zal snel verandering in komen, en als de DEMO me bevalt dan denk ik dat ik Reason ga kopen, ik heb een hekel aan ilegale versies
Ja ja ;) Koop hem dan maar meteen, bij Feedback is hij in de aanbieding. Zelf zou ik echter eerder kiezen voor een programma als Cubase. Daar kun je tenminste VST's in gebruiken. Heej wat leuk! Je kan zelfs Reason erin gebruiken als VST ;)

Cubase kopen dus en niet Reason!
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
19-1-2005 19:24

mr_jows schreef:

Cubase kopen dus en niet Reason!
't Komt wel duurder uit. Tenzij je met gratis VST's gaat werken.
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
19-1-2005 23:22

Snake schreef:

mr_jows schreef:

Cubase kopen dus en niet Reason!
't Komt wel duurder uit. Tenzij je met gratis VST's gaat werken.
Zoals een maatje van mij altijd zegt.

Ga je half werk leveren? Of wil je het direct goed doen? ;)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
20-1-2005 12:22

obedaih schreef:

wink ;) Ik heb net Reason 2.5 (DEMO versie) gedownload en lijkt mij een goed programma om mee tewerken, zijn er ook anderen die Reason gebruiken?? en is het gemakkelijk om daar een synthesizer op aantesluiten via een midi/gamepoort??
NEE...want reason ondersteunt geen midi, alleen midicontrollers, maar geen externe midi-instrumenten zoals een synthesizer happy :)
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
20-1-2005 12:24
en beweringen hier dat je cubase moet kopen om het werk goed te doen slaan ook totaal nergens op...

met reason en fruityloops worden genoeg goede producties gemaakt (en gereleased)...

cubase is leuk als je zelf met veel hardware en vst's werkt, maar als je wilt beginnen met muziek maken zou ik je fruityloops of reason met een midi-keyboard aanraden...

en begrijp me niet verkeerd... niks tegen cubase... ik werk er zelf mee happy :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)