Forum > Algemeen Forum

Intakegesprek en Portfolio voor opleiding

(52 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
12-1-2005 23:10

sylvia schreef:

Mr. Edie schreef:

Heb wel stukje van 'n Portfolio; zoiets b.v;
Dat is een c.v., geen portfolio.
Nee? Ik meen een portfolio, maarja, had hem van een ander en zelf ingevuld, maar toen kwam ik in de war met al die hokjes, en heb nu een pagina gemaakt ervoor.
Enne "Woordvoerster"?
Wist je dat nog niet? sneaky :V
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
12-1-2005 23:13
1 x bewerkt. Laatst door Fredje op 12-1-2005 23:15
Fredje, kun je over een half jaartje precies met deze vraag terug komen?

Dit zou echt iets zijn waar ik voor zou gaan. Helaas moet dan de plek al opgevuld zijn neem ik aan. Ik ben nu bezig met de organisatie van Schoolparty4Asia, ik zal daar zelf de avond afsluiten met een set van 1,5 uur, nadat Svenson de climax van de avond heeft verzorgd. Nu kom ik echter ook in aanraking met alles achter de schermen, en de verantwoordelijkheden die daarbij komen kijken. Mooie is dat we gesteund worden door een evenementenbureau, dus we hebben een goede "tutor".

Zoals ik al zei, over een half jaartje had ik dit echt als een kans gezien. Nu zie ik het alleen als een belemmering voor mijn toekomst ivm examens, over een half jaar heb ik tijd over, dan ben ik klaar

Ik laat me hier bewust niet uit over het wel of niet volwassenzijn van mezelf, ik denk dat iemand die echt serieus hier mee bezig wil zijn, en verder wil met muziek en organisatie/verantwoordelijkheden op feesten en in discotheken, hier zeker iets kan betekenen.
------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------

Bovenstaand stukje komt uit een ander topic,ik zet het voor je neer.
Puur vanwege het feit dat het een goed verhaal is,gedegen en met spirit komt het over.
Natuurlijk allemaal wat netter op papier gezet.
Als die persoon van bovenstaande reaktie het aanvult met een kort CV,referenties,flyers,affiches,foto's van optredens etc etc etc,dan is dat een keurig en persoonlijk porfoliootje.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
12-1-2005 23:14

sylvia schreef:

Werkgevers kun je om een aanbevelingsbrief vragen, en je kunt ze vragen om op te treden als referentie. Zorg dan wel dat de persoon in kwestie hiervan op de hoogte is, en dat degene die meer info over jou wil inwinnen diens naam en telefoonnummer heeft.
Dank U voor de wat betere uitleg wink ;)
Toch wordt dit vaak afgeraden.
Je moet er absoluut zeker van zijn dat de referentie een goed verhaal geeft. (Vaak niet het geval sad :( )

Martin.
kvm entertainment
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
12-1-2005 23:19
Referentie is een persoonlijk iets,
Als je dan zo dom bent om een algeheel gegeven op te geven dan moet je m ook maar hebben.
Een referentie is puur op een persoon gericht en dat geef je op in goed vertrouwen.
Denk dat er eerder gesteld kan worden dat een referentie geven alleen maar kan als je die ook hebt.

Dat het soms mis gaat,alles kan-20 jaar getrouwd en voor je het weet ben je van je vrouw/man af,je speelt elke week dezelfde nummers maar toevallig veranderde je ze deze week en wat denk je-jackpot sad :(
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
MeGodYouDieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 1-2-2007
Berichten: 32
13-1-2005 00:20
Ja maar ik ga heus geen referenties ophangen die nie kloppen... ik doe bij lokale omroep gewoon veel werk.. iedereen kent me want is nie zon grote groep... dus tja ... nie liegen.. da heeft toch geen zin... denk ik tenminste ...
Disco Venga -Xperience the beat-
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
13-1-2005 09:14

MeGodYouDie schreef:

dus tja ... nie liegen.. da heeft toch geen zin...
Zeker niet liegen! Er bestaan trainingen waarbij je als bedrijfsleider/personeelsmanager leert om door die leugens heen te prikken en als het dan uitkomt dat je aan het liegen of verbloemen bent geweest, mag je het zeker vergeten sad :(. Probeer altijd jezelf te blijven, hebben we al veel gezegd op dit forum maar geldt ook in dit geval weer! En wees er bewust van dat ze je op elk ongelegen moment kunnen aanspreken, zorg er dus voor dat je een ECHT mailadres hebt, geen huplahoi15477896@hotmail.com dus, maar eentje met je naam. Net zoals je GSM-antwoordapparaat: spreek daar een duidelijke en zelfzekere boodschap in, ook hier niet van: "Je weet wat je moet doen! PIIIIEEEEP".
Nou ja, je snapt me wel, de sollicitatieprocedure loopt niet enkel via het gesprek, brief, CV, portfolio, referentie's, ... maar ook op de meest ongelegen momenten.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
13-1-2005 09:20

kvm schreef:

Toch wordt dit vaak afgeraden.
Je moet er absoluut zeker van zijn dat de referentie een goed verhaal geeft. (Vaak niet het geval sad :( )
Men kan het wel afraden, maar ik heb gemerkt dat er steeds meer toekomstige werkgevers zijn die erom vragen.

Ik noem refenties niet ongevraagd, alleen als ze namen willen weten krijgen ze die.

De twee mensen die ik bij mijn vorige werkgever heb gevraagd om op te treden als referentie, zijn mensen die 100% overtuigd zijn van mijn kunnen. Bovendien hebben zij zelf de nodige wervings- en selectiegesprekken gevoerd en weten dus wat ze kunnen verwachten als ze gebeld worden. Vooral dat laatste vind ik erg belangrijk, dat ze er niet zomaar intuinen wanneer de vragen wat te ingewikkeld worden.

Tot slot geef ik ze altijd even een telefoontje wanneer ik hun naam en nummer aan een bedrijf heb doorgegeven. Ik vertel ze op welke functie ik heb gesolliciteerd, hoe mijn brief in elkaar zat en wat voor bedrijf het is. Zo weten ze wat ze kunnen verwacnhten. En even de "verhalen gelijk afstellen" kan natuurlijk nooit kwaad sneaky :V .
MeGodYouDieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 1-2-2007
Berichten: 32
13-1-2005 22:51
Heb nu vanmiddag soort van oefen intakegesprek gehad met iemand van ROC... Het gesprek was volgens deze persoon toppie.. hij was goed overtuigd dat ik daadwerkelijk naar de opleiding wou en waarom. Enig opmerking was mijn houding.. ik zat nie goed zat happy :) ... maar ja ik was stik nerveus.. zaten 10 man om me heen die ik kende .. liever 1 op 1 gesprek .. maar ja t was niet voor niks oefenen... Maar hij was zeer positief happy :)
Disco Venga -Xperience the beat-
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
13-1-2005 23:04

sylvia schreef:

De twee mensen die ik bij mijn vorige werkgever heb gevraagd om op te treden als referentie, zijn mensen die 100% overtuigd zijn van mijn kunnen. Bovendien hebben zij zelf de nodige wervings- en selectiegesprekken gevoerd en weten dus wat ze kunnen verwachten als ze gebeld worden. Vooral dat laatste vind ik erg belangrijk, dat ze er niet zomaar intuinen wanneer de vragen wat te ingewikkeld worden.
Juist en dat is nou precies wat ik bedoel.
Je moet er van overtuigt zijn dat je referentie met een goed verhaal komt. Anders heeft het geen zin een referentie te vermelden.

Ik kan uit onderstaande niet opmaken of dit wel duidelijk is. Iedereen kan je wel kennen maar is er een persoon die dat duidelijk kan verwoorden? En weet hij ervan?

MeGodYouDie schreef:

Ja maar ik ga heus geen referenties ophangen die nie kloppen... ik doe bij lokale omroep gewoon veel werk.. iedereen kent me want is nie zon grote groep... dus tja ... nie liegen.. da heeft toch geen zin... denk ik tenminste ...
Martin.
kvm entertainment
Dj compactStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2004
Laatste: 22-11-2007
Berichten: 117
20-3-2005 00:35
Sorry dat ik het topic omhoog kick maar dat is naar mijn mening beter dan een nieuwe aanmaken...

Ik moet nu komende donderdag naar een intakegesprek met technische opdracht op ROC MB in Tilburg.
Weet toevallig iemand wat ik van die technische opdracht moet verwachten? Ik had van iemand gehoord dat het een par uit elkaar halen zou kunnen zijn, maar dat wist ie niet zeker. Toevallig hier iemand die ervaring heeft met zoiets?

Greetzz Sander happy :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)