Forum > Algemeen Forum

Intakegesprek en Portfolio voor opleiding

(52 reacties. Pagina 1 van 6)
Moderator(s): Dré
MeGodYouDieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 1-2-2007
Berichten: 32
12-1-2005 19:18
Ik wil me gaan aanmelden voor Sound And Vision op ROC midden-brabant.. en nu is mij verteld dat binnenkomen bijna totaal afhankelijk is van het portfolio.. Zijn er hier mensen die de opleiding volgen.. zo ja hoe beleven jullie de opleiding.. ervaringen, dingen die je doet-leert.. En heeft er iemand tips voor het portfolio??? Dingen die ik zou willen gebruiken voor in het portfolio is een klein verhaaltje over mij :) en nog wat van die standaard stuff.. dan uhm stukje over ervaring die ik heb met audio video en licht enzo.. voorbeeld:
Drive-in disco
Gitaar en Keyboard speler
Schoolband
Stage bij geluidstechniek bedrijf
"werk" bij geluidstechniek bedrijf
Werk bij lokale omroep

Ook wil ik vragen bij o.a. lokale omroep en het bedrijf om een soort van referentie brief.

ZO het zo iets zijn....?
Disco Venga -Xperience the beat-
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
12-1-2005 19:23
Portfolio is een samengevatte presentatie van jouw leven/werkgebeuren.
Oftewel-daar mee moet je jezelf verkopen/aanprijsen.
Bij het begin beginnen.
Net als een sollicitatie en dan ga je gericht verder met datgene wat aansluiting vind op datgene waar je op reageert.
Verhaal,foto's,getuigschriften,flyers etc etc.
Maak een eigen map en doe niet wat een ander doet,persoonlijk is het beste.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
MeGodYouDieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 1-2-2007
Berichten: 32
12-1-2005 19:39

fredje schreef:

Portfolio is een samengevatte presentatie van jouw leven/werkgebeuren.
Oftewel-daar mee moet je jezelf verkopen/aanprijsen.
Bij het begin beginnen.
Net als een sollicitatie en dan ga je gericht verder met datgene wat aansluiting vind op datgene waar je op reageert.
Verhaal,foto's,getuigschriften,flyers etc etc.
Maak een eigen map en doe niet wat een ander doet,persoonlijk is het beste.
groet
Jah tuurlijk persoonlijk is het beste maar tips zijn altijd leuk.. Ben ook vooral benieuwd naar ervaringen....
Disco Venga -Xperience the beat-
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
12-1-2005 21:25

MeGodYouDie schreef:

Ook wil ik vragen bij o.a. lokale omroep en het bedrijf om een soort van referentie brief.
Hiermee moet je oppassen, een referentie is "leuk" maar zij (omroep en bedrijf) moeten zeer goed op de hoogte zijn. (dus een perfect verhaal over jou kunnen vertellen)

Bij zo'n brief kunnen er vragen ontstaan waardoor men gaat bellen met de omroep of het bedrijf.
Als je dan iemand aan de telefoon krijgt die een dom verhaal verteld, gaat dat ten koste van jou "sollicitatie".

Martin.
kvm entertainment
MeGodYouDieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 1-2-2007
Berichten: 32
12-1-2005 21:50
Tja .. bedrijven kennen mij beide zeer goed.. dus niet zo van dat ik zeg wat ze moeten schrijven...
Disco Venga -Xperience the beat-
Dj NathanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
Berichten: 271
12-1-2005 22:47
Als de intake hetzelfde gaat als in Utrect waar ik dus zit bij sound en vision. Hoef je, je er niet zoveel van voortestellen je portifolio is leuk maar daar gaat het meestal niet om het gaat om je motivatie je gedrevenheind enz. Ze beginnen namelijk met opleiden op een nul niveau zodat iedereen het leert. Dat betekend niet dat je totaal onvoorbereid naar je intake moet gaan. Zorg gewoon dat ze een goed en gemotiveerd beeld krijgen. Een mapje met wat foto's of een cd rom is altijd goed om mee te nemen.
Pearl 2000 in da house!!
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
12-1-2005 22:51
Heb wel stukje van 'n Portfolio; zoiets b.v;

https://members.home.nl/heiligbloed/new-line/CurriculumVitae[1].T.doc

Edie
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
12-1-2005 22:56

MeGodYouDie schreef:

Tja .. bedrijven kennen mij beide zeer goed.. dus niet zo van dat ik zeg wat ze moeten schrijven...
Nee, zo bedoel ik het niet.
Lees nogmaals wat ik geschreven heb. (2e deel)

Martin.
kvm entertainment
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
12-1-2005 23:05

Mr. Edie schreef:

Heb wel stukje van 'n Portfolio; zoiets b.v;
Dat is een c.v., geen portfolio.
Enne "Woordvoerster"?

Werkgevers kun je om een aanbevelingsbrief vragen, en je kunt ze vragen om op te treden als referentie. Zorg dan wel dat de persoon in kwestie hiervan op de hoogte is, en dat degene die meer info over jou wil inwinnen diens naam en telefoonnummer heeft.

Maar beide is dus geen portfolio. Een portfolio is een weergave van jouw verdiensten, dus inderdaad fotomateriaal, artikelen, dat soort spul. Hiervan maak je in bijvoorbeeld een map een overzicht, en je bereidt er een goed verhaal bij voor zodat je het fatsoenlijk kunt presenteren.
MeGodYouDieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 1-2-2007
Berichten: 32
12-1-2005 23:09
k denk.. dat ik het snap .. wat die referenties betreft :)
Disco Venga -Xperience the beat-

Terug naar forum Reageer (zonder quote)