Forum > Geluid

Van cd naar vinyl

(40 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
3-1-2005 15:20
je gaat dus je cd's vinyliseren??? shocked 8O Iedereen raadt dat je af, en als ik het bovenstaande zo lees, zou IK dat echt NIET doen!

Als je daarentegen besluit naast je bestaande collectie vinyl te gaan kopen en daarmee te gaan draaien, heb ik niks gezegd! shut up :X
Beauty hides in the deep
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
3-1-2005 15:26

Westcoastballa schreef:

Neen ik heb voornamelijk illegaal gekopieerde cd's liggen, die kan je natuurlijk niet gebruiken maar heb ook redelijk veel gekochte shit liggen. Ik wil vooral in de underground hiphop gaan, en heb daar ook al redelik veel van op cd, maar sommige records komen gewoon niet uit op cd. En als ik de turntablism-toer wil opgaan kan ik moeilijk afkomen met cd-spelers hé, tenzij één van pioneer maar dat kan ik nooit betalen
Dat is nou de omgekeerde waarheid.
Juist al het underground gebeuren komt uit op voornamelijk vinyl!!!
Cd is juist lastig te krijgen,wat jij nu download komt voornamelijk van vinyl.

Bekijk het s vanuit een andere hoek,dan is dit topic ook niet meer relevant.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
3-1-2005 15:41
Ik volg het gelijk toch niet zo goed meer hoor shut up :X.

1) OP heeft MP3's en CD's die em wil draaien op vinyl voor "het gevoel" en omdat hij turntablist wil worden.
2) De OP kan zijn huidige collectie gebruiken via FS zonder dat em "zware kosten" moet doen om alles te analogiseren (tegenhanger van digitaliseren laugh :D).
3) De OP wil dit niet omdat hij dan toch nog een mengtafel en platendraaiers moet kopen...

Westcoastballa, help me hieruit, want ik geraak in de knoop! wink ;)
Als je vinyls wilt draaien ga je hoe dan ook toch je geld moeten verdoen aan twee platendraaiers en een mengtafel... en die gaan bovendien nog niet de goedkope uitvoeringen mogen zijn! Ow, vergeet je naalden niet en de nodige kabels om je mengtafel aan te sluiten aan bv je reeds bestaande hifiketen (zo spaar je nog wat geld uit op bijkomende versterker en boxen). 619EUR om al je CD's en MP3's in één keer over te zetten naar vinyl is in dat geval toch geen geld? Er lijkt mij geen enkele manier om dit goedkoper te doen hoor...

--edit
Fredje,
mss is het toch nog relevant als je het bekijkt vanuit het standpunt dat de OP zijn legale CD's wil gebruiken in zijn hobby. Ik twijfel dan ook wel over het undergroundgehalte van die muziek maar dat doet er ook niet veel toe als hij het graag hoort.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
3-1-2005 15:44
Ik zou het als volgt doen.

Koop zo'n overdreven duur Vestax pisding van 10.000 euro.

Koop zo'n 1000 van die blanco vinyl krengen a raison van ca. 5 euro per stuk (5.000 euro).

Huur iemand in voor 40 euro in 't uur om je mooie illegale mp3 rotzooi op vinyl te zetten (minstens 125 uur werk -> 5.000 euro).

Vergeet daarna een DJ set te kopen (zoals je hierboven gedaan hebt) en je hebt voor 20.000 euro een prachtige vinyl collectie om naar te kijken, helemaal zoals je het wilt!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj MuckYStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2003
Laatste: 2-3-2006
Berichten: 55
3-1-2005 15:48
Ik denk dat je het beste alles op vinyl kan gaan kopen, inderdaad mensen in de turntablism scene zijn nog niet aan het feit gewend dat cdspelers de toekomst zijn, ook al kom je met een pioneer aanhoppen je zult altijd raar worden aangekeken. En daar komt inderdaad bij de als je ECHTE undergroundhiphop draait alles vaak veel beter op vinyl verkrijgbaar is (maar wat is bij jou undergroundhiphop). Final Scratch is geen optie denk ik (zelf nog nooit mee gewerkt), maar omdat je met turntalism vanaf bepaalde punten gaat scratchen (je weet wel compleet bestickerde platen). Ook nu zeg ik weer hobby's zijn duur happy :) en een turntablismset duurt maar 6 a 12 minuten, dus als je direct goede platen koopt hoef je er niet eens zoveel te hebben sneaky :V .

[EDIT] zoals Dre het hierboven stelt kan natuurlijk ook laugh :D
Breakbeat Isn´t It
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
3-1-2005 15:56
Of toch maar 2 CDJ-800's (met 1.460 euro voor 2 stuks één van de goedkoopste cd-spelers waar je fatsoenlijk mee kan mixen én scratchen)?

Dat kost 680 euro meer dan een setjes Synq draaitafels (over SL-1200's wil ik het nog niet eens hebben). Daarvoor kan je welgeteld 9 vinylplaten laten maken bij My Own Record. Met ieder 2x12 minuten muziek...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
3-1-2005 15:58

Victor schreef:

Of toch maar 2 CDJ-800's (met 1.460 euro voor 2 stuks één van de goedkoopste cd-spelers waar je fatsoenlijk mee kan mixen én scratchen)?
Maar dan kun je nog steeds niet overweg met undergroundmuziek die uitkomt op vinyl hé... ofwel moet je ze gaan digitaliseren...
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
Dj MuckYStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2003
Laatste: 2-3-2006
Berichten: 55
3-1-2005 16:07
Maar dan kun je nog steeds niet overweg met undergroundmuziek die uitkomt op vinyl hé... ofwel moet je ze gaan digitaliseren...Dan zul je nog een platenspeler moeten kopen om de undergroundmuziek te digitaliseren naar een laptop/pc met een redelijk progammaatje. Beetje platenspeler (geen dj) plus element kost toch ook snel 200 euro, geloof ik. Dus bij elkaar een dikke 2000 euro. Terwijl als je een set draaitafels koopt plus mixer (a 1200 euro) heb je nog dikke 800 euro voor platen, dus 80 platen, dan heb je al de helft van zijn muziekcollectie.
Breakbeat Isn´t It
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
3-1-2005 16:55
om een lang verhaal kort te maken,

als je van alle uitgebrachte muziek op zowel cd alsmede vinyl wilt genieten zal je daar de hardware voor moeten hebben.
Daar je dat niet in het bezit hebt en ook het budget niet voor hebt!! moet je prioriteiten stellen.

Koop een Fiat Panda maar kijk dan niet gek op als je de 250 km per uur niet haalt.
Dan kan je natuurlijk,snelle bandjes,andere uitlaat,andere motor,laten tunen,lachgas injectie inbouwen maar was het niet veel eenvoudiger geweest om meteen een snelle auto te kopen?
Of gewoon rustig te rijden tot je meer budget hebt?

groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
3-1-2005 16:56
Tjonge jonge jonge, ik snap er zo helemaal niks meer van razz :p ...

Moeilijk lijkt het probleem mij egelijk niet echt, de op heeft gewoon een paar keuzes:

1. hij koopt 2 platen spelers en een mixer
2. hij koopt 1 platen speler + 2 cd spelers en een mixer (en gaat digitalizeren)
3. hij koop een mixer + 2 draaitafels + f.s
4. Hij gaat cd's op vinyl zetten, (wat nergens op slaat, en heel omslagtig is...)

Mij lijkt de keuze niet zo moeilijk, koop gewoon een mixer met 2 draaitafels, en je bent van het gezeur af, zo duur hoeft dat allemaal niet te zijn.
Koop b.v. 2 JB t3's en een gemini ps 626 en je bent er al... wink ;)
*Quukske*

Terug naar forum Afgesloten topic