Forum > PC related Forum

mixprogramma's die werken met tijdcode-platen

(28 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
23-11-2004 22:57

DJ Tim schreef:

remczero schreef:

(sorry pcdj en traktor en allerlei anderen ,maar die doen naar mijn mening toch onder voor final scratch en bpm studio).
De bijbehorende software van final scratch is Traktor, dus het klopt niet wat je zegt.
Ah shit stom foutje... Ik bedoelde met die traktor virtual dj. Het klopt idd niet ,ben geloof ik niet helemaal wakker geweest vanmiddag sad :( Klopt maar weinig van sommige stukjes die ik heir heb gepost in dit topic ,zal me mond maar eens houden razz :p
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
24-11-2004 16:55
hey en nog iets,... bestaan er dj progs die je in een winkel kan kopen en die door tijdcode platen bestuurd kunnen worden?

GRTS TOM.V
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
26-11-2004 00:17
@ remczero, je moest is weten wat voor domme dingen ik inmiddels op dit forum (en in mijn leven) wel niet heb geroepen. wink ;)

Tom V, kun je uitleggen wat je bedoelt? Want wat ik er uit opmaak is of je dj software kan kopen en deze kan aansturen met 2 tt's en tijdcode vinyl. In dat geval weet je zelf ook wel dat dat kan dus waarschijnlijk doel je op iets anders.

Weet iemand overigens hoe ik Traktor kan bedienen met mijn Axissen met tijdcode cd's en met een knappe USB geluidskaart met Asio? Vind nl fs een beetje erg duur als je niet echt van plan bent je tt's nieuw leven in te blazen. Of is het alleen mogelijk met het fs pakket?
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
26-11-2004 16:36
Ik bedoel eigenlijk: kan ik naar Fnac gaan en "een" dj-programma kopen DAT ik dan met FS-platen kan bedienen. Dus dat ik het progje niet van internet moet downloaden! happy :)

GRTS TOM.V
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
26-11-2004 17:47

DJ Tim schreef:

Weet iemand overigens hoe ik Traktor kan bedienen met mijn Axissen met tijdcode cd's en met een knappe USB geluidskaart met Asio? Vind nl fs een beetje erg duur als je niet echt van plan bent je tt's nieuw leven in te blazen. Of is het alleen mogelijk met het fs pakket?
Ik weet niet of je veel van je effecten gebruikt? want deze kan je namenlijk niet meer toepassen met dit systeem, tevens is de beatcounter waardeloos en dus smart loopen zit er niet in, doordat de axis helemaal geen beat herkent nl. of het met de scratch functie werkt weet ik niet, de muziek vervormt nl. wel een beetje.

Ik denk dat je dan beter een goeie cd=speler met mp3 afspeelfunctie kan nemen, of een mp3systeem met een controller
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
27-11-2004 14:54
Dat is ook wel zo, had er niet over nagedacht dat mijn smart loop ook niet meer zou werken. Het is natuurlijk zo dat alleen je basic functies werken. Je kan echt niets meer toewijzen aan Traktor. Je speelt alleen wat met de tijdcode. Nu vind ik Traktor eigenlijk veel en veel mooier dan mijn Axissen (sorry maar dat is echt zo) de filters zijn fantastisch en de loop functies zijn al helemaal om hitsig van te worden. Vind het jammer dat de reverse niet instant is en dat er geen bleep in zit (misschien een kwestie van instellen) Het punt is dat ik het prettig vind om "iets in handen" te hebben.
Werk nu met externe mixer en muis en dat gaat prima, alleen mis ik iets en vind de huidige midi controllers niet optimaal, wil graag een jog wiel kunnen gebruiken en de functies van Traktor met buttons bedienen. Dat is er gewoon nog niet. Ik ga dan iig geen tijd en geld investeren in dat tijdcode gebeuren. Wacht gewoon totdat er echt een mooie controller uitkomt en waar je dus ook de filters mee kan bedienen en de loop knoppen.

Misschien dat ik dan toch maar weer een poging ga doen mijn Axissen te verkopen wink ;)

@ Tom, als ik het dus goed begrijp wil je een legaal gekocht programma met tijdcode laten werken? Wat is dat voor iets? Fnac? Een winkel? Want je kunt bijna ieder programma downen tegen betaling. Volgens mij is het zo dat je wel een programma moet hebben dat aan tijdcode ondersteuning doet, lijkt me dat de fs code bij ieder programma dat aan deze ondersteuning doet wel moet werken.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
27-11-2004 15:13
Hebben jullie geen Fnac in Nederland? Fnac is een mega-muziek-boek-multimedia winkel! Ik zal de situatie nog eens schetsen: ik wildat programma niet op internet dowloaden! ik wil het in een gewone winkel om de hoek gaan kopen. bestaan er progjes die je in een normale winkel op de straat kan gaan kopen??? Zo'n moeilijke vraagconstructie is dat toch niet? Dus NIET op internet, WEL in een gewone winkel die software verkoopt. (ik MAG van mijn vader NIET op internet kopen!)

edit: www.fnac.be
GRTS TOM.V
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
27-11-2004 16:38
mm dan kom je toch bij Final Scratch uit denk ik...
denk niet dat ze www.mspinky.com in een gewone winkel zullen hebben, [wel fijn systeem overigens..]

Edit: Reind: staat die kleur van mspinky jou niet aan? razz :p
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
27-11-2004 16:46
FS sad :( shocked 8O oeps,... zal toch wel eens met mijn vader over de 25€ van djdecks gaan praten t.o.v de 600€ van FS

GRTS TOM.V
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
27-11-2004 17:35
Dat was dus de vraag wink ;) Je kan je pa toch wel overhalen om voor 25 euri dj decks te downen? (ben ik ff blij dat ik bijna 4 jaar zulk gezeur niet meer heb laugh :D )
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest

Terug naar forum Reageer (zonder quote)