Forum > Licht

schuimmachine

(110 reacties. Pagina 2 van 12)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
25-9-2004 16:17

Mr. Edie schreef:

Ik kan het inderdaad eens proberen ja, de brandweerkarzerne ligt hier zowieso niet ver van ons af.

Bedankt voor de tip. happy :)
Klopt, ik haal het ook via de brandweer maar, schuim heeft een houdbaarheids datum! (Het bevat eiwitten)

De brandweer heeft twee soorten, "oefen" schuim, het woord zegt het al, het is schuim uitsluitend voor het oefenen. En normaal schuim. Het is een zeer dikke concentratie die je voor gebruik van een sneeuw of schuimkanon moet verdunnen met water.
Maar denk niet dat je hiermee supergoedkoop uit bent dit schuim is zeer duur!

Als ik een schuimparty heb laat ik gewoon de brandweer komen wink ;)
home.tiscali.nl/~7465/disco/schuim.jpg

Didier_S]- de geur is identiek

Wist je dat HG groene aanslag reiniger hetzelfde ruikt?
Hierin wordt hetzelfde schuim gebruikt, biologisch afbreekbaar.

Martin.
kvm entertainment
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
25-9-2004 17:51
Hmm, op de foto ziet het schuim er erg mooi uit gewoon (anders als hier in de discotheek!)

Tsjah, het zelfmaken, is leuk misschien voor buiten, wanneer vieze kleding etc etc etc niets uitmaken? Ik wil het toch eens proberen.. Of via een krachtige tuinpomp, welke het water (met zeepsop) zohard rondspuit dat er laag schuim ontstaat en deze eraf geblazen wordt.. Leuk voor op carnavalswagen misschien wink ;) MAAAR alleen als het kan, veilig is natuurlijk.

Zal eventuele vorderingen posten.

Edie
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
25-9-2004 18:24

Mr. Edie schreef:

Hmm, op de foto ziet het schuim er erg mooi uit gewoon (anders als hier in de discotheek!)

Tsjah, het zelfmaken, is leuk misschien voor buiten, wanneer vieze kleding etc etc etc niets uitmaken? Ik wil het toch eens proberen.. Of via een krachtige tuinpomp, welke het water (met zeepsop) zohard rondspuit dat er laag schuim ontstaat en deze eraf geblazen wordt..

Edie
Heb eventueel wel meer foto's.
In een andere post stond het ook al, schuim is een combinatie van "concentraat" met water en LUCHT. Dus jouw verhaal met de tuinpomp gaat niet op.

[off topic schuimverhaal schreef:

Over de foto nog het volgende, van te voren is door de Brandweer aan de eigenaar van de zaal gevraagd of ze wat schuim in de zaal mochten blazen, die goedkeuring kregen ze. Maar over de hoeveelheid is echter NOOIT gesproken, dus dat kan je wel aan de brandweer over laten wink ;)

De foto is van later op de avond dus deels was het grootste gedeelte weg, er lag minstens 50cm schuim in een zaal van plm 8 bij 16mtr. Daar was de eigenaar dus niet zo blij mee. Na afloop is hij zeker 5 uur bezig geweest het op te ruimen, met als grootste fout water gebruiken, dat gaf nog meer schuimvorming shocked 8O

Tijdens die avond hebben ze een gedeelte van de houten (parket) dansvloer afgezet met lint vanwege het schuim/water en de zeer slechte fundering .

Martin.
kvm entertainment
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
25-9-2004 18:39
Enigste 2 minpunten die je hebt;
-Duur
-Je moet maar net de brandweer altijd bij je hebben wink ;)

Een soort apparaat is natuurlijk stukken makkelijk in gebruik, zoals ik aangaf; het is voor buiten, mag resten achterlaten e.d..

Ofwel; nieuwe uitdaging, machine maken die schuim produceert, echter hoe. Ik weet 'begod' niet hoe een verstuiver werkt, waar je deze krijgt o.i.d..

AL heb ik misschien een idee, maar zal het eerst met een kleine proefopstelling nabouwen, en kijken of het uberhoubt werkt.

Alvast bedankt, zover, enja; die man van die zaal zal wel gezegt hebben: "Eerste en laatste keer" hahaha laugh :D
DoublexxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-9-2003
Laatste: 3-2-2013
Berichten: 24
25-9-2004 19:20
als we nou maar eens wisten hoe zon verstuiver in elkaar zat dan kon je er genakkelijk zelf een maken. ik heb hier al een mooie grote ventilator liggen nou nog weten hoe die verstuiver in elkaar zit
Double XX blaast leven in uw feest
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
25-9-2004 19:30

Mr. Edie schreef:

Ofwel; nieuwe uitdaging, machine maken die schuim produceert, echter hoe. Ik weet 'begod' niet hoe een verstuiver werkt, waar je deze krijgt o.i.d..
Zoals ik al zei: loop eens binnen bij de brandweer en vraag hen om uit te leggen hoe het werkt en hoe het eventueel na te maken is! Lijkt me echt wel de simpelste oplossing hoor.

BTW: oefenschuim??? shocked 8O
Ik ben nu 7 jaar actief brandweerman en heb nog nooit dat woord gehoord, al kan dat natuurlijk ook aan mij liggen wink ;).
- zwaar schuim (blijft enorm goed kleven en maakt een dikke pap, ideaal voor schuimpartys!
- middelzwaar schuim blijft minder goed kleven en maakt een pap die zich niet zo hoog opstapelt (zie bijvoorbeeld foto hierboven)
- licht schuim vloeit direct weg en blijft niet liggen
- klasse-A schuim is niet echt schuim maar zorgt er gewoon voor dat de watermoleculen (of atomen, of ... sorry, weet niet welk onderdeel ashamed :$) kleiner worden en dieper indringen in de "brandstof" waardoor de bluswerking van dieperuit gebeurt. Voordeel is een veel snellere blussing (ENORM veel zelfs) en een kleinere kans op herontbranding.

Einde hoofdstuk brandweerschuim laugh :D
Even mss nog een foto van een schuimparty uit een discotheek waar ik zo'n 4-tal jaar gewerkt heb?
www.timbodeluxe.be/event-center/images/fotos/schuim/DSC01019.JPG
www.timbodeluxe.be/event-center/images/fotos/schuim/DSC01034.JPG
www.timbodeluxe.be/event-center/images/fotos/schuim/DSC01087.JPG
www.timbodeluxe.be/event-center/images/fotos/schuim/IMG_0014.JPG

Toch wel een hevig pakje schuim hé?wink ;)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
25-9-2004 19:51
overweldigend! laugh :D

GRTS TOM V
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
25-9-2004 23:02

Didier_S schreef:

BTW: oefenschuim??? shocked 8O
Ik ben nu 7 jaar actief brandweerman en heb nog nooit dat woord gehoord, al kan dat natuurlijk ook aan mij liggen wink ;).
- zwaar schuim (blijft enorm goed kleven en maakt een dikke pap, ideaal voor schuimpartys!
- middelzwaar schuim blijft minder goed kleven en maakt een pap die zich niet zo hoog opstapelt (zie bijvoorbeeld foto hierboven)
Ik ben getrouwd met een brandweervrouw die nu plm 15jaar bij de brandweer zit.(bij 2 korpsen & instructeur)

Vreemd dat jij nog nooit van oefenschuim hebt gehoord.
Oefenschuim is goedkoper maar niet geschikt voor het "echte" werk (uiteraard geldt dit voor de brandweer, maar niet voor een sneeuwmachine o.i.d.).
www.algebrabv.nl/nieuws4.html

Als je de volgende pagina over svm goed leest,
www.unifire.nl/blusstoffen.htm
dan zie je dat je het beste middel of licht schuim kan gebruiken (dat geeft het meeste volume).

Zoals ik reeds eerder vermelde de foto is later op de avond genomen. Het was "middel" schuim. (maak maar eens een sopje schuim dan zie je dat de hoogte van het schuim langzaam minder wordt)
home.tiscali.nl/~7465/disco/schuim2.jpg

@Mr Edie
Dus de brandweer heb ik altijd bij me wink ;)

Martin.
kvm entertainment
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 1370
26-9-2004 04:44
Hier diegene die wij gebruikten.

www.rainbowparty.nl/picstemp/schuim/

Schuim kwam hier iets hoger dan 50 cm.
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
26-9-2004 12:05
enne,... wie kuist dat op? razz :p

GRTS TOM V
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN

Terug naar forum Reageer (zonder quote)