Forum > Geluid

DAP Soundmate set 3

(41 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 506
16-8-2004 19:32
5000 euro ligt ver buiten het budget, dat is bijna het dubbele :)

2 subs en 2 tops zou idd iets zijn, maar ik was voor een hele lange tijd niet van plan om er nog iets bij te kopen, dus ik koop het het liefste in 1 keer.
maar het is idd wel een goeie optie, ik zal er toch wel even over nadenken

bedankt dré
wat een onzin in dit vak
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
13-11-2007 14:02
Even een kick op dit oude topic. Waar is je keuze op gevallen? En als het niet de SM-3 was, waarvoor heb je dan voor iets anders gekozen?
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 506
13-11-2007 21:37

HR Sound schreef:

Even een kick op dit oude topic. Waar is je keuze op gevallen? En als het niet de SM-3 was, waarvoor heb je dan voor iets anders gekozen?
Haha, het was de LIX geworden. Maar die ondertussen allang weer doorverkocht.

Ik heb de Soundmate nog niet gehoord. Wel de HK tegenhanger (de Aktor (met c of k?)) en daar kwam een dikke smile van op mijn gezicht.

Zelf even luisteren. De LIX set is heeel leuk, maar reserve onderdelen is echt zwaar slecht bij Wharfedale.

Ik had er Yamaha versterkers achter hangen. Die moet je ruim nemen. Iets minder en het klinkt niet lekker.
wat een onzin in dit vak
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
14-11-2007 08:45
Ja, dat van die smile op je gezicht bij de Actor herken ik wel. Ik heb met de Dap Soundmate 3 gewerkt en was op zich tevreden over kwaliteit van het geluid, vind nog steeds dat voor dat geld je een heel leuk setje krijgt. Het enige wat ik er aan mistte was net "dat beetje extra" als je eens even een lekker zetje wilde geven ( of gassen zoals anderen dat noemen). Heb ooit eens een actor setje gehuurd en daar zat het wel in, net dat beetje extra. Op zich trouwens ook volkomen logisch, de Actor is net wat ruimer bemeten op versterker vermogen. Maar goed dat mag ook wel gezien het prijsverschil tussen deze sets.

Over de Lix set; Ik heb zelf met 2x EVP-S18Sb gewerkt en daarboven 4x EVP-s15 en daar was ik best tevreden over ( set is trouwens naar Maarten (sonic boom) van dit forum gegaan). Omdat ik daar erg tevreden over was ( voor het geld) ben ik ook naar de LIX set wezen kijken. Ik vond het verschil in kwaliteit niet echt opgewegen tegen de toch redelijke meerprijs die de LIX-set met zich meebracht. ( ik voedde dit met 2x P4500 )
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 506
14-11-2007 09:37
2 keer P4500 is dus te weinig.

Ik had er een p7000 voor de toppen, en 2 keer P 2500 op de subs. Dat wil wel zeg!

Maar voor de LIX is nu de LX gekomen (ja wat een naam verschil) en die gaan nog leuker! Alleen ik zeg je, onderdelen is moeilijk

Ik was uiteindelijk een 5000 euro kwijt. Ik weet zo niet wat een actor set moet kosten. Maar ik denk dat zoiets mijn volgende set gaat worden als ik weer begin. Of JBL PRX. Zit allemaal in dezelfde prijsklasse ongeveer.
wat een onzin in dit vak
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
14-11-2007 09:38

calipso schreef:

Ik heb de Soundmate nog niet gehoord. Wel de HK tegenhanger (de Aktor (met c of k?)) en daar kwam een dikke smile van op mijn gezicht.
Tja, die kost ook het dubbele... ten minste de DX versie dan, de oude Actor tovert bij mij geen smile op mijn gezicht.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 506
14-11-2007 10:32

YourLiVe schreef:

calipso schreef:

Ik heb de Soundmate nog niet gehoord. Wel de HK tegenhanger (de Aktor (met c of k?)) en daar kwam een dikke smile van op mijn gezicht.
Tja, die kost ook het dubbele... ten minste de DX versie dan, de oude Actor tovert bij mij geen smile op mijn gezicht.
Ik heb het over de DX.. En die kost ook het dubbele.
wat een onzin in dit vak
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
14-11-2007 11:01
De HK Actor DX zit rond de 6000 euro, maar dan heb je wel een setje waar je echt goed mee uit de voeten kan. Geschikt voor drive-en en ook goed te gebruiken voor live werk. Het verschil met de wharfedale set (met amp-en) is dan al zo heel groot niet meer....

Ik ben trouwens een paar keer wezen luisteren naar een vergelijkbare set van Db ( QLS forty line QLS 152) en dat klinkt echt goed... het hangt echter nog op de centjes. Wie weet...misschien vind ik hem wel in mijn schoen als die goede oude sint is geweest,daar heb ik nog steeds mijn hoop op gevestigd wink ;) wink ;) wink ;) .
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
14-11-2007 11:08
Ga ook nog maar eens luisteren naar de MKII uitvoering van de SM3 set. Niet te vergelijken met de oude reeks. Ik heb een beetje met ongeloof geluisterd (en zelfs gecontroleerd of er niet stiekum meer/andere kasten stonden te spelen). De oude Soundmates hadden scherpe randjes EN met name het mid/hoog had te kampen met te weinig versterkerruimte. Bij de MKII's had ik die klachten absoluut niet.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
14-11-2007 11:18
Dre; is misschien wel een goede tip; qua timing zeker, ik mijn verlanglijstje nog niet ingeleverd laugh :D
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)