Forum > Newbie Forum

Beatmixen

(571 reacties. Pagina 19 van 58)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
24-10-2004 16:56
Een dj-contest is volgens mij ook wel wat anders dan een disco. Op een contest probeer je in de beperkte tijd zoveel mogelijk van je kunnen ten gehore te brengen, dus kort je de nummers wat in. Da's niet nodig in een disco.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
25-10-2004 00:53
Ik draai in 9 van de 10 gevallen een plaat helemaal. Ik heb er namelijk zelf een pokkehekel aan als een goede plaat maar voor 1/3 word gedraaid.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
25-10-2004 07:34
Ben ik helemaal mee eens! Goede plaat moet je niet halverwege al afkappen! angry wink ;)
Beauty hides in the deep
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 9473
25-10-2004 09:35

Sjapper schreef:

Ben ik helemaal mee eens! Goede plaat moet je niet halverwege al afkappen! angry wink ;)
Teken van zwakte als je dat niet kan/durft.
Ik doe het regelmatig! Juist leuk, want dan kreeer je een eigen stijl,
je doet dingen die men niet verwacht.
De kunst is uiteraard wel om er achteraan (wel/niet in de mix) een nog betere plaat te draaien.
"Toppen" noem ik dat.
De forumleden die me hebben zien draaien (Berry & Stan) hebben dat in de praktijk gezien, en geloof me het werkt.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
25-10-2004 10:49
Of je een nummer lang of kort laat draaien hangt vooral af van het genre en de toepassing... Techno, uplifting Groove en ambiancemuziek, die hou je kort, opbouwen, opbouwen, opbouwen (laat de breaks maar voor wat het is!!) tot het publiek bijna van zijn stokje gaat, en dan (na een half uurtje of zo) een enorm heftige break erdoor om terug op adem te komen.
Gaan we naar progressive-trance of naar deepere genres, dan moet je het lang houden, ga maar tot aan het gaatje!

Ook de plaats WAAR je draait maakt een wereld van verschil. Bovenstaande "procedure" is ideaal voor op de dansvloer, tijdens mijn radio-uurtjes zul je me ook niet zo snel horen mixen, daar ga ik ook tot aan het gaatje als het even kan. Behalve dan als er een special gepland is voor de één of andere reden, dan wordt er eens helemaal zot gedaan! happy :)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
25-10-2004 12:40

Tom schreef:

als je dat niet kan/durft.
Geen kwestie van niet willen of kunnen (alhoewel er genoeg mensen zullen zijn die dat stukken beter kunnen dan ik! wink ;) ), maar ik vind het bij de muziek die ik graag mag draaien (trance) over het algemeen niet mooi!

Didier_S schreef:

Of je een nummer lang of kort laat draaien hangt vooral af van het genre en de toepassing...

Ook de plaats WAAR je draait maakt een wereld van verschil.
Met beide uitspraken helemaal eens! happy :)
Beauty hides in the deep
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
25-10-2004 13:31

Tom schreef:

Teken van zwakte als je dat niet kan/durft.
Ik doe het regelmatig! Juist leuk, want dan kreeer je een eigen stijl,
je doet dingen die men niet verwacht.
De kunst is uiteraard wel om er achteraan (wel/niet in de mix) een nog betere plaat te draaien.
"Toppen" noem ik dat.
De forumleden die me hebben zien draaien (Berry & Stan) hebben dat in de praktijk gezien, en geloof me het werkt.
Tsja ik heb er persoonlijk een schurfthekel aan.
Neem als mooi voorbeeld Ben Liebrand, voor een aantal weken terug zag ik hem ergens draaien.
Ik hoor CeCe Peningston met Finaly (als ik ooit nog is mee zou doen aan idols zou ik dat nummer zingen...... zo'n goed nummertje euhmmm liedje wink ;) ) en wel een hele 45 seconden. 2 Minuten later hoorde ik Jocelyn Brown met somebody else's guy voorbij komen en weer maar een minuutje hooguit...........
Daar heb ik dus echt eeeeeeeeeeeeen enoooooorme hekel aan en op een gegeven moment gaat het mensen ook vervelen.

Kijk je hoeft een plaat geen 8 minuten te laten draaien (doe ik ook niet) maar van die korte stukjes van pak um beet een minuut vind ik ook geen moer aan.
En een goede plaat kan een half uur duren zonder dat ie gaat vervelen wink ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
25-10-2004 16:49
Maar als je kijkt naar de hoeveelheid Skihut cd's die verkocht worden, waarop vaak ook hooguit een nummer een minuut speelt, zijn er toch veel mensen blijkbaar die er van houden.
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
25-10-2004 16:51
Ja, après-ski...zuipen, hossehossehossehosse. Maakt niet uit wat er op zo'n cd staat, als je er maar een polonaise op kunt doen. razz :p
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
25-10-2004 16:52
yeah, leuke muziek! wink ;) sad :( sneaky :V
Beauty hides in the deep

Terug naar forum Reageer (zonder quote)