Forum > Licht

Welke DMX sturing?

(231 reacties. Pagina 19 van 24)
Moderator(s): Dré
J.le.conteStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2005
Laatste: 31-10-2006
Berichten: 36
26-7-2006 21:11
Ja dat weet ik, ik heb eerst een hele tijd gekeken naar daslight, maar ineens is me oog weer gevallen op Martin.
Maar hoe raar het ook klinkt. Ik ben vanmiddag weer compleet geswitcht naar Daslight :p (Dus laat dat hele martin gebeuren ook maar zitten ;) )
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
26-7-2006 23:24
Al zit er toch een groot verschil tussen DVC en lightjockey. Zeker wat programmeren betreft.
exit night into LIGHT
J.le.conteStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2005
Laatste: 31-10-2006
Berichten: 36
27-7-2006 08:10
Ja u bedoelt met de mogelijkheden van martin zoals, scènes, cues, cuelist etc.
En dat je bij martin elk element appart kan toevoegen in de cue, zodat de color, gobo en de Move allemaal niet van elkaar afhankelijk zijn, wat bij Daslight wle het geval is. Bedoelt u dat?
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
27-7-2006 10:59
nee, want als je creatief bij Daslight bent kan je ook alle bewegingen,kleuren enz appart proggen en live samenvoegen.
Ik bedoel eerder dat het een pak simpeler is om bv bewegingen te proggen. Probeer jij maar eens een mooie wave met een delay te maken met DVC, en probeer het dan eens met Lightjockey. Ook heeft Lightjockey die Generic Macro editor waar je bv mooie shutterchases kunt mee maken. Dit zijn dingen waar je in DVC erg veel tijd zou insteken en in Lichtjockey is dat zo gebeurd
exit night into LIGHT
J.le.conteStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2005
Laatste: 31-10-2006
Berichten: 36
27-7-2006 20:08
Even een vraag. Martin LJ bevat toch niet automatisch software om truss en overige objecten in je o/v te plaatsen. Daar moet je toch show designer voor kopen? of heb ik het nu mis?
Want ik vind toch een groot nadeel van martin dat de o/v iets minder is dan Daslight. Om te bewegen in LJ o/v is vrij iritant met al die losse buttons. En je kan dus geen opstelling van de zaal maken zonder uitbreiding, zover ik dus weet.
Verder vind ik de software misschien wel beter ja.
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
27-7-2006 21:33
inderdaad, je hebt MSD nodig.
Maar volgens mij kan je wel enkel je heads zien in de visualisatie, maar voor trussen en weet ik wat nog allemaal hab je MSD nodig.
exit night into LIGHT
PatrickKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
Berichten: 351
27-7-2006 21:39
Voor een enkele keer zou je ook een opstelling kunnen maken in de demo-versie van MSD, en vervolgens op het LJ-forum te vragen of iemand deze in de full-versie naar een scene-file kan wegschrijven.
Dit is niet haalbaar voor een opstelling die elke week wijzigt, maar voor een vaste zou het wel kunnen.
Nadeel is wel dat je afhankelijk ben van de goodwill van anderen.

Ideaal is het niet, maar voor - bijvoorbeeld - een basic carre'tje is het niet echt noodzakelijk om je truss in de o/v te hebben staan. Je kan je fixtures ook wel zonder truss plaatsen natuurlijk.
-- Let's do it my way and get it right the first time --
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
27-7-2006 21:51
ook kan je heel wat op voorhand doen. even een klein voorbeeldje, als bedrijfje heb je 8 spot heads van 16ch en 8wash heads met 10 kanalen. dan maak je 1x een demo opstelling(in het echt). Je stelt de adressen in en begint bij de spots, dus de eerste wash staat op adres 129. Dan ga je een dagje proggen. Wanneer je dan op een productie komt en je hebt 4 spots en 4 washes bij stel je de eerste wash nog steeds op adres 129 in. Dan wat met je fixtures draaien of de pan te inverteren zodat de voorgeprogde bewegingen er goed blijven uitzien (is wel even logisch nadenken maar wel goed te doen). Dan als je klaarbent met op te bouwen nog wat bijproggen (op een uurtje heb je erg veel geprogd in LJ) en je hebt nog een erg goede show zonder dat je al te veel net voor de show moet doen. Zo kom ik het vaak tegen op LJ (omdat dat zo wat de standaard is in de verhuur bij kleine setjes movingheads). Voor grotere producties met meer lampjes zal je natuurlijk wat meer tijd moeten uittrekken op te proggen maar dan heb je meestal ook nog grotere tafels.
exit night into LIGHT
M|A AudiotechniekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 289
27-7-2006 23:10
Je kan je moving heads, scans of wat dan ook gewoon een plek geven in de Offline Visualizer. Je opent een nieuwe scene, stelt de maten van de ruimte in, geeft het een leuke bekleding (qua muren, plafonds en vloeren) en je zorgt ervoor dat al je spots erin komen te staan. Als ze erin staan, dan klik je met je rechtermuisknop op een spot, en dan kan je (in meters) de positie van de spot aanpassen. Dit is best veel werk, maar het went en je krijgt er opzich leuke opstellingen van.
De laatste doet het licht uit
Jerre2Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 31-3-2005
Laatste: 30-3-2016
Berichten: 157
28-7-2006 15:32
of je houdt je alt toets in bij het klikken op je fixture en sleppt hem dan gewoon wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)