Forum > Geluid

Nieuwe 4 kanaals mixer van DATEQ: Vibe

(296 reacties. Pagina 19 van 30)
Moderator(s): Dré
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 26-7-2024
Berichten: 430
10-10-2005 22:11

Reind schreef:

Sylvia schreef:

(én met de Numark CDX-1).
Die staat hier nu ook voor een review...... iemand 2 roze sl's kopen mischien? Na een paar uurtjes CDX mogen wat mij betreft alle draaitafels op de brandstapel.
Wil ze wel ruilen tegen twee veel makkelijker verkoopbare gewone sl's wink ;) Ze zouden geweldig bij me passen :)

Kijk uit naar de revieuw, ben benieuwd of dit de richting is waar we naar toe gaan de komende jaren.
The return of the BoomBap
DjenvoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2004
Laatste: 11-3-2012
Berichten: 37
10-10-2005 23:02
2 x bewerkt. Laatst door Djenvo op 10-10-2005 23:26

Sylvia schreef:

Ook konden we geen tapfunctie vinden, maar mogelijk hebben we niet hard genoeg gezocht.
Heb de hele vibe handleiding doorgespit, maar er zit geen tap functie op. Volgens mij totaal geen LFO, zoals op de xone 32/92. Xone 62 zit toch ook geen tap-toets, volgens mij zijn deze filters bijna hetzelfde als op de Vibe. Alleen de vibe nog wat uitgebreider.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
10-10-2005 23:05
Toch klonken de filters van de Xone:62 beter, maar het ZOU kunnen dat ik er in dat half uurtje gewoon sneller beter mee kon werken (wat dan ook weer een pré is voor een mixer imo).
DjenvoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2004
Laatste: 11-3-2012
Berichten: 37
10-10-2005 23:27
Ik vond de dateq XTC een heerlijke eq hebben(net even lekkerder dan de djm 909). Wil je zeggen dat de eq van de nuo nog beter/lekkerder is? (of blijft dat persoonlijke smaak wink ;) )
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
10-10-2005 23:38
De eq van de MAC 40CV vond ik beter dan die van de XTC, en die van de NUO 5 vind ik beter dan die van de XTC. De NUO 5 en de MAC 40V heb ik niet naast elkaar kunnen beluisteren, dus hoe het verschil daartussen is, weet ik niet.

Deels zal het best een kwestie van smaak zijn, maar bij de XTC had ik soms wel met het dichtdraaien van de bas een geluid alsof je een matras op je luidspreker drukt, en dat heb ik met de eq van de NUO 5 absoluut niet.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
11-10-2005 02:17
Komt omdat de Nuo5 precies het goede gebied weg cut waardoor je het idee hebt niet je complete geluid te verliezen maar wel van de bass af bent.

Das nou 1 van de kenmerken bij een goede toonregeling, wel dingen weg laten maar niet je complete geluid om zeep helpen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-7-2024
Berichten: 13462
11-10-2005 10:00

djenvo schreef:

Ik vond de dateq XTC een heerlijke eq hebben(net even lekkerder dan de djm 909). Wil je zeggen dat de eq van de nuo nog beter/lekkerder is? (of blijft dat persoonlijke smaak wink ;) )
Dateq heeft mixers met een goed bruikbare EQ. Het beperkt je niet in je doen en laten MAAR je krijgt er ook geen strakke plasser van (Syl mag zelf invullen wat voor haar van toepassing is...). Bij de Nuo 5 is de toonregeling dusdanig dat je eigenlijk een beetje (boel) verwend wordt. Als je daarna teruggaat naar een Dateq EQ is het toch wel weer even wennen.

De EQ van de Vibe hebben we gisteren niet getest (ging al genoeg tijd zitten in het proberen uit te vogelen hoe de filters werkten op de Vibe). Jammer dat de Vibe geen LFO heeft (zoals de Xone:32 en de Xone:92). Op de Xone:62 vond ik dat namelijk al een gemis (dus hetzelfde geldt voor de Vibe).

Wat Ecler nu geflikt heeft bij de EQ van de Nuo 5... Ik weet het niet precies. Wel weet ik dat wat mij betreft de andere merken het idee wel mogen "lenen"... ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
11-10-2005 12:48
Zou nu doorsparen voor een HDX dan Reind wink ;) Cd's zijn wat dat betreft ook weer achterlijk vergeleken bij een HD speler. Ik ben zelf echt Dateq fan maar ben ook fan van een mooie eq, die Nuo moet ik nu zeker is een keer gaan testen. Het is alleen jammer dat die bak geen filters heeft want dat vind ik nou echt helemaal goed.

Maar kan er een conclusie gegeven worden over de EQ van de nuo als je deze zet naast de Xone mixers? Want A&H mixers hebben ook een mooier geluid als Dateq. Is de EQ van de Nuo dus lekkerder als van een Xone mixer?
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
11-10-2005 13:52

DJ Tim schreef:

Het is alleen jammer dat die bak geen filters heeft want dat vind ik nou echt helemaal goed.
De effect-unit van Ecler is veel leuker dan de filterunit van de Vibe, vond ik.

DJ Tim schreef:

Maar kan er een conclusie gegeven worden over de EQ van de nuo als je deze zet naast de Xone mixers? Want A&H mixers hebben ook een mooier geluid als Dateq. Is de EQ van de Nuo dus lekkerder als van een Xone mixer?
Naar mijn idee wel ja. De eq van de Ecler is gewoon erg muzikaal, een term die ik pas voor een eq ben gaan gebruiken sinds de MAC 40V. Voor die tijd had ik gewoonweg geen idee dat het KON, zo'n tof geluid tijdens het open en dichtdraaien. De NUO 5 verslaat wat mij betreft de vierbands-eq van de Xone:62. Maar als ik jou was zou ik ze ook gewoon eens naast elkaar gaan beluisteren. Nogmaals: ik vond de Xone:62 echt een hele fijne mixer verder, maar ben gevallen voor de effecten van de NUO 5, de faders én de wat aantrekkelijkere prijs.
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
11-10-2005 16:19

Sylvia schreef:

DJ Tim schreef:

Het is alleen jammer dat die bak geen filters heeft want dat vind ik nou echt helemaal goed.
De effect-unit van Ecler is veel leuker dan de filterunit van de Vibe, vond ik.
Effecten en filters zijn ook eigenlijk 2 verschillende dingen. Een filter zie ik niet echt als een effect... meer als een toevoeging op de toonregeling. Filters kun je ook goed gebruiken om mee te mixen in tegenstelling tot effecten. Als je 2 afzonderlijke highpass filters hebt kan je daarmee hele mooie overgangen maken zonder dat je de toonregeling van je mixer nog nodig hebt. Dat is het grote voordeel van de Xone:62/92 en de Dateq Vibe. Dan ben je ook meteen van die hele toonregeling problematiek af en bepaal je zelf vanaf welke frequentie de bass verdwijt happy :)
Als je de filter ziet als een mixtool ipv een effect maakt het trouwens ook niet zoveel uit dat er geen LFO op zit.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)