Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 185 van 289)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
12-6-2008 11:17
Apparatuur kost uiteraard niks extra om een uur te blijven staan, echter DJ wel (en jouw uurtarief kan ik niet roepen) en eventuele lichtman/roadies ook.
Light Image
RuudStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2002
Laatste: 31-7-2023
Berichten: 58
12-6-2008 11:24
nou, als we mierenneukerig gaan doen kost het wel degelijk geld om al je apparatuur een uurtje langer te laten draaien (lampjes, slijtage, etc...)

momenteel vragen we iets meer per uur na show dan de show werkelijk per uur kost op de geboekte tijd...
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
12-6-2008 11:28

Ruud schreef:

nou, als we mierenneukerig gaan doen kost het wel degelijk geld om al je apparatuur een uurtje langer te laten draaien (lampjes, slijtage, etc...)
Of iemand nou apparatuur voor 1 uur of voor 10 uur huurt, het is toch een dagprijs?
Light Image
RuudStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2002
Laatste: 31-7-2023
Berichten: 58
12-6-2008 11:40
voor verhuur wel, de drive in show boeken ze bij ons standaard voor een tijd van 5 uur (incl bediening).
maargoed, als je gaat terugrekenen kost een uurtje langer spelen voor je apparatuur misschien 1euro :p
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
12-6-2008 11:41

JeroenVDV schreef:

Ruud schreef:

nou, als we mierenneukerig gaan doen kost het wel degelijk geld om al je apparatuur een uurtje langer te laten draaien (lampjes, slijtage, etc...)
Of iemand nou apparatuur voor 1 uur of voor 10 uur huurt, het is toch een dagprijs?
Neemt niet weg dat het voor het bedrijf dat de klus doet het natuurlijk wel meer kost als je de set langer weg zet.
Dan heb ik het niet alleen over de afschrijvingen enzo, maar ook over dat je die set misschien wel 2 of 3 keer weg had kunnen zetten in hetzelfde tijdsbestek.

Maarja, dit kun je natuurlijk niet aan de klant doorberekenen als je een dagtarief berekent.
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
12-6-2008 11:50
Wij rekenen voor een dj 50 euro exclusief BTW per extra uur. Dat gaat overigens volledig naar de dj, dus daar verdien ik, als eigenaar van de apparatuur, niets op. Het komt ook regelmatig voor dat een klant wil dat de show eerder opgebouwd wordt omdat de receptie of het diner in dezelfde zaal plaatsvind. Daar rekenen we 25 euro per uur voor (zogenaamde wachturen).
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 12-7-2024
Berichten: 13459
12-6-2008 11:54

Ruud schreef:

niet zo gauw kunnen vinden op dit forum/in dit topic, maar wat vragen jullie per uur/half uur na de eindtijd van de show...
Hangt er vanaf of het van te voren is geboekt of rond het aflopen van de avond. Van te voren geboekt was voordeliger voor de klant dan bijboeken "on site". Onze sets waren standaard 4 uren, per uur extra kwam er 1/5 van het 4-uur tarief bij (immers bij die 4 uren zit inbegrepen opbouwen en afbreken zodat 4 uren draaien minimaal 5 uren werk behelst). Bij "ter plekke" boeken werd vaak 1/4 gehanteerd (meer als er een bon nodig was van die extra uren...).

Zeker bij ter plekke bijboeken moet je een beetje "common sense" gebruiken. Kijk om je heen en schat de extra omzet in die de uitbater kan draaien als je er nog een uurtje aan vast plakt. Daar mag je echt wel een graantje van meepikken. En als je er ECHT geen zin in hebt (gebeurt wel eens bij sommige flutfeestjes waarbij het feest dood is maar de origanisator(en) dat nog niet door hebben) mag je bij ter plekke bijboeken altijd nee zeggen (of het tarief afstemmen op het ongemak ;-)

Leg dus het tarief voor vóóraf bijboeken netjes vast maar doe dat NIET bij het tarief voor "ter plekke" bijboeken!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 12-7-2024
Berichten: 9476
12-6-2008 14:12
zo (Dré) doe ik het ook.
En on the fly uurtje doordraaien, das beetje handjeklap.

Soms als ik het erg naar mijn zin heb, dan reken ik een wat lager bedrag.
soms als ik er totaal geen zin in heb (misschien omdat het dan al 03.00uur is reken ik er veel voor.
En nachturen, en extra uren, das dubbel op hè mijnheer sneaky :V

Maar belangrijk is dat je er altijd wel iets voor rekend, anders denken ze de volgende keer:
das lekker makkelijk....4 uur boeken en 6 uur muziek.

Met mijn optreden ga ik er altijd vanuit: 4 uur is standaard boekingsprijs
Minder maakt niet uit, meer wel.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
12-6-2008 14:50
Bij ons zijn de standaard prijzen gebaseerd op maximaal 4,5 uur. Over een half uurtje uitloop ga ik niet lopen zeiken, maar als het nog langer duurt betalen ze gewoon bij. Op zich vind ik die 50 euro per uur een nette prijs, dus die houd ik ook aan als ze tijdens het optreden verlengen. Klopt ook wel met onze prijzen, een allround dj (zonder apparatuur) kost bij ons 200 euro. Als het korter duurt dan 4,5 uur krijgt de klant ook bij ons geen korting.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DirkgStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2008
Laatste: 16-4-2010
Berichten: 56
12-6-2008 16:33
Bij ons kost het per uur 12 euro,
We zijn dan ook pas net begonnen en proberen genoeg reclame te maken zodat we wat meer feestjes krijgen wat dus inhoud:
Meer feestjes - Meer geld - Beter leverbare kwaliteit
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)