Forum > Newbie Forum

Wanbetalers

(243 reacties. Pagina 18 van 25)
Moderator(s): Dré
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
11-7-2009 18:33
Ben je al zo oud Fritz, dat jij je jeugd niet meer kan herinneren
Fritz-eventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2004
Laatste: 6-6-2015
Berichten: 202
11-7-2009 18:39
Tuurlijk kan ik m'n jeugd herinneren. Voor 75,- ouderwetse guldens de hele avond ergens draaien, maaaaar wel met apparatuur die in verhouding stond. Men kreeg dan een discman en een stereotoren geloof ik, met wat oude speakers. En dus niet 6 headjes van enkele duizenden euro's. En als er iets kapot ging van 6,- gulden, kon ik dat betalen van het geld wat ik gekregen had.

Maar de discussie gaat er mij niet zozeer om dat je te weinig vraagt of ergens gratis staat. Maakt me niets uit, zeker niet zolang je niet in mijn regio zit. Maar de discussie ging om het feit dat je dan achteraf wel lastig gaat doen om een kapot stekkertje. En om het feit dat iemand anders zo slim is geweest om achter jouw rug om nog geld in z'n zak te steken. Die snapte dat er meer geld 'te halen' viel.
DJ-JanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2009
Laatste: 12-7-2014
Berichten: 104
11-7-2009 18:52
En wat leren we hier uiteindelijk van?

Volgende keer dat de vriend weer wat vraagt de rekening sturen....
Hem uitleggen waarom het duurder is, en zeggen dat als hij het er niet mee eens is dat hij maar contact met jullie moet opnemen laugh :D

Vanaf nu gaan de shows de duur uit met normale prijzen, probleem was altijd om bijvoorbeeld €500,- te vragen voor een feestje (had er laast een, was meerdere dagen) zo ontzettend veel geld lijkt, tuurlijk krijg je er een hoop voor (maar ik zou persoonlijk nooit zoveel geld uitgeven aan een feestje -gelukkig dat ik een hoop in Hilversum doe wink ;) -
De nieuwe verhuurlijst is bijna klaar en die zal dan ook gebruikt worden.
Event-Light
Fritz-eventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2004
Laatste: 6-6-2015
Berichten: 202
11-7-2009 19:02
Contact met ons opnemen? Voor mij hoef je het niet duurder te maken hoor... Ik geef alleen een tip. Vroeger dacht ik ook dat ik veel verdiende, maar je moet alles in de goede verhoudingen gaan zien. Of de dure moving-heads tegen normale prijzen zien te verhuren (dan wordt je ook veel serieuzer genomen en je groeit naar een andere klantenkring toe) Of (gezien je leeftijd lijkt me dat logischer) bijvoorbeeld veel goedkopere Martin scans aanschaffen en die gewoon verhuren voor € 25,- per stuk. Kan je klant kiezen en kun je toch een nette show wegzetten voor minder geld. Het is misschien minder gaaf om te hebben dan macs, maar het kost je wel minder en dus brengt het in verhouding hetzelfde (meer!) op! En dat lijkt me ook wel enigszins meespelen in je hobby?

En als je dat uit kunt leggen aan die 'vriend', dan ben je in mijn ogen goed bezig en ga je d'r wel komen. laugh :D
DJ-JanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2009
Laatste: 12-7-2014
Berichten: 104
11-7-2009 19:34
Opzich wil ik meer naar de kant van de bedrijven toe (daar richt ik me dan ook steeds meer op in aanschaf van nieuwe apparatuur)
Probleem is alleen de contacten leggen, het is vrij moeilijk een bedrijf te overtuigen dat ze prima bij deze 15 jarige kunnen inhuren. Sterker nog, als zich een bedrijf zelf meld kijgen ze het van mij part voor €35,- mee, om iedergeval een begin te maken...
Event-Light
Fritz-eventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2004
Laatste: 6-6-2015
Berichten: 202
11-7-2009 19:45
Herkenbaar, daar heb ik ook lange tijd last van gehad. Maar wat je nu doet is dus met dure apparatuur aan proberen te kloppen bij bedrijven. Je bent 15, niet ingeschreven bij KvK en belastingdienst. Geloof me, die nemen je gewoon niet snel serieus dan. En zoals ik al zei: herkenbaar. Je kunt nog zoveel goed spul hebben, nog zo veel kennis, maar die bedrijvenmarkt is nu nog niet je ding (of ik schat alles verkeerd in)
Dus is mijn tip nog steeds: probeer je in de juiste markt (scholen, drive-in showtjes bij mensen thuis en in zaaltjes) te positioneren als een goede/betrouwbare jongen die weet waar hij het over heeft. Over een paar jaar moet iedereen je kennen in je buurt. Dan kun je je (als je het nog steeds leuk werk vindt haha) inschrijven bij de KvK en Belastingdienst en je steeds meer gaan richten op de bedrijvenmarkt. Je naam is dan al gezet en dus is de kans op slagen groter. Maar dit past niet helemaal meer in dit topic vrees ik, mocht je er nog op door willen gaan: mail me even.
DJ-JanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2009
Laatste: 12-7-2014
Berichten: 104
11-7-2009 20:32
Je hebt mail.
Event-Light
DjpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 31-8-2016
Berichten: 382
11-7-2009 20:38
Tip voor jou:

volgende keer gewoon je prijzen voor jezelf houden, scheelt een hoop commentaar.
en de volgende keer, lekker even die kabel opnieuwe aan je plug solderen. Scheelt ook een helehoop gedoe.
DJ-JanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2009
Laatste: 12-7-2014
Berichten: 104
11-7-2009 20:47
Kabel heb ik zelf al gesoldeerd, met dit gedoe heb ik geen problemen, ik zie hier ook mensen die willen helpen en willen zoeken naar verbeterpunten
Event-Light
Fritz-eventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2004
Laatste: 6-6-2015
Berichten: 202
11-7-2009 20:50
Precies: de één ziet het als gezeur, de ander als goede tips waar ie misschien iets aan heeft. Zelfde geldt voor foto's plaatsen hier. Soms wordt je 3 pagina's langs verbeterd over je kabels, maar er zitten altijd tips bij waar je iets aan kunt hebben. Ik ben hier niet om iemand af te branden. We zijn allemaal ooit begonnen, maar wellicht kan ik met mijn kennis van nu iemand anders helpen.

Geen mailtje gezien trouwens

Terug naar forum Reageer (zonder quote)