Forum > Geluid

Beste koptelefoon?

(205 reacties. Pagina 18 van 21)
Moderator(s): Dré
NdewitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-9-2005
Laatste: 28-8-2006
Berichten: 108
9-9-2005 13:04
oor de RP-DJ1210 geldt nog meer dan voor de DJ Pro 2000 dat als je hem sloopt dat absoluut je eigen schuld is.
Helemaal mee eens. Ik heb 'm zelf al een hele poos, ga er niet heel lief mee om maar hij is gewoon nog heel en voldoet bovendien ook nog eens qua sound. 't Geld waard :)
Aangeboren talent in negatief overkomen, kennelijk.
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
11-9-2005 01:19

Dré schreef:

Ik vraag me af of plakband zoveel stevigheid toe zal voegen (ben bang van niet). Ook kun je door het plakband (zeker als het niet doorzichtig is) niet meer goed zien of het scheuren wel of niet verder gaat. Ook is er een kans dat de lijm in de plakband iets doet met het kunststof van je hoofdtelefoon.
Of het bij de Stanton 2000 iets bijdraagt aan de stevigheid zou ik niet kunnen zeggen. Maar bij de v700 maakt het wel uit. Aan het einde van de hoofdband en in het scharnierpunt zie je de scheuren openen als je de schelpen van elkaar af haalt. Met plakband buigen de scheuren niet meer open en daardoor lijkt me de kans kleiner dat het verder scheurt.

Termoplasten kunnen idd raar gaan doen als je met lijm in contact komen. Maar dat zal wel meevallen. Ik heb de v700 ook een keer uit elkaar gehaald om het e.e.a. te lijmen en te verstevigen (met bouwpakket lijm) maar dat ging niet.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
11-9-2005 03:38

Frisbee schreef:

Maar bij de v700 maakt het wel uit. Aan het einde van de hoofdband en in het scharnierpunt zie je de scheuren openen als je de schelpen van elkaar af haalt. Met plakband buigen de scheuren niet meer open en daardoor lijkt me de kans kleiner dat het verder scheurt.
Tiewrapjes zijn steviger en doen niks met de kunststof.
DjpieterlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2004
Laatste: 10-4-2009
Berichten: 91
12-9-2005 12:58
En dat heb ik dus ook gedaan, maar die schieten er op 1 avond wel een paar keer vanaf. Dus voor de zekerheid maar een nieuwe HP :)
Evert J.Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-6-2004
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 58
18-9-2005 19:37
Hallo, ik heb pas een nieuwe laptop gekocht, maar de uitgangssignaal van de geluidskaart is echt laag... Althans met men Sennheiser oortjes (van die dingen die bij men mp3 zaten) En ook met het headsetje van Trust (goedkoop ding). Nu ben ik van plan een goede nieuwe hoofdtelefoon te kopen (senn. HD-25 wrs.) Maar zal deze luider klinken op men laptop, zoniet, welke wel? En met wat moet ik rekening houden om een luidere output te krijgen als ik een nieuwe koop?
MvG
Evert
Keyboard not detected. Press F1 to continue.
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
18-9-2005 19:38
Kijk naar de impedantie van je koptelefoon. En natuurlijk de gevoeligheid
RobbieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-2-2003
Laatste: 17-8-2007
Berichten: 116
19-9-2005 13:12

Evert J. schreef:

Hallo, ik heb pas een nieuwe laptop gekocht, maar de uitgangssignaal van de geluidskaart is echt laag... Althans met men Sennheiser oortjes (van die dingen die bij men mp3 zaten) En ook met het headsetje van Trust (goedkoop ding). Nu ben ik van plan een goede nieuwe hoofdtelefoon te kopen (senn. HD-25 wrs.) Maar zal deze luider klinken op men laptop, zoniet, welke wel? En met wat moet ik rekening houden om een luidere output te krijgen als ik een nieuwe koop?
MvG
Evert
Ik weet niet wat je met je laptop van plan bent, maar als je bv. wilt gaan producen of hem gaan gebruiken om te draaien zou ik een externe geluidskaart kopen. De geluidskaarten die in de meeste laptops zitten zijn echt helemaal niks waard.
En ik hoorde dat het goed klonk..
Evert J.Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-6-2004
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 58
21-9-2005 13:24
Ik moest een laptop kopen voor school (ik volg multimedia, video- en fotobewerking o.a.) En een geluidkaart voor in men cardslot staat op het lijstje;) Maar eerst een hoofdtelefoon dus... Het ding heeft een beetje een allround toepassing, gebruik tijdens draaien, muziek luisteren op laptop en mp3 speler,..
Dus het wordt wrs de hd-25, tenzij iemand betere alternatieven weet?
Keyboard not detected. Press F1 to continue.
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
21-9-2005 14:05
Heb je al geluisterd naar andere koptelefoons? Luister eerst en maak dan een keuze. Wij kunnen niet horen met jouw oren.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
21-10-2005 01:16
Na diverse HPs geprobeerd (en gesloopt) te hebben vandaag maar eens een HD 25 aangeschaft. Eens kijken hoe lang die het uithoudt. Problemen met vorige HPs (Pro dj user en Stanton 3000, beide meerdere exemplaren van gehad) waren het uitvallen van één kant of bepaalde frequentiegebieden (bv mid) en het simpelweg afbreken van de oorschelpen. De constructie van deze HD 25 is zo simpel dat hij bijna niet kapot kan razz :p

Moet er wel bijzeggen dat ik enorm onzuinig ben op HPs. Vallen bij mij nogal eens regelmatig op de grond enzo. Overigens is de service alle keren nog prima geweest, gewoon steeds een nieuwe gekregen. Van de ene kant valt met name breuk natuurlijk niet onder garantie, van de andere kant vind ik dat ze die spullen dan maar wat steviger moeten maken (ow daar krijg ik commentaar op laugh :D )
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)