Forum > Geluid

Ervaring Synq digit 2K2 en 3K6 versterkers

(457 reacties. Pagina 18 van 46)
Moderator(s): Dré
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
24-1-2009 17:51
Ik heb vandaag de synq eens aangesloten op 12/1" monitor kastjes.
Normaal hang ik hier een labgruppen achter.

Fluiten wat ik veel lees hier?? Ik heb het niet gehoord, 2 andere personen die erbij waren ook niet.

Indruk, ampje speelt lekker rustig, geeft meer dan voldoende vermogen en klinkt ook nog eens aangenaam. Ik heb wel het idee dat de Lab wat opener klinkt, frisser in het midhoog.. Maarja mag dat voor meer dan het dubbele wat je moet betalen voor een Lab?
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Henkie oet neeStandaard Lid
Sinds: 29-1-2004
Laatste: 21-11-2024
25-1-2009 00:07
Vreemd Jorrit, ik vind de 2k2 drie keer niks op de toppen.
Ik heb deze 2 maanden gehad, op vier ZX-1 kastjes.
Amp klinkt zoals ook al eerder in dit topic opgemerkt,erg metaal achtig.

Zelfde setje staat nu weer achter een V-3000.
En klinkt een stuk aangenamer, warmer hoe je het maar wilt noemen.
Maar ja zo zie je maar weer smaken verschillen.
Watt-XtraStandaard Lid
25-1-2009 10:29

henkie oet nee schreef:

Vreemd Jorrit, ik vind de 2k2 drie keer niks op de toppen.
Ik heb deze 2 maanden gehad, op vier ZX-1 kastjes.
Amp klinkt zoals ook al eerder in dit topic opgemerkt,erg metaal achtig.

Zelfde setje staat nu weer achter een V-3000.
En klinkt een stuk aangenamer, warmer hoe je het maar wilt noemen.
Maar ja zo zie je maar weer smaken verschillen.
Zoals ik al aangaf, er zit wel degelijk verschil met de labgruppen die ik er normaal op heb staan, echter van rare geluiden, fluittonen of andere "niet thuishorende bijgeluiden uit een amp" hebben wij niet gehoord.

Om te vergelijken, Hier een tijdje terug een Studiomaster D1600 met een Dynacord S1200 vergeleken op dezelfde monitoren. De Studiomaster geeft een pak meer vermogen maar de Dynacord klinkt ook opener, alsof het geluid er makkelijker, gedefineerder uitkomt.

Op het laag gaat zn Studiomaster toch echt wel weer een pak beter.

Maar ik gebruik de synq dus ook alleen op het laag, 3k6.
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
25-1-2009 10:43

Watt-Xtra schreef:

Om te vergelijken, Hier een tijdje terug een Studiomaster D1600 met een Dynacord S1200 vergeleken op dezelfde monitoren. De Studiomaster geeft een pak meer vermogen maar de Dynacord klinkt ook opener, alsof het geluid er makkelijker, gedefineerder uitkomt.
Je maakt zulke vreemde vergelijkingen. (die zo weinig zeggen)
Wat dat aangaat had je de studiomaster ook met een Dynacord L serie kunnen vergelijken, die is zowel op het laag als in het hoog goed.

Wat betreft de Synq amp lees ik toch duidelijk:
Indruk, ampje speelt lekker rustig, geeft meer dan voldoende vermogen en klinkt ook nog eens aangenaam.
Dan heb je wel het idee dat de Lab wat frisser klinkt......het idee....?
Ah, maar dat mag ook wel aangezien de amp 2maal zo duur is. (krom vergelijk dus)

Bekijk nu eens het vergelijk van Henkie oet nee, Sync 2k2 vs V3000. (en let dan vooral op de prijs)

Martin.
kvm entertainment
Watt-XtraStandaard Lid
25-1-2009 14:00
Mijn punt is:

Ik zet geen synq op de monitor of het hoog, daar gebruik ik dus Labgruppen voor, die klinken beter op de monitoren, klaar.
Dat is mijn waarneming. Wat ik echter wilde aangeven, een aantal mensen hebben hier geschreven dat de synq's een fluittoon zouden produceren, ik heb dit niet kunnen constateren.

En verder: ja er zit dus wel degelijk verschil tussen een amp van pak em beet 500 euro en eentje die het drievoudige kost.

met mijn post over de Studiomaster en een S1200 (beide ongeveer gelijk aan prijs) wilde ik aangeven dat de ene amp heel anders op een speaker kan klinken als de andere amp.

Hetzelfde wat henk aangaf: echter is de ene amp digitaal en de ander heeft een ringkern voeding, dus ook niet echt te vergelijken.
KVMVIP Lid (†)
25-1-2009 14:32

Watt-Xtra schreef:

Ik zet geen synq op de monitor of het hoog, daar gebruik ik dus Labgruppen voor, die klinken beter op de monitoren, klaar.
...niet meer..uiteindelijk had je de 2K2 voor je topkasten.
En verder: ja er zit dus wel degelijk verschil tussen een amp van pak em beet 500 euro en eentje die het drievoudige kost.
Mag ik aannemen, anders zouden we allemaal voor de goedkoopste gaan.
Hetzelfde wat henk aangaf: echter is de ene amp digitaal en de ander heeft een ringkern voeding, dus ook niet echt te vergelijken.
Wat is het verschil tussen een digitale amp en een amp met een ringkern?

Martin.
kvm entertainment
Watt-XtraStandaard Lid
25-1-2009 14:47
Ik gebruikte mijn Synq op het laag/mid gedeelte van mijn topkast!!! een JBL 15" 2226, loopt door tot een 1200 hz. Dus niet echt hoog.

Daar komt nog steeds een synq op, echter een 3K6 omdat de JBL speakers meer vermogen kunnen gebruiken.

wat een G*l*l... moet ik mij overal voor verantwoorden? lijkt me niet.. Ik heb de kennis niet om exact uit te leggen wat verschil is tussen een digitale en eentje met een dikke voeding, daar zijn andere mensen hier goed in en hebben dat reeds meerdere malen uitgelegd.

Zie ook de discussie's over een Dikke oudewetse Crest of Crown of een Labgruppen op het laag.

we gaan offtopic.. Ik schrijf hier neer wat ik ervaar Om hiermee andere mensen te kunnen informeren.

Mijn mening:
Ik gebruik geen synq op mijn monitoren: WANT: labgruppen klinkt gewoon beter.
Ik gebruik synq 3k6 op mijn bassen: WANT: het is mij het niet waard om een stel Labgruppen aan te schaffen voor de mijn bassjes, de 3K6 doen het werk ook prima! Meer dan dat zelfs. Ik bespaar zo een bak geld en heb toch tevreden klanten.
HugoovStandaard Lid
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
25-1-2009 18:09

Watt-Xtra schreef:

wat een G*l*l... moet ik mij overal voor verantwoorden? lijkt me niet..
Groot gelijk, ik kan je informatie zeker waarderen en krijg door je review een aardig beeld van deze versterkers.
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
KVMVIP Lid (†)
25-1-2009 20:06

Watt-Xtra schreef:

wat een G*l*l... moet ik mij overal voor verantwoorden?
Waarom niet, je meld immers:
In dat geval had je ook kunnen melden dat de ene eindtrap een blauwe led gebruikt en de ander niet.

Het gaat hier natuurlijk om dat Henk een V3000 pakt die ongeveer in een gelijke prijsklasse ligt als een Sync 2k2. een klant die 600 kan besteden gaat niet kijken bij amps die 3 keer zo duur zijn.

Martin.
kvm entertainment
ReemskiVIP Lid
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 21-11-2024
25-1-2009 20:13

Hugoov schreef:

Watt-Xtra schreef:

wat een G*l*l... moet ik mij overal voor verantwoorden? lijkt me niet..
Groot gelijk, ik kan je informatie zeker waarderen en krijg door je review een aardig beeld van deze versterkers.
Geen gelijk in mijn optiek! Wat Watt-xtra hier aan informatie post is een mening en een korte-termijn indruk. Dit moet je altijd in perspectief blijven zien, en als mensen dit extra aankaarten of kritiek hierop geven dan levert dit uiteindelijk een meer objectief beeld.

Aanvankelijk werden de syncs (in mijn optiek) de hemel in geprezen, maar nu lees ik dus dat de labs vaak voorkeur krijgen en dat ze bij watt alleen gebruikt worden op subs. Geluid is zo subjectief namelijk. Men kan iets jaren helemaal top vinden, tot er toch iets beters gevonden wordt, en dan hoort men opeens toch die tekortkomingen van datgene wat voorheen geweldig was.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)