Forum > Geluid

Het Denon DN-S1000-topic

(382 reacties. Pagina 18 van 39)
Moderator(s): Dré
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 1370
2-9-2004 19:22
ja, nee, ja, nee, ja, nee, ja, nee.......

Jonge jonge. Zullen we eerste even rustig afwachten wat die DNS-1000 doet. Ik heb over lees-betrouwbaarheid van zowel de laatste pioneer spelers (vanaf CDJ500s behalve CMX3000) en de laatste denon spelers (vanaf DN2100 / 2600) niet slechts gehoord. Verder zat er in de CDJ-1000 (en 800) ook een cd-rom loopwerk dacht ik zo. Was die wel olie-geveerd?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
2-9-2004 19:28

Victor schreef:

Mijn filmpje over de schokbestendigheid van de DN-S5000 gemist?
Tranen sprongen mij in de ogen (hoewel dat filmpje dat daarna kwam van een Pioneer speler wel helemaal GROF was).

Die test van jou heeft inderdaad m'n standpunt over de schokbestendigheid van de S5000 wat bijgesteld (zit wel goed). Maar dan nog zeg ik nog steeds "neem maar een Pioneer, hoef je niet op cursus" laugh :D

To Reind: Take a chillpill ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
2-9-2004 19:30
zal ik nu ook maar eens gaan reageren dan? (owjee, en ik ben ook een denon gebruiker)

Reind schreef:

Ik zou zeggen, leg dat meteen even aan Dre uit dan (die deelt die mening namelijk ook blijkt uit de search) want die dacht er volgens mij net zo over. En slap is in de vorm van slap vergeleken met de andere voor dj doeleinden gebruikte loopwerken. Het zal ongetwijveld werken en het zal ook best goed werken maar maakt dat het meteen een goed loopwerk?
ik moet het wel eens zijn met victor, het kan mij geen zier schelen hoe die dvd-loopwerken er van binnen uitzien, als ze in de praktijk maar werken! heb met mn denons op een houten podium gestaan (waardoor ook mijn tafel dus behoorlijk meetrilde), dr stoot dan af en toe nog iemand tegen de tafel aan, maar ze draaien gewoon door!
Dingen die jij niet dagelijks doet.
noem me 1 van die dingen die je tijdens het draaien in het menu van een s5000 of s3000 zou willen veranderen dan, ik heb er nog geen gevonden. (en zelfs dan is het nog geen 10 seconde werk)
ik vind dat mooi dat denon de interface van zijn spelers grotendeels gelijk laat, toen ik een d4000 voor mn neus kreeg, had ik deze in 30 seconde naar mijn wensen ingesteld, zonder dat ik ook maar 1 blik op de manual had hoeven laten vallen.
Hoeveelheden instellen gaat veel makkelijker met een draaipotje zoals op de CDX bijvoorbeeld.
bij denon is de parameter toch ook een draaipotje? je moet alleen eerst even bijvoorbeeld de brake knop ingedrukt houden om de brake snelheid in te stellen.
als je voor elke instelling een draaipotje op de denon zou monteren, dan begint iedereen weer te zeiken dat ie onoverzichtelijk is vanwege alle potjes!
Maar als mensen van te voren al durven beweren dat een speler helemaal geweldig gaat worden op basis van wat uitspraken op een amerikaans forum en aan de hand van wat plaatjes het voor mij een open uitnodiging is om dan toch ff ergens tegen aan te schoppen.
Geen enkel merk is perfect maar dat is wel hetgeen sommigen hier de wereld willen doen geloven.
ik zeg ook zeker niet dat de s1000 een geweldige speler gaat worden, maar het zal zeker geen flutspeler worden, aangezien hij erg veel weg heeft van de s3k en s5k... de effecten komen dan weer van de x1500 af, het is nu alleen nog ff de vraag hoe denon dit geimplementeerd heeft met een stilstaande platter. denon zal zich ook zichzelf zeker niet in de vingers laten snijden, ik vind denon erg inventief qua features (draaiende platter, matrix inputs, 1e met MP3-support(?)), en denon zal z'n status behoorlijk naar beneden halen als ze een flutspeler op de markt brengen!

uiteraard is denon ook niet perfect, maar af en toe word hier (bijna) verkondigd dat het rotzooi is, en dat is het in mijn ogen zeker niet!

waar pioneer 100x beter in is als denon, dat is marketing (vooral in europa), en dat vind ik toch erg jammer, denon brengt erg leuk spul uit (en imho met meer functies voor je geld)!
Music is what feelings sound like...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
2-9-2004 21:14

RonnieB schreef:

uiteraard is denon ook niet perfect, maar af en toe word hier (bijna) verkondigd dat het rotzooi is, en dat is het in mijn ogen zeker niet!
Mag jij me vertellen waar ik het af schilder als absolute bagger.......

Dré schreef:

To Reind: Take a chillpill ;-)
Done in combi met een bakje koffie :)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
MasterboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 22-10-2016
Berichten: 167
3-9-2004 09:20
Ik heb een Denon Dn-D9000 en ben niet echt tevreden over die cdrom of dvd loopwerken wat erin zitten.Ik heb daardoor veel problemen met het afspelen van Emi Copy controlled cd's.Ofwel lezen ze helemaal niet in ofwel springen ze constant over.Je zou toch verwachten van zo een dure cd speler dat hij alles zou kunnen lezen maar helaas is dit niet zo :-((
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
3-9-2004 09:30
Copy controlled cd's voldoen niet aan de red book standaard en mogen dus geen audio cd heten. Vaak ontbreekt ook het compact-disk logo.

Dat ze niet in iedere speler worden afgespeeld (inderdaad o.a. de high speed drives van Denon en Pioneer, maar de Renault radio van mijn vorige auto lustte ze ook niet) ligt dus niet aan de speler maar aan de fabrikant van de cd, Emi in dit geval.

Zie ook
www.new-line.nl/forum/read/?m=172684#172684
en
www.pioneerprodjforums.com/ubbthreads/showflat.php?Cat=&Board=UBB9&Number=50731&page=&view=&sb=5&o=&fpart=1&vc=1
en
www.consumentenbond.nl/nieuws/nieuws/522050?ticket=nietlid

Oplossing (niet helemaal legaal, maar je moet wat als consument): cd kopiëren en de originele cd terugbrengen naar de winkel en je geld terugvragen. Dan leren ze deze schandalige praktijken misschien af.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
3-9-2004 12:41
Ik heb zelfs een orginele cd die mijn cdj20 zelfs niet lust.

Tegenwoordig denkt iedere maatschappij zelf wel ff een beveiliging te kunnen maken op een cd maar helaas loopt dat nogal vaak verkeerd af.

Heeft dus helemaal niets met de cd speler te maken maar met de rotte maatschappij die hem uit brengt. (zoals Victor ook al zei)

En als mijn CDJ20 hem niet lust dan lust geen enkele cd speler hem tot nu toe. laugh :D
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
MasterboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 22-10-2016
Berichten: 167
3-9-2004 13:50
Ik had over dit probleem een e-mail naar Denon in België gestuurd.En ze gaven me het volgende antwoord:

Geachte ,

Helaas moeten wij Uw vermoeden bevestigen .
De meeste CD's met "copy protection" worden ofwel niet correct ingelezen en/of geven problemen tijdens het afspelen .
Wij hopen op een software aanpassing van DENON uit maar hun standpunt is dat deze CD's niet conform zijn aan de Compact Disc standaard (er staat inderdaad niet Compact Disc op !!) ;
Er zijn zoveel varianten van deze "copieerbeveiligingen " en er komen nog altijd nieuwe bij zodat een software upgrading toch snel achterhaald is .
Er zijn van andere merken toestellen in dezelfde categorie (Dj -Studio Players) die ongeveer dezelfde problemen ondervinden waar de fabrikant ook geen aanpassing voorziet
en op dit punt op één lijn staat met DENON .

Hopende u hiemee van dienst te zijn ,

groeten ,

Service @ Transtel
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
3-9-2004 15:02
Ik geef ze groot gelijk bij Denon en alle andere fabrikanten als ze gewoon gaan weigeren de cd spelers er op aan te passen.

Er is niet voor jan met de korte achternaam een standaard ontwikkeld voor cd's.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
MasterboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 22-10-2016
Berichten: 167
3-9-2004 15:11
Inderdaad Reind, want veel mensen die originele cd's kopen, zullen eerder die cd's niet gaan kopen die beveiligd zijn omdat ze op sommige cd spelers problemen geven.En dus gooien de platenfirma's hun eigen ruiten in door de cd's te beveiligen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)