Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 171 van 289)
Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
29-8-2007 19:17

eriswa schreef:

De K115 is toch te vliegen? zoniet, is dat iets dat ik niet goed geïnformeerd heb.
Wat zouden jullie gebruiken dan?
kijk hier eens naar...
It's time to play the music, It's time to light the lights..
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
29-8-2007 19:24

alleznet schreef:

Verder denk ik dat RS-215's wel wat grof geschut zijn voor een ijsbaan (als achtergrond muziek). Meestal staan er bij ons 4x K-115 buiten om de baan heen en binnen ook nog een 4x gevlogen.
Hoe worden deze K115's gevlogen?

big bang schreef:

eriswa schreef:

De K115 is toch te vliegen? zoniet, is dat iets dat ik niet goed geïnformeerd heb.
Wat zouden jullie gebruiken dan?
kijk hier eens naar...
Is dit de meest ideale mannier om te vliegen aan een truss in een tent?
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
29-8-2007 20:36

big bang schreef:

eriswa schreef:

De K115 is toch te vliegen? zoniet, is dat iets dat ik niet goed geïnformeerd heb.
Wat zouden jullie gebruiken dan?
kijk hier eens naar...
FOUT FOUT FOUT!!!!

dit is een beugel om een dergelijke speaker aan de muur te bevestigen. NEVER NOOIT OM BOVEN MENSEN TE HANGEN!!

zoek even op het forum, standaard schroefdraad in de speakers zijn niet om te vliegen. Zoek iets ala nexo ps vliegbeugel!!

en de truss??
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
29-8-2007 22:04

Watt-Xtra schreef:

Ducktape... eerste aanwijzing dat we het hebben met een beginnend iemand!! ashamed :$
Hoezo?
De één noemt het gaffer, de ander gaffa, en sommige Duck tape, bij de laatste die het plakband gaat noemen zou ik mij pas zorgen maken wink ;)

eriswa schreef:

De K115 is toch te vliegen? zoniet, is dat iets dat ik niet goed geïnformeerd heb.
Wat zouden jullie gebruiken dan?
Toch iets vaker het New-line forum lezen....klik. (en dan het hele topic!) dergelijke beugels zijn geen vliegbeugels.

Martin.
kvm entertainment
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
29-8-2007 23:23

Watt-Xtra schreef:

big bang schreef:

eriswa schreef:

De K115 is toch te vliegen? zoniet, is dat iets dat ik niet goed geïnformeerd heb.
Wat zouden jullie gebruiken dan?
kijk hier eens naar...
FOUT FOUT FOUT!!!!

dit is een beugel om een dergelijke speaker aan de muur te bevestigen. NEVER NOOIT OM BOVEN MENSEN TE HANGEN!!
Zou best kunnen, maar waar lees jij dat dan?
zoek even op het forum, standaard schroefdraad in de speakers zijn niet om te vliegen. Zoek iets ala nexo ps vliegbeugel!!

en de truss??
in de link die Martin gaf (klik) wordt juist bovenstaande beugel aangeraden. juist omdat de speaker dan in zowel de tophat als aan de ogen hangt.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
29-8-2007 23:55
specificaties maar eens opvragen bij de verkoper of importeur.

verder ook wel te zien aan de constructie, vergelijk het eens met een nexo beugel of eentje van KME, Coda of zelfs de beugels van Sirus voor de PS serie.

Maar zoals ik reeds zei, even navragen bij een verkooppunt of importeur.

verder is de K115 niet ontworpen om boven mensen te hangen, componenten niet gezekerd, schroefdraad steek uitsluitend in een stukje kunstof, niet met elkaar verbonden.

mij lijkt de enige juiste methode om dergelijke kasten op te hangen, een beugel ala Nexo, hierin wordt de speaker volledig ondersteund en extra te zekeren aan de schroefogen welke je in de gaten kunt draaien.

Gaat echter teveel offtopic!

mijn optie echter, enkele langs de kant op statief. happy :)
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
30-8-2007 12:43
Op statieven in natuurlijk altijd een optie, dat kan altijd. Ik denk ook dat dat het gaat worden, hebben we waarschijnlijk nog een nettere geluidsverdeling ook, alleen even kijken of er ruimte voor is, want om nou de standaarts op het ijs te zetten... ik heb iig nog nooit schaatstende speakers gezien razz :p
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
30-8-2007 13:30
Neem aan dat de hele DJ-booth ook niet op het ijs staat? Er zullen wel plekken moeten zijn lijkt me waar geen ijs ligt, ook in gevallen van nood.

Verder zou ik het duurdere spul (licht) gewoon afbreken en mee naar huis nemen.. Je zegt er zijn avonden waar persé een DJ/LJ bij moet zijn; op die dagen neem je het spul mee, op de dagen dat het 'stand-by' staat te draaien gewoon alleen de parretjes. Speakers eventueel aan ketting/slot, dap K115's mee naar huis nemen eventueel.. Misschien ook wel handig om bij Boels ofzo een container te huren, daar breek je niet zo even in...
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
30-8-2007 14:52
Alles komt zo en zo met sloten en kettingen aan de tent vast te staan/hangen/zitten ja.
Verder is het juist de bedoeling dat die scanners sneeuwvlokjes op het ijs projecteren als er geschaatst wordt, dus dat betekend dat die moeten blijven hangen. Een container huren is misschien niet eens een slecht plan, maar we kunnen de dure spullen ook elke dag in de kroeg zetten of in het huis van de kroegbaas die alles organiseerd (dit is een goede bekende van me).

Er zijn inderdaad wel plekken zonder ijs, maar dat zal vooral aan de kopse kanten van de tent zijn, dus aan de uiteinden. Het terein waar de tent en ijsbaan opkomen is 12 meter breed en de ijsbaan is al 10 meter, dus weet niet of er dan daarnaast nog ruimte is om de k115 op statieven te zetten.
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 9475
30-8-2007 15:56
Vlekjes krijg je ook prima met een goedkope spiegelbol als je er genoeg licht op zet,
of van binnen uit met een starball.

Veel goedkoper, en minder jatgevoelig.
dure effecten gebruik je alleen als je erbij bent voor speciale avonden.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)