Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 170 van 289)
Moderator(s): Dré
SkevdudeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-6-2004
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 138
29-8-2007 00:48
Tom bedoelt denk ik dat Parren lekker plug-and-play zijn, en ze tegen vocht e.d. kunnen. Qua geluid moet het zelfbediening zijn (door de klant zelf) en daarom moet je het simpel houden.
Dré: "Neem nooit zo maar wat aan, tenzij het om een fooi gaat!" || Geef eens een ander woord voor synoniem...
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
29-8-2007 01:12
Jullie halen een aantal dingen door elkaar hier.

Ten eerste: Ik zei dat ik bij een snelle berekening op ruim 6000 euro uitkom, dat wil niet zeggen dat ik er ook 6000 euro voor ga krijgen, ik heb zo mijn eigen ideeen en moet het nog met de organisatoren hebben over eventuele budgetten enz. enz.
We hebben wel al even met hem hoofd organisator om de tafel gezeten en we zijn er echter wel uit dat we intelligent licht willen. Die MX-4 voldoen hier prima denk ik aangezien het dak van de tent verwarmt wordt en dus er bij de trussen geen condens ontstaat, omdat dat al veel lager gebeurt.

Ten tweede: De verzekering is uiteraard voor de rekening van de organisator, die verzerd alle inboedel binnen de tent, hier valt dus bijvoorbeeld ook de baan onder... dus ook de rest van de spullen.

Ten Derde: De veiligheidsvoorzieningen hebben we bijna allemaal zelf, wat we nog missen is voor een prikkie bij te huren. Ook alle benodigde kabels zijn redelijk in ons bezit, daar we wel eens vaker een grote zaal hebben voorzien waar we van 4 kanten licht en geluid nodig hadden.

Ten Vierde: een van jullie had het over sponsoren en dat ik daar verder niet veel meer vanaf wist, dat is middels duidelijker na een kort gesprek vanavond, Mogelijkheden als spandoeken, vrijkaarten, vermelding in plaatselijke media behoord allemaal tot de mogenlijkheden. Voor ons heel interessant en voor de organisator een flinke kostenbesparing.

Als Laatste: Uiteraard willen we zoveel mogelijk eigen spullen gebruiken, vandaar ook de RS-215's. Om alles 3 weken te huren betekend een flinke doorberekening naar de organisatoren toe voor de gehuurde spullen. Wat ik in mijn beginpost beschreef zijn allemaal eigen spullen...

Oja, deze post kan misschien wat eigenwijs overkomen, dit is totaal niet mijn bedoeling.
Ik ben heel blij met alle reactie van jullie, en ik houd er zeker rekening mee.
Mijn antwoorden zijn puur bedoelt om te kijken om tussenwegen te zoeken zodat het voor ons zelf ook aantrekkelijk blijft. Dus jullie ideeen gaan we zeker combineren met de onze happy :)
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
29-8-2007 09:19

eriswa schreef:

Ten tweede: De verzekering is uiteraard voor de rekening van de organisator, die verzerd alle inboedel binnen de tent, hier valt dus bijvoorbeeld ook de baan onder... dus ook de rest van de spullen.
Niet klakkeloos vanuit gaan dat je apparatuur ook mee verzekerd is. (dat is in huis ook niet zo)

Daarnaast kan je vele tenten niet degelijk afsluiten en ben je verplicht om voor continue bewaking te zorgen.

Heb meerdere malen om die reden betaald in tenten geslapen.

Martin.
kvm entertainment
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 9491
29-8-2007 09:50
Tom heeft een wel een beetje ervaring, draait ook al meer dan 30 jaartjes mee shut up :X
Tom weet ook hoe jatg-en vochtgevoelig spullen kunnen zijn. En daar was zijn advies idd op gebasseerd.

eriswa schreef:

ik aangezien het dak van de tent verwarmt wordt en dus er bij de trussen geen condens ontstaat, omdat dat al veel lager gebeurt.
Ja hoor, die tent gaan ze straks 3 weken lang 24/7 verwarmen....
Geloof je dat echt?
De verwarming gaat alleen aan als het te koud word, en de tent in gebruik is, wedden?
Ten tweede: De verzekering is uiteraard voor de rekening van de organisator, die verzerd alle inboedel binnen de tent,
IN een niet goed afsluitbrare ruimte zonder bewaking (en daar valt een tent onder) is er geen verzekering die diefstal en soms zelf schade door molest, dekt.
Ik heb het twee jaar geleden meegemaakt in een tent.
Er was bewaking, en toch deed de verzekering heel moeilijk over de uit te keren bedragen van de schade en de gejatte spullen.
Ten Derde: De veiligheidsvoorzieningen hebben we bijna allemaal zelf,
Heb je al aan noodverlichting gedacht?
Ten Vierde: een van jullie had het over sponsoren en dat ik daar verder niet veel meer vanaf wist, dat is middels duidelijker na een kort gesprek vanavond, Mogelijkheden als spandoeken, vrijkaarten, vermelding in plaatselijke media behoord allemaal tot de mogenlijkheden. Voor ons heel interessant en voor de organisator een flinke kostenbesparing.
volgende week heb ik ook zo'n buiten ding waar veel volk op af zou moeten komen (+/-2000)
Ook daar werd het "prijsdrukargument" gebruikt dat er veel reclame voor me zou zijn....
Nou, daar trap ik al een paar jaartjes niet meer in hoor. Zonde van mijn geld.
Als mensen het geluid of het licht mooi en goed vinden, komen ze vanzelf wel even naar je toe.
Kaartjes heb je uiteraard wel bij je, en ergens heb je toch wel staan wie je bent?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj SpiderEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-8-2003
Laatste: 27-5-2008
Berichten: 352
29-8-2007 10:08
Voor de noodverlichting moet de eigenaar van het complex toch zorgen? Als je in een zaal komt te draaien hoef je toch ook geen eigen noodverlichting mee te nemen? Of zie ik dat nu verkeerd
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
29-8-2007 10:49
Daar zorgt de tentbouwe voor. De tent moet toch al voorzien zijn van noodverlichting, of ik er nou in sta met m'n spulletjes of niet, dat maakt dan in weze niets uit.

Verzekering weet ik zeker dat dat geregeld wordt door de eigenaar van de kroeg die ernaast zit. Is bij hem op eigen terrein, hij zal ook de bewaking regelen.

Hoe het precies zit met de verwarming van die tent weet ik ook niet. Maar ik neem zo en zo wel aan dat duurdere spullen wel een beetje tegen vocht kunnen? ik zie vaak zat een ijsbaan in een tent met parren en scanners, dus dat moet dan toch wel kunnen? MX-4 was nou niet het goedkoopste scannertje op de markt... De parren kunnen er zowiezo tegen, en misschien even wat kritieke kabelpunten voorzien van een stukje ducktape.
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
29-8-2007 13:05
Ducktape... eerste aanwijzing dat we het hebben met een beginnend iemand!! ashamed :$

Zonder gekheid hoe kom je bij die 6000 euro? waar je het eerder over hebt gehad?

Ik ben ook even aan het rekenen geslagen.. je komt uit op een 300 euro de dag..

Verder heb ik nog niets gehoord over het feit welke ik aanhaalde over veiligheidsrisico's en hangen van spullen boven publiek.. Een K115 is niet zomaar te vliegen!!

je weet het budget nog niet van de organisatie maar alwel dat hij zorgt voor een all risk verzekering?
begin dan maar vast met een contract opmaken betreft die verzekering en een opsomming van de gebruikte apparatuur.

Ik wil helemaal niet beledigend overkomen maar ik heb toch het idee dat je er nog niet echt kaas van hebt gegeten.

scans kunnen prima tegen vocht, mits deze aanstaan, houdt dus in, 24 uur per dag aan!
parren kunnen er zonder meer tegen, t-bar weet ik zo niet.
speakers, zijn het de gestoffeerde types? Dan zeker niet doen. Ook je conus zal wel eens moeite kunnen hebben.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
29-8-2007 14:18
Je hebt ook wel gelijk dat wij zo een groot evenement voor het eerst doen ja, maarja, ervaring doe je op door klussen aan te nemen en daar je voordeel uit te doen. Als je nooit iets aanneemt wat een uitdaging vormt kun je net zo goed meteen je spullen verkopen en iets anders gaan zoeken om te doen.

Die verzekering hebben we het inderdaad over gehad en dit wordt allemaal geregeld. Alles wat zich in de tent bevind wordt verzekerd door de organisatie.

Inderdaad op 300 euro per dag, is dat een vreemd bedrag?

Dan nog even terugkomend over die sponsoring... Het gaat hier zo en zo al over een klant die ons veel leuke klussen aanleverd, dus gaan we hier niet de volledige volle mep voor vragen. Hij weet wel wat hij in huis haalt als hij ons vraagd, daarom heeft hij dat ook gedaan. Hij heeft dus blijkbaar vertrouwen in ons...
Wij willen hem graag ook een beetje tegemoet komen, dus geven we hem wat extra korting in de vorm van sponsoring.
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
29-8-2007 19:09
en de truss en het vliegen van je dap kasten, k115?
is niet iets wat je effe doet, zeker niet boven mensen..
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
29-8-2007 19:12
De K115 is toch te vliegen? zoniet, is dat iets dat ik niet goed geïnformeerd heb.
Wat zouden jullie gebruiken dan?
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)