Forum > Newbie Forum

Beatmixen

(571 reacties. Pagina 17 van 58)
Moderator(s): Dré
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
22-10-2004 20:57
Niet zo snel op je teentjes getrapt fredje wink ;)

Heb liever dan een uitleg hoe je een nummer zonder intro, opbouw of beat mixt!
BOFHStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-8-2003
Laatste: 13-9-2006
Berichten: 49
23-10-2004 01:28
Gewoon op het "juiste" moment. Bij de ene plaat is dit het begin van het refrein, bij een andere plaat een herkenbaar stukje. Of natuurlijk gewoon het begin van een nummer...

Het gaat erom om een nummer ofwel erin te knallen of soepel over te gaan naar het volgende nummer.

Toch blijft het mixen en de overgang van het ene naar het andere nummer een creatief proces wat per persoon GELUKKIG(!!!) verschilt.
:wq
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
23-10-2004 08:29
Geen zorgen hoor,
ben niet op mn teentjes getrapt.
@Jows-volwassen maar nog steeds idioot jong van binnen laugh :D

Door het miereneukmode woord/reply-dacht ik;
als je dan niet de moeite wil nemen om daarover te hebben,dan ben ik snel klaar.

Kom er later op terug,gaan zo inladen en naar de HK.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
23-10-2004 11:35

fredje schreef:

Geen zorgen hoor,
ben niet op mn teentjes getrapt.
@Jows-volwassen maar nog steeds idioot jong van binnen laugh :D

Door het miereneukmode woord/reply-dacht ik;
als je dan niet de moeite wil nemen om daarover te hebben,dan ben ik snel klaar.

Kom er later op terug,gaan zo inladen en naar de HK.
groet
No whorries man ;) Ik bedoelde het als geintje. Gelukkig zie je dat nu zelf ook in. razz :p
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
23-10-2004 14:45

massive schreef:

Simpel gezegd kan iedere gek start/stopmixen.
Mooi niet. Ik neem aan dat je bedoelt: iedere gek kan op play drukken (en hoeft bij een beetje cd-spelers het andere nummer niet eens handmatig stop te zetten).

Een fatsoenlijke start-stopmix is een perfect staaltje timing waarbij je tevens laat zien heel goed in de smiezen te hebben waar je een nummer eventueel wel en waar vooral niet moet afbreken. Op precies het juiste moment, mooi in de maat jas je het nieuwe nummer op exact het goeie punt erin, terwijl je de fader van het lopende nummer ineens naar beneden trekt.

Bij beatmixen kun je eeuwig blijven corrigeren en klooien, dat gaat bij de start-stopmix dus niet, dat moet ineens goed. Geen tweede kans.
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
23-10-2004 14:55
Heb je gelijk in Syl, ik bedoelde inderdaad 'iedere gek kan op play drukken'

Ook start/stop mixen vereist timing en enig gevoel voor ritme/muziek.
Goh, geeft me bijna het gevoel dat ik toch wat bijzonders doe laugh :D

Bedenk nu opeens dat dit ook wel eens het punt van fredje kan zijn,
het gaat niet zozeer om het matchen van bepaalde beats, maar een overgang van nummer naar nummer die niet klinkt alsof er een kortstondige stroomuitval plaatvond (nummer-*stilte*- nummer) én nog eens passend is ook. Wat ik veel doe is het opvolgende nummer laten invallen op de laatste beat van het eindigende nummer. En dan meestal wel ff een leuk cue-point uitzoeken natuurlijk.

Het is denk ik het feit dat beatmixen mij voor geen meter ligt dat ik wat makkelijker tegen start/stopmixen aankijk.
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
23-10-2004 14:55

BOFH schreef:

Gewoon op het "juiste" moment. Bij de ene plaat is dit het begin van het refrein, bij een andere plaat een herkenbaar stukje. Of natuurlijk gewoon het begin van een nummer...

Het gaat erom om een nummer ofwel erin te knallen of soepel over te gaan naar het volgende nummer.

Toch blijft het mixen en de overgang van het ene naar het andere nummer een creatief proces wat per persoon GELUKKIG(!!!) verschilt.
Er zijn veel nummers (vooral trance) die eerst een rustig opbouw beatje hebben, dan word het steeds "wilder", dan komt er meestal een break, dan leeft het nummer meestal weer terug op, dan komt het wildste stuk van een nummer, en dan op een gegeven moment valt een nummer terug in de beginstaat (dus het begin deuntje van een nummer) dit kan gebeuren door een langzame afbouw, soms ook ineens.
Wat vaak gedaan word is een klein stukje voor dat het nummer weer in de begin beat valt het volgende nummer er zacht onder te leggen.
Vervolgens valt het eerste nummer een soort van "weg", en dan moet je zorgen dat het het 2e nummer het zeg maar over van het eerste.

Ook kun je die ineense afbouw, (dus dat het nummer ineens terug valt) ook gebruiken in je mix om er ineens een nummer lekker hard er door te laten komen, maar dat is een questie van platen keuze/kennis wink ;) ...
*Quukske*
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
23-10-2004 17:04

sylvia schreef:

Bij beatmixen kun je eeuwig blijven corrigeren en klooien, dat gaat bij de start-stopmix dus niet, dat moet ineens goed. Geen tweede kans.
Jah, maar ook die plaat zal eindigen Sylvia! Wanneer je dan (als de andere plaat dus niet strak ligt) het volgende nummer er op het juiste moment weet in te 'timen' dan ben je een goede ;)

Maaarrr... dan moet het natuurlijk niet continu het geval zijn dat je ze niet goed straklegt :P
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
23-10-2004 17:20

mr_jows schreef:

Jah, maar ook die plaat zal eindigen Sylvia!
Na een minuut of tien ja. Als je 'm dan nog niet strak hebt, dan kun je er beter mee ophouden laugh :D .
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
23-10-2004 19:53

sylvia schreef:

mr_jows schreef:

Jah, maar ook die plaat zal eindigen Sylvia!
Na een minuut of tien ja. Als je 'm dan nog niet strak hebt, dan kun je er beter mee ophouden laugh :D .
Mix jij je plaat 10 min voor het einde van het vorige nummer al in dan? razz :p
Maar ff zonder dollen, ik heb meestal 2 punten waar ik een plaat er in kan gooien...verspil ik ze bijde dan heb ik een probleem.. razz :p
*Quukske*

Terug naar forum Reageer (zonder quote)