Forum > Algemeen Forum

Bevindingen rookverbod in de horeca.

(209 reacties. Pagina 17 van 21)
Moderator(s): Dré
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
30-7-2008 14:06
Hoezo vreemd? Het zou overal zo gedaan moeten worden, dan ga ik op een vrij zaterdag avondje lekker een café in met een biertje en sigaret, voor de niet rokers is er meer dan voldoende keus én in die kleine café's werkt toch bijna geen personeel, vaak is de eigenaar ook de barman..
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
30-7-2008 14:17
Omdat het oneerlijke concurrentie is!

Er moet bepaald gaan worden wat "klein" is (en wie doet dat, gebaseerd op wat precies)?

Je krijgt nu mogelijk allerhande rare constructies (zoals 10 kleine kroegjes in één pand, de ruimte, personeel en bar delend met elkaar...).

Ik vind juist DIT zo'n halfslachtig iets. Als je ergens voor gaat dan ga je ervoor. Niet half, niet half lappen met doekjes tegen het bloeden (zoals al zo vaak gebeurt) maar gewoon volledig. En kun je dat niet waarmaken... Dan doe je het gewoon helemaal NIET! Maar... Zo simpel kan politiek natuurlijk nooit zijn ;-)

PS: Ik mag van de ARBO niet roken in mijn eigen kantoor (ook als ik de enige ben die er zit en toch echt alle rekeningen voor de nieuwbouw zelf betaald heb). Waarom zouden er andere regels gelden voor zelfstandige bareigenaren?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
30-7-2008 14:26
Hmm, inderdaad, nu werden al veel excusen gezocht om tóch te mogen roken in café's (en coffeeshops) en met zo'n regel krijg je inderdaad nog meer uitwegen..

Ach, dan maar een verbod, maar ik neem niet aan dat er geen asbak meer in je kantoor staat Dré razz :p gelukkig is dat bij verschillende café's ook zo.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
30-7-2008 15:12

Mr. Edie schreef:

Ach, dan maar een verbod, maar ik neem niet aan dat er geen asbak meer in je kantoor staat Dré razz :p
Ik draag graag mijn steentje bij aan een gezond stukje burgerlijke ongehoorzaamheid (voel ik me toch nog wat rebels ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
30-7-2008 16:48

Dré schreef:

Hmm. In Duitsland is het rookverbod voorlopig ingetrokken voor kleine café's. Lijkt me een nogal vreemd iets trouwens...
'het kleine zaaltje boven het café' kan dus nu EN rookruimte zijn EN er kan drank geschonken worden (dat laaste kon eerst niet).

Leuk is dat :P
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
31-7-2008 13:43
Óke, dit soort ideeén gaan me echt te ver: klik
Ik begin dat hele gedoe aardig zat te worden..
Als ik je kan vragen en je dat doet om je sigaret te doven is het goed..
If it ain't Dutch it ain't much...
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
31-7-2008 14:55
Het wordt langzamerhand gewoonweg jammer dat op allerlei vlakken in onze samenleving het gebrek aan sociaal gedrag (daarmee bedoel ik in dit geval het rekening houden met niet-rokers maar net zo goed dat mensen een ander gewoon even vragen of men een paar meter verderop kan roken) moet worden opgevangen door allerlei regelgeving. Van een verbod in de horeca zie ik het nut in, deze laatste ontwikkeling is echter van de gekke.

Waar ik overigens wel een hekel aan heb is dat mensen hun peuken in het zand laten slingeren, maar dat terzijde. razz :p
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
31-7-2008 15:02

René Eppink schreef:

Waar ik overigens wel een hekel aan heb is dat mensen hun peuken in het zand laten slingeren, maar dat terzijde. razz :p
Helemaal mee eens. En als dat de reden zou zijn dan moet drinken en eten in het openbaar ook maar verboden worden (want daarbij wordt me toch een rommel achtergelaten door sommigen)...

En ademhalen... Sommigen stinken behoorlijk uit hun mond. Ook daar moet een verbod op komen.

En deodorant/after shave/parfum... Puur gif. Verbieden die hap.

Joh, ontsteek al die atoombommen, dan kan een volgende beschaving het over een paar duizend jaar opnieuw proberen!

laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
31-7-2008 15:18
1 x bewerkt. Laatst door René Eppink op 31-7-2008 15:38
Dré, niet voor niks de smiley en de 'terzijde'... Op een gemiddeld strand zijn peuken immers bij lange na niet het enigste afval dat je tegenkomt en een verbod op het vervuilen van je omgeving is er al lang. De opmerking had dus niks met een rookverbod te maken (behalve dat het toevallig allebei om sigaretten gaat) en was niet serieus bedoeld.

EDIT:

Dré schreef:

En wellicht was dat de reden dat MIJN post eindigde met de grootste smilie die het forum ons biedt...
Niks gezegd ashamed :$
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
31-7-2008 15:27
En wellicht was dat de reden dat MIJN post eindigde met de grootste smilie die het forum ons biedt...
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)