Forum > Newbie Forum

Beginnersinformatie DMX en Licht

(276 reacties. Pagina 17 van 28)
Moderator(s): Dré
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
12-8-2006 17:27
sorry de scanmaster gebruikt voor elke fixture 16 dmx kanalen, of dat ding nu 1 of 53 nodig heeft. (Bij 53 kanalen heb je niets aan een scanmaster!)

martijn0012 schreef:

Zou niet mogen gebeuren. Als er een scan van 8 kanalen zou zitten, en je wilt alleen de laatste 2 kanalen beinvloeden, dan zouden de kanalen 1 t/m 6 natuurlijk niet mogen flippen.
Ik heb zelf regelmatig staan vloeken en schelden met een scanmaster. Om de doodsimpele reden dat de desk wel word gepretendeerd een X (ben even vergeten hoeveel) aantal DMX channels aan te kunnen maar er software matig voor gekozen is om dat ding 16 channels per fixture toe te wijzen.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
M|A AudiotechniekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 289
12-8-2006 19:31
Dan is dus de scanmaster waardeloos in gebruik. Als ik een chase heb lopen met 2 scans, en ik wil live ingrijpen voor een andere gobo, dan is het dus volgens jullie volkomen normaal dat het kleurenwiel gaat flippen, dat de spiegel alle kanten op flipt, alleen maar omdat ik het gobo kanaal een andere waarde wil geven?
De laatste doet het licht uit
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
14-8-2006 23:59

martijn0012 schreef:

Dan is dus de scanmaster waardeloos in gebruik. Als ik een chase heb lopen met 2 scans, en ik wil live ingrijpen voor een andere gobo, dan is het dus volgens jullie volkomen normaal dat het kleurenwiel gaat flippen, dat de spiegel alle kanten op flipt, alleen maar omdat ik het gobo kanaal een andere waarde wil geven?
Is dat jou al een keer gebeurt?

En nee de scanmaster is een leuk tafeltje maar (voor zover mijn geheugen me niet in de steek laat) de scanmaster reserveert 16 kanalen per fixture.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
M|A AudiotechniekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 289
15-8-2006 13:27
Heb de scanmaster zelf een tijdje gehad, maar het is mij nog nooit overkomen. Maar als het dus een rare opvatting is dat alles gaat flippen als ik maar 1 kanaal wil wijzige, waarom is het dan wel heel gewoon dat het gebeurt als je een strobo op dat kanaal hebt zitten? De scanmaster ziet toch niet wat voor fixtures er aan zijn tafel hangen? Dus dan zou je in princiepe wel een strobo en een scan in dezelfde 16 kanalen reeks kunnen programeren. In een chase zou je dan ook gewoon je strobo moeten kunnen gebruiken, zonder dat je scan daar last van heeft. Geit kan zijn probleem alleen niet meer uitlegge wink ;)
De laatste doet het licht uit
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
15-8-2006 16:01

martijn0012 schreef:

Heb de scanmaster zelf een tijdje gehad, maar het is mij nog nooit overkomen. Maar als het dus een rare opvatting is dat alles gaat flippen als ik maar 1 kanaal wil wijzige, waarom is het dan wel heel gewoon dat het gebeurt als je een strobo op dat kanaal hebt zitten?
Zoals reeds eerder gezegd: Het is altijd belangrijk om bij klachten van een gebruiker in het achterhoofd te houden wat de mogelijke ervaring van de gebruiker is met het apparaat (oftwel: Hoe vertrouwd is hij ermee). Wellicht vindt de gebruiker het héél vreemd als de scan die toevallig ook op 1 zit gaat reageren als je per ongeluk de fader van 1 van de kanalen die naar de scan gaan aanraakt. Vreemdere dingen zijn gebeurd (sommige mensen claimen zelfs spoken en marsmannetjes gezien te hebben (en ook dat zou ik niet klakkeloos aannemen)).

Zeker als een gebruiker keer op keer heeft aangetoond (gewoon lekker zelf heeft aangetoond zonder dat anderen daar iets voor hoefden te doen) niet erg goed te zijn in het lezen van dingen...

Toch???
-- Pardon my French, I'm Dutch --
M|A AudiotechniekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 289
15-8-2006 16:43
Tuurlijk kan het aan de gebruiker liggen, daar geef ik je helemaal gelijk in. We zijn nu wat dingetjes aan het uittesten (communicatie via Msn) om te kijken of het daadwerkelijk aan de Scanmaster ligt, of dat het toch een gebruikersfoutje is. Als de scanmaster gewoon goed werkt, dan zou je een strobo in dezelfde fixture moeten kunnen plaatsen als waar de scan zit. Wat je zegt, je moet dan wel opletten dat je tijdens het Live ingrijpen wel de goede faders pakt, maar dat zou geen probleem moeten zijn.
De laatste doet het licht uit
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
5-9-2006 21:24

martijn0012 schreef:

Tuurlijk kan het aan de gebruiker liggen, daar geef ik je helemaal gelijk in. We zijn nu wat dingetjes aan het uittesten (communicatie via Msn) om te kijken of het daadwerkelijk aan de Scanmaster ligt, of dat het toch een gebruikersfoutje is. Als de scanmaster gewoon goed werkt, dan zou je een strobo in dezelfde fixture moeten kunnen plaatsen als waar de scan zit. Wat je zegt, je moet dan wel opletten dat je tijdens het Live ingrijpen wel de goede faders pakt, maar dat zou geen probleem moeten zijn.
Ondertussen weten we nog steeds niet of het aan de scanmaster ligt of aan de (mis)gebruiker.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
M|A AudiotechniekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 289
6-9-2006 18:01
Ik weet het ook niet, en volgensmij weet Robbie het nu ook niet meer. Hij had het uitgetest maar de resultaten waren erg vaag...
De laatste doet het licht uit
BennieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-12-2006
Laatste: 24-12-2006
Berichten: 1
22-12-2006 13:19
Vraagje, ik heb 2 scans, 6 kanalen, nu wil ik ook 2 moving heads, 7 kanalen, alleen zit bv van de scans de kleur op kanaal 5 en bij de heads op kanaal 7 (of ben je de draad nu al kwijt ;o) maar kan ik e.e.a. ook tegelijk sturen met mijn scanmaster 2 mkII? dat ik tegelijk de kleur van mijn scanners én heads kan sturen? of de vraag anders gesteld... Kan ik van functies van de 6 kanalen ook omwisselen? sneaky :V of moet ik voor de heads een aparte controllor kopen?
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
22-12-2006 14:13
Nee, kleuren e.d. kunnen niet gepatched worden naar hetzelfde kanaal voor zover ik weet. Maar ook al zou het kunnen, dan nog zit je hoogstwaarschijnlijk met het probleem dat in je scan andere kleuren of een andere kleurenvolgorde zit dan in je moving head. Maar je kunt toch ook gewoon de fixtures onder verschillende fixture-knoppen zetten, zodat je de kleur bij de scans en heads individueel kunt selecteren? Je hebt volgens mij dus geen extra controller nodig.

Waarom overigens 2 heads en 2 scans, zou je niet eerder gaan voor 2 dezelfde scans erbij? Lijkt mij veel mooier en ook nog eens makkelijker met programmeren.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)