Forum > Newbie Forum

2000 watt aggregaat met dap p-1600 en dap p-900

(172 reacties. Pagina 17 van 18)
Moderator(s): Dré
Niekj92Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-3-2009
Laatste: 20-4-2014
Berichten: 126
2-6-2010 16:50
Aan vergunningen hebben wij helemaal niks gedaan. De meeste agenten zullen het door de vingers zien indien ze ook een beetje de indruk krijgen dat het veilig is. Je kan proberen een vergunning aan te vragen maar ik denk dat je deze gewoon niet krijgt, personen die staan op een aanhangwagen van een vrachtwagen of landbouwvoertuig is gewoon verboden dus.

Met carnaval moesten wij soms ook naar andere dorpen en vertrokken wij altijd van ons eigen dorp. Iedereen ging gewoon voor 10km op de wagen en dat leverde nooit problemen om, we zijn zelfs een keer de politie tegengekomen met de muziek volop aan laugh :D

Vrijdig met carnaval is het traditie dat iedereen naar school loopt uit de omgeving, wij hebben besloten om met de wagen voorop te rijden zodat iedereen muziek hoorde waardoor de sfeer beter wordt. Een stuk of 30 man stonde die vrijdag toen ook op de wagen en toen we de politie tegenkwamen (controle op alcohol enz.) moest iedereen van de wagen af, behalve één iemand, om de muziek te regelen.
CrxtreemStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-1-2004
Laatste: 11-5-2019
Berichten: 164
2-6-2010 17:03
Kijk wel uit voor dit!

Verder ben je niet verzekerd om personen te vervoeren achter een tractor.
Zeker niet op de openbare weg.
Tractor is alleen verzekerd voor landbouwwerktuigen te vervoeren,en geen personen.

Voor carnaval hebben wij speciale verzekeringen voor in de optocht verzekerd te zijn.
Daarbij blijft wel dat personen die mee rijden op eigen risico meerijden.

Voor de aggregaat zou ik zelf denk wel met de 10KvA het aandurven,mits deze 3-fase is.
Je hebt dan 3 of 6 groepen van 16A tot je beschikking verdeeld over 3 fasen.
Als je deze netjes verdeel kan je een aardig eind komen.
Meestal kan je een paddestoel erbij huren waar je het op kan verdelen.

Afgelopen jaar een American audio V5000+ en een V6001+ op 1 groep van 16A gehad voor mijn subs.
Dit heeft heel de carnaval netjes gedraaid.
Verder verlichting verdeeld over de rest van de groepen.
BaszStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-8-2006
Laatste: 30-12-2014
Berichten: 64
2-6-2010 23:31
Ik heb vandaag de politie zuid-oost brabant gebeld. Na 10-tallen keren te zijn doorverbonden met een andere medewerker/ster kreeg ik eindelijk iemand aan de telefoon die ging over evenementen. Na mijn idee te hebben uitgelegd kreeg ik te horen dat ik het beste de gemeente Nuenen (want daar beginnen we) of Eindhoven kon bellen. Heb maar meteen Eindhoven gebelt aangezien Nuenen niet opnam. Ook hier mijn idee uitgelegd, en kreeg te horen dat ik simpelweg geen vergunning kreeg voor zo'n activiteit. Een vrachtwagen is dus bedoeld voor vervoer van goederen en niet van persoonsvervoer. Wat wel mocht is c.a. 500 meter van de plaats van bestemming opstappen en vanuit daar naar de plaats te rijden.

Doen we dat laugh :D Heel simpel! Alleen wel jammer dat ik dan een aggregaat moet huren voor een half uurtje en een complete dag moet gaan betalen.. Maar dat hou je toch! razz :p Ik heb nog niks gehoord over de kosten van een 10 KVA of 16 KVA aggregaat. Een 20 KVA aggregaat was €90,- bij de locale aggregatenboer, dus het zal wel iets lager liggen gok ik.

Ik laat wat weten!
Zeg Bas met die Bass laat die Bass goed Bassen ;-)
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
3-6-2010 00:53
Jullie hebben naar in Nuenen met Paul van Happen wel een goede stroom boer zitten. Prima aggregaten, goed onderhouden en veel goedkoper kun je ze niet krijgen!
Maar dat is MIJN mening...
BaszStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-8-2006
Laatste: 30-12-2014
Berichten: 64
3-6-2010 11:19
Paul van Happen was ook degene die ik bedoelde met de 'lokale' aggregatenboer laugh :D Maar ik denk in noem het maar 'lokale.....' voordat ik gedoe krijg razz :p
Zeg Bas met die Bass laat die Bass goed Bassen ;-)
Niekj92Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-3-2009
Laatste: 20-4-2014
Berichten: 126
3-6-2010 17:30

Basz schreef:

Ik heb vandaag de politie zuid-oost brabant gebeld. Na 10-tallen keren te zijn doorverbonden met een andere medewerker/ster kreeg ik eindelijk iemand aan de telefoon die ging over evenementen. Na mijn idee te hebben uitgelegd kreeg ik te horen dat ik het beste de gemeente Nuenen (want daar beginnen we) of Eindhoven kon bellen. Heb maar meteen Eindhoven gebelt aangezien Nuenen niet opnam. Ook hier mijn idee uitgelegd, en kreeg te horen dat ik simpelweg geen vergunning kreeg voor zo'n activiteit. Een vrachtwagen is dus bedoeld voor vervoer van goederen en niet van persoonsvervoer. Wat wel mocht is c.a. 500 meter van de plaats van bestemming opstappen en vanuit daar naar de plaats te rijden.
Had ik wel verwacht. Voor die 500 meter zou het mij niet waard zijn razz :p. Ik zou gewoon doorgegaan zijn met mijn plannen op eigen risico. Wat wel is, is dat Eindhoven wat drukker is met natuurlijk meer verkeer en politie wat ook meer risico's met zich meebrengt. Hier in de dorpen gaat het nog wel happy :)
BaszStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-8-2006
Laatste: 30-12-2014
Berichten: 64
3-6-2010 18:11

niekj92 schreef:

Had ik wel verwacht. Voor die 500 meter zou het mij niet waard zijn razz :p. Ik zou gewoon doorgegaan zijn met mijn plannen op eigen risico. Wat wel is, is dat Eindhoven wat drukker is met natuurlijk meer verkeer en politie wat ook meer risico's met zich meebrengt. Hier in de dorpen gaat het nog wel happy :)
Er rijd veel meer politie rond in Eindhoven als in Nuenen naar mijn smaak. En aangezien wij bij het Stadspaviljoen (voor degene die het kennen) het gala hebben willen we opstappen bij het stadhuisplein. Daar is een politiebureau, en als we eerder opstappen komen we langs politiebureau Mathildelaan, en dat willen we ook niet laugh :D

Verder ben ik afhankelijk van de buurman, en hij van zijn baas/bouwbedrijf. Als ik dan illegaal zit te handelen op zijn baas zijn verantwoordelijkheid, denk ik niet dat ze daar erg blij mee zullen zijn laugh :D Mij is het die 500 meter wel waard denk ik, we delen de kosten, komt uit op ongeveer 10 euro per persoon. En je staat natuurlijk in de rij van al het vervoer, en dat is een kick als je met een groep staat te springen op zon wagen terwijl de rest moet stilzitten in een BMWtje sneaky :V Verder staat die vrachtwagen dan voor mijn huis, waar we van te voren gaan eten met de bub, lijkt me wel gezellig als er dan ook wat muziek is! Kunnen de dames alvast oefenen met opstappen/afstappen, haha! razz :p

Nogmaals, ik laat weten hoe het afloopt!
Zeg Bas met die Bass laat die Bass goed Bassen ;-)
Niekj92Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-3-2009
Laatste: 20-4-2014
Berichten: 126
3-6-2010 19:10
Haha dat is ook wel weer waar laugh :D
Als het geweest is ben ik wel benieuwd naar de foto's!
BaszStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-8-2006
Laatste: 30-12-2014
Berichten: 64
19-6-2010 13:50
Zo... dat was het dan met m'n K112's sad :(

Gister kwam de wagen voor de deur te staan met een 20 KVA Aggregaat (10 KVA had van Happen niet). Alles ging goed en wel, lekker hard, mooi geluidje, wat parrentjes erop en een beetje versierd. Er hing een leuke sfeer! happy :) Toen wij als een van de eerste aankwamen op het Gala werden we aan de zijkant van de bezoekers geplaatst. Een maat van me ging met een draadloze microfoon iedereen omroepen en er een lopend verhaal van maken. Ook hier weer een top sfeertje naar onze mening... tot dat een maat van me zei. Bas, er komt rook uit jou boxen! shocked 8O Meteen de muziek zachter gezet en de gekeken wat er aan de hand was. Kon niet meteen opmaken wat er aan de hand was, maar rond de conus kwam blauwe rook en ook vanuit de gaatjes waar je de K112's mee kan 'vlíegen' en achterkant kwam blauwe rook...

Meteen een noodoplossing gezocht, binnen 2 Monitoren gehaald en die snel op de statiefjes neergezet zodat het presenteren toch door kon gaan. Speakers laten 'rusten' ... Ik ga straks naar de loods waar ze nu staan, ff uit elkaar halen en kijken wat er nou precies aan het handje is... denk een gesmolten spoel? (Maat die met microfoon bezig was praatte wel op een hard volume, heb op de amps gelet en hadden net geen clip.. Iemand van jullie een idee?

Toch maar wat fototjes:
Wagen + gala personen
De groep
Onder het rijden
Onder het rijden 2
Stiekem toch onze concurrent (zonder trailer)

Filmpje plaats ik nog een keer!
Conclusie: Top laugh :D Maar volgende keer toch maar een processor mee! sad :( (By the way, aggregaat hebben we doorgemeten, was 3 x 240 v, dus daar was niks mis mee)
Zeg Bas met die Bass laat die Bass goed Bassen ;-)
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
20-6-2010 01:49
Ik weet niet wat voor een versterker erop stond, maar spraak heeft erg veel mid gebied. Als je veel vermogen erop zet dan gaat het vanzelf roken, heeft niks met een goede processor te maken. Gewoon te lichte speakers voor de job.

Maar wat verwacht je van 2 K112 op een wagen in de openlucht? Ik zou dat niet doen.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)