Forum > Geluid

Genoeg voor Carnavalswagen?

(224 reacties. Pagina 17 van 23)
Moderator(s): Dré
KlaaskeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2003
Laatste: 22-8-2005
Berichten: 173
15-2-2005 23:24

powersound schreef:

Al mijn verdeelkasten zijn C16 ...
Zie nagenoeg vaak anders happy :)
[..It's the size of you horn that counts!..]
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
16-2-2005 23:03
Grappig dat ik dit hier tegen kom zeg ,wat is de wereld toch klein happy :) over enkele maandjes weer naar club salvation hier in udenhout (het voormalige wattzat feest) ,nu al weer zin in happy :)
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
16-2-2005 23:32
Niet veel nee, maarja, toch genoten van carnaval, enja: het ging voor ons LUID zat! happy :)

Op de wagen;
2 x JBL SF25
2 x EV W-Bin
2 x QX112's
1 x TA2400
1 x LEM DX26 plus
1 x ULTRAMIZER PRO DSP1424P
1 x AB Presedent 600A
1 x DAP PALLADIUM 1600
1 x Behringer CX2310
(dank aan TCMC)

Gedraaid met de PC (AMD Athlon 2000) en ging prima, lekker hard en velen overtrefde we ruimschot's in geluid, Tuurlijk niet zohard als Jaap's gehuurde carnaval set's, maar toch.. Het belangrijkste; de carnavalsgroep was dik tevreden (20 euro fooi) en geboekt voor volgend jaar happy :) Uiteraard in die tijd weer proberen meer te bemachtigen.

De ESW's hebben we thuisgelaten, evenals de Karlson's. Vonden ze niet nodig.

Owja; 2 weken zijn al dik voorbij :) en zal me gedragen wink ;)

Edit; foto's vergeten.. (niet zoveel, ook niet van de apparatuur :( )

Filmpje
Foto's

Oja, de luidsprekers stonden BEHOORLIJK ongunstig sad :( gewoon tegen de houten zijkanten te schreeuwen. Ze vonden de stack tehoog worden op elkaar. Dan ben ik heel makkelijk: DAN NIET happy :) De baskisten lagen achterin ergens te dreunen.. Buiten de wagen amper bass, op de wagen weer TEveel razz :p
KlaaskeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2003
Laatste: 22-8-2005
Berichten: 173
17-2-2005 08:48

remczero schreef:

Grappig dat ik dit hier tegen kom zeg ,wat is de wereld toch klein happy :) over enkele maandjes weer naar club salvation hier in udenhout (het voormalige wattzat feest) ,nu al weer zin in happy :)
Whehe, ik ken ze maar al te goed. Zijn mooie feestjes laugh :D

Maar dan nog Edie, het HOEFT niet hard maar zoals carnaval tegenwoordig is hier in omstreken (incl Dweiltour, hardere stijlen tijdens optocht) blijft het hier toch hét event van het jaar. Alles verandert tegenwoordig, carnaval dus ook happy :)
[..It's the size of you horn that counts!..]
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
17-2-2005 09:36

Mr. Edie schreef:

Oja, de luidsprekers stonden BEHOORLIJK ongunstig sad :( gewoon tegen de houten zijkanten te schreeuwen. Ze vonden de stack tehoog worden op elkaar. Dan ben ik heel makkelijk: DAN NIET happy :) De baskisten lagen achterin ergens te dreunen.. Buiten de wagen amper bass, op de wagen weer TEveel razz :p
ik heb jullie wagen (samen met timmiej) gezien, we vonden het ook echt jammer dat die boxen tegen die zijkanten aan stonden, dat viel ons meteen op, want jullie waren ook 1 van die weinige wagens met goed geluid, dreunde lekker, alleen jammer dat je de bas niet hoorde happy :)

en oja... die wagen van jullie, die stonk... en die moest net recht voor onze neus stoppen... al die gezonde dieseldampen in mijn neus laugh :D
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
17-2-2005 13:40
Hahahaha, leuk dat je ons gezien hebt! En wat dacht je van mij? telkens als de wagen optrok kwam die stank me gezicht in..

Die boxen was gewoon shit, volgend jaar beter. Goed vond ik het geluid daarintegen ook wel ja, maar er werd ja erg veel tegengehouden door die panelen.

Optocht in Woubach, Kerkrade en Schaesberg.
Peter VanhoveStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 12-4-2022
Berichten: 24
17-2-2005 21:25
Als importeur van Tecnare en verhuurder van de set in dit topic wil ik toch een en ander verduidelijken.
Onze racks zijn nu ongeveer 3 jaar in gebruik en tot nu toe is er nog nooit enig probleem mee geweest, en nu dus ook niet, mochten de stekkers het vermogen niet aankunnen, dan waren ze al lang vervangen door iets anders.
Wij gebruiken inderdaad 20 amp automaten en die zijn ook nog nooit gesprongen, dus dit zit ook wel goed.
Wat de gainstruktuur betreft, hier bij ons in Belgie is de meest gebruikte mixer de Rodec MX-180 MKIII. Deze mixer heeft gebalanceerde outputs op nominaal 3 volt output (dit staat vermeld op de achterzijde van de mixer), veel te veel dus om eendeer welk systeem naar de haaien te spelen. Komt daarbij dat 99% van alle D.J.'s die ik al aan het werk gezien heb deze Rodec mixers steeds in het rood spelen (of zeg ik beter nooit uit het rood laten komen), daarom hebben wij de ingansgevoeligheid van al onze processors naar beneden gehaald (dus minder gevoelig gemaakt). mochten we dit niet doen en die jongens hun gang laten gaan dan konden wij elke week wel wat nieuwe speakers steken. Onze vrienden van Rodec hebben dit na talrijke klachten eindelijk aangepast in de nieuwe 50-YEAR editie, daar zijn de outputs met 6dB naar beneden gehaald, dus werkt deze mixer ongeveer zoals een Ecler mixer.
Als wij zelf werken met deze sets (P.A. gebruik) hebben wij een tweede preset die de sets 6dB gevoeliger maken.
Op onze Omnidrives staan ook gain regelaars die + en - 6dB kunnen bijregelen, deze +6 dB opendraaien had je heel wat rode ledjes op de Ecler mixer bespaard.
KlaaskeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2003
Laatste: 22-8-2005
Berichten: 173
17-2-2005 21:46
..deze +6 dB opendraaien had je heel wat rode ledjes op de Ecler mixer bespaard.
Maar ook euro's aan kapot gespeelde speakers ? Ging hard genoeg. Als het 6dB harder uit ging sturen gingen die zekeringen nog sneller uit laugh :D
[..It's the size of you horn that counts!..]
Peter VanhoveStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 12-4-2022
Berichten: 24
18-2-2005 10:43

tds schreef:

..deze +6 dB opendraaien had je heel wat rode ledjes op de Ecler mixer bespaard.
Maar ook euro's aan kapot gespeelde speakers ? Ging hard genoeg. Als het 6dB harder uit ging sturen gingen die zekeringen nog sneller uit laugh :D
Het ging hem natuurlijk over het in het rood spelen van de Ecler, als de D.J. van dienst dit onder controle kan houden, dan heeft het opendraaien van de Gain op de BSS geen gevolgen voor defecte speakers of te krap bemeten zekeringen die springen.

Over die Powercons, die zijn volgens de fabrikant 20 AMP RMS zie volgende quote:

Electrical
Number of contacts: 2 + PE
Rated current per contact: 20 A rms
Rated voltage: 250 V ac
Dielectric strength: 4000 V dc
Contact resistance: ≤ 3 m
Insulation resistance after damp heat test: > 100 M
Creepage distance: according to IEC 664-1
Safety ground: Premating

De RMS amps die wij trekken met 2 FP-6400 is ongeveer 20 amp, piekwaarde ligt tot wel bijna 2 keer zo hoog, maar dat is geen probleem voor zowel de Powercon, als de 20 amp zekeringen die wij standaard gebruiken.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
18-2-2005 11:24
Zelf gebruik ik stekkers liever niet op het randje van hun kunnen. Mijn labjes zitten dan ook in een rack met een CEE16 krachtstroom aansluiting. Voor situaties waarbij er eenvoudigweg geen krachtstroom is kan altijd nog teruggegrepen worden naar normale stopcontacten.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)