Forum > Geluid

Koptelefoon voor draaien op feestjes? (100-200 euro)

(191 reacties. Pagina 17 van 20)
Moderator(s): Dré
Dj_eerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-4-2003
Laatste: 13-7-2012
Berichten: 99
17-1-2005 15:46
Ik heb zelf een review gemaakt van de Sennheiser HD 457 sneaky :V

www.djresource.nl/index.php?page=Forum&topic=373

Hier de link

Grtz,
Erro
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
17-1-2005 15:49

dj_eer schreef:

Ik heb zelf een review gemaakt van de Sennheiser HD 457 sneaky :V

www.djresource.nl/index.php?page=Forum&topic=373

Hier de link

Grtz,
Erro
1. https://www.djresource.nl/index.php?page=Forum&topic=373
2. Ik vind het een zeer oppervlakkige en "kinderachtige" review hoor, dus niet echt iets om fier op te zijn ofzo .... shut up :X
Zulke uitspraken slaan echt nergens op:
Hij kan hard genoeg, echt heel erg hard, toen ik hem op z'n hardst had staan kreeg ik hoofdpijn.
[EDIT] Zie net dat je 11 jaar bent, dus past de review wel in mijn lijn van verwachting ... (tenzij je natuurlijk al 11 jaar ervaring hebt wink ;) ) [/EDIT]
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
EddyCStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-12-2002
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 75
17-1-2005 16:12
Heb op dit moment een HP700 koptelefoon, die het na 3 weken (zonder speciale behandeling), begeven heeft terug bij de dealer liggen. Discussiepunt is nu dat dit grapje voor herstelling mij 45,00 euro zou kosten terwijl dat je zou denken dat dit toch garantie is. Lig nu in discussie met mijn dealer. Krijg eind deze week definitief antwoord hierop. Wordt vervolgd ;-)
--- DB CoolCapies Sound System --- specialiteit goet - foud feestjes !!!
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
17-1-2005 17:36
Ik kwam deze 2 Koptelefoons tegen in de webshop:

SONY MDR-7509
SONY MDR-7506

Zo te zien zijn ze pas ingevoerd, en hebben ze meteen het dré's choice label gekregen,
bij de 7509 staat een review van dre waarom,

Ik was meer benieuwd naar de 7506, deze kost evenveel als de MDR-V700.
Kan iemand (iemand=dre waarschijnlijk) mij wat meer vertellen over deze koptelefoon?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
17-1-2005 17:55
De 7506 is vooral bedoeld voor gebruik in de studio (lokale omroepen) en als afluisterunit voor geluidsmannen (is, samen met de HD 25 zo'n beetje de standaard voor die toepassing). Ook voor camera operators is de 7506 erg geschikt. De 7509 (die ik zelf al jaren gebruik) is vooral bedoeld voor studio DJ gebruik MAAR ook prima geschikt om mee op pad te nemen. Loeisterk (in tegenstelling tot de V700) zo goed als neutraal (waarschijnlijk de neutraalste gesloten koptelefoon in z'n prijsklasse) en een SPL_max waar je, net als bij de V700, bang van wordt.

Met beide units heb ik uitgebreide ervaring MAAR beiden waren nooit echt een optie aangezien mensen dan vrijwel altijd kozen voor de goedkopere consumentenreeks (in het geval van de 7506 was dat de MDR-V6; niet te verwarren met de MDR-V600 (volgen we het nog??? ;-)).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
17-1-2005 18:01

EddyC schreef:

Heb op dit moment een HP700 koptelefoon, die het na 3 weken (zonder speciale behandeling), begeven heeft terug bij de dealer liggen. Discussiepunt is nu dat dit grapje voor herstelling mij 45,00 euro zou kosten terwijl dat je zou denken dat dit toch garantie is. Lig nu in discussie met mijn dealer. Krijg eind deze week definitief antwoord hierop. Wordt vervolgd ;-)
Er zijn 4 (mij bekende) failure modes (bij o.a. de HP, DJX en DJ Pro reeks):
  1. Kabel breekt in de koppeling doordat hij klem komt te zitten. Wat mij betreft absoluut garantie aangezien de draad gewoon niet goed op z'n plaats gezeten MOET hebben om zo klem te komen te zitten.
  2. Driver doorgebrand. Wat mij betreft geen garantie. Dit kan in de praktijk vrijwel alleen gebeuren door hem stevig over te belasten. Bij mij is dit tot nog toe 1 x gebeurd bij een DJ Pro 2000 (die trouwens, in overleg met de importeur, uit coulance toch onder garantie gerepareerd is (maar coulance en garantie zijn verschillende dingen natuurlijk!!!)).
  3. Draadbreuk bij het connectorprintje. Ook dit is wat mij betreft garantie aangezien de gebruikte methode (te korte draadjes die ook nog wat kunnen bewegen) de oorzaak is.
  4. Draad komt klem in het punt waar het de schelp in gaat. Ook dit is wat mij betreft garantie aangezien die draad af fabriek gewoon niet goed gezeten heeft.
Maar laat even weten wat er bij jouw koptelefoon defect was geraakt. Als dealer zul je af en toe importeurs (niet allen maar wel sommigen) moeten overtuigen van het feit dat het, naar jouw mening, toch echt wel een fabricagefout is...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
17-1-2005 19:25

Dré schreef:

Met beide units heb ik uitgebreide ervaring MAAR beiden waren nooit echt een optie aangezien mensen dan vrijwel altijd kozen voor de goedkopere consumentenreeks (in het geval van de 7506 was dat de MDR-V6; niet te verwarren met de MDR-V600 (volgen we het nog??? ;-)).
Ook niet zo heel gek als je ziet dat de dure versie ook wel heeeeeeeeeeeeel erg duur is. Ik vind 279€ nogal niet wat namelijk.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
EddyCStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-12-2002
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 75
18-1-2005 07:32
Op de draaiende koppeling - kogelgewricht van de schelp is een afdekplaatjeplaatje bevestigd met 2 vijsjes. Dit afdekplaatje is afgescheurd op de bevestiging van de vijsjes. Misschien te vast aangedraaid tijdens de fabricage? Heb de koptelefoon even meegenomen naar het werk en bekeken onder een microscoop en aan de andere kant was precies op die plaats ook het begin van een haarscheurtje te zien.
--- DB CoolCapies Sound System --- specialiteit goet - foud feestjes !!!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
18-1-2005 10:21
Kijk voor de zekerheid ook even naar de manier waarop je met de koptelefoon omgaat (is maar een tip hoor). Veel mensen zullen zeggen "maar ik ga altijd voorzichtig met m'n spullen om". Tuurlijk. En toch hebben we allemaal wel eens iets waarvan we achteraf denken "oeps"... Scheuren in de afdekplaat worden vooral veroorzaakt door twisten van de koptelefoon (is geen enkele reden voor om zulke rare praktijken uit te halen met de koptelefoon) en/of ver openbuigen van de koptelefoon bij het op en afzetten (wederom geen enkele reden voor).

De schroefjes kunnen niet te strak aangedraaid worden aangezien er afstandhoudertjes in de gietstukken zitten. Wel kan er veel mechanische spanning op het genoemde plaatje ontstaan als bovengenoemde handelingen uitgevoerd worden.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
18-1-2005 10:23

Reind schreef:

Dré schreef:

Met beide units heb ik uitgebreide ervaring MAAR beiden waren nooit echt een optie aangezien mensen dan vrijwel altijd kozen voor de goedkopere consumentenreeks (in het geval van de 7506 was dat de MDR-V6; niet te verwarren met de MDR-V600 (volgen we het nog??? ;-)).
Ook niet zo heel gek als je ziet dat de dure versie ook wel heeeeeeeeeeeeel erg duur is. Ik vind 279€ nogal niet wat namelijk.
Ach... Ik ken mensen die 179 euro uitgeven aan een koptelefoon die na een jaar uit elkaar valt. Mijn MDR-7509 is al van de trap af gevlogen en heeft nog een aantal andere enge dingen meegemaakt maar heeft dat keurig overleefd.

Men wil wel honderden (zo niet duizenden) euro's uitgeven aan mooie kleren MAAR een goed stukje gereedschap (dat mede je oren kan beschermen) mag niet te veel kosten... Eigenlijk best een beetje krom!
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)