Forum > Newbie Forum

grote party organiseren hoe en wat??

(311 reacties. Pagina 16 van 32)
Moderator(s): Dré
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
20-3-2004 14:13
Ja, moet wel geld zijn, om volgende reden:

- op die locatie staat materiaal (sound & light), dus dat moeten we al niet bijhuren. Anders zou ik aan die dj-winkel materiaal gevraagd hebben i.p.v. geld

- sponsoring van een drukkerij hebben we al.
Heel goede vriend van m'n vader, die drukkerij heeft ook z'n eigen webdesigner enz... Dus ze zullen helpen om de flyers en posters te ontwerpen. (ook onze lichtman doet aan webdesigning)

- wat blijft er dan nog over van spullen die we nodig hebben? Ik kan niet meteen iets verzinnen..

Greetz
zyrax
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
20-3-2004 16:11

teknoknights schreef:

Heel goede vriend van m'n vader, die drukkerij heeft ook z'n eigen webdesigner enz... Dus ze zullen helpen om de flyers en posters te ontwerpen. (ook onze lichtman doet aan webdesigning)
Aan webdesigning heb je niets als je posters en flyers wil ontwerpen. Totaal iets anders en hier zijn totaal andere skills voor nodig. Geloof mij, maar het is best moeilijk om alle informatie op 1 poster te zetten. Net als het ontwerpen van flyers.

Tuurlijk zul je iets op papier kunnen krijgen (iets dat er leuk uitziet). Maar een echte designer zal pas echt een dikke flyer cq. poster kunnen maken. Kunst van aand8 trekken met zo min mogelijk informatie :D

Magoed.... ;) Just FYI :P
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
20-3-2004 16:12
just like you wink ;)
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
20-3-2004 16:42
Kan allemaal wel waar zijn hoor happy :)
Maar ik heb hier tientallen flyers liggen van feestjes en als ik ze bekijk heb ik toch al een goed beeld van wat daar allemaal op moet staan.

Aandacht trekken zal dan ook wel lukken.
Natuurlijk niet op het professioneelste niveau.
Maar ik wil maar zeggen.. Feestjes met zwart-wit flyertjes en zonder posters trekken soms ook heel wat volk ...

(neen laugh :D het zullen geen zwart-wit flyertjes worden wink ;) tis maar een voorbeeld he)

greetz
zyrax
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
26-3-2004 11:55
ik had gister afspraak met eltoro. Die ene maat waar ik het eerst mee zou doen hebben we eruit geflikkerd omdat hij mij liep te naaien. Dus nu ben ik verder gegaan met mijn drive in collega's en dat bevalt me eerlijk gezegd stukken beter!

Het was gewoon een simpel gesprek, met wat we van plan waren enz. Daarna zijn we nog ff ergens wat gaan drinken en hebben we alles op een rijtje gezet en de taken verdeeld.

TIP: maak een professioneel uitziende brief met wat je van plan bent dus voorbeeldje:

*entreeprijs:
Wij willen 5 euro entree vragen aan de deur. Hierbij krijg je 1 gratis consumptie muntje.

*dj's
wij hebben zelf voor 3 dj's gezorgd, van 21.00-24.00 top 40 enz enz

dit is makkelijk voor de manager van de discotheek zodat hij alles nog eens kan doorlezen.
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
26-3-2004 17:31
wink ;)

Inderdaad.. ook reeds gemaakt;. Een weekje of zo geleden, maar er moet nog wel wat aan veranderen.

Kan mijn set eens uitproberen op een fuif ter opening van een jeugdhuis volgende maand laugh :D Dan zal ik eens zien wat er nog veranderd moet worden.. Zal eens proberen om in te spelen op het publiek zoals velen onder jullie al als tip gegeven hebben.

Succes in elk geval met het organiseren.
Jij hebt niet zo heeeel veel tijd meer.. Ik wel nog wink ;)
Alhoewel.. Juli is nog lang laugh :D Eerst de Ex*mens overwinnen razz :p

Greetz
Zyrax
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
JuicedStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 20-6-2005
Berichten: 47
28-3-2004 17:36
Nuttig topic dit!
Ik ben nu zelf bezig een feest te organiseren, heb de ervaring van ongeveer 6 jaar schoolfeesten organiseren. Om het nu een beetje spannend te maken ben ik met het volgende idee bezig. Als eindexamenfeest (6VWO) wil ik een feest organiseren aan de maarsseveense plassen. Dit is dus buiten, en de bedoeling is dat er zo'n 400 man op af komt. Een buitenlocatie is een stuk vetter en orgineler dan een zaal binnen, maar brengt de nodige problemen met zich mee. Het eerste probleem is of we uberhaupt de locatie krijgen, en de vergunningen... de aanvragen hiervoor lopen nog, maar ik ben toch al begonnen wat extra dingen uit te zoeken. Onder andere: stroomvoorziening. De stroom die we van de gebouwen daar kunnen gebruiken is volgensmij nooit genoeg om te voeden wat wij willen gebruike (14x Martin Mac 250, 16 fourbarren, aantal strobo's en nog wat effecten, minimaal een dubbele machset, 2x Patriot 2400). Hiervoor moeten we denk ik dus een aggregaat huren, iemand een idee hoeveel kVA deze moet zijn? Ik ben zelf niet helemaal thuis in stroom, heb hier een boels huurgids liggen, en heb dus geen flauw idee van welk bedrag we uit moeten gaan. Heeft iemand dus een idee?
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
28-3-2004 18:07

Juiced schreef:

Nuttig topic dit!
Ik ben nu zelf bezig een feest te organiseren, heb de ervaring van ongeveer 6 jaar schoolfeesten organiseren. Om het nu een beetje spannend te maken ben ik met het volgende idee bezig. Als eindexamenfeest (6VWO) wil ik een feest organiseren aan de maarsseveense plassen. Dit is dus buiten, en de bedoeling is dat er zo'n 400 man op af komt. Een buitenlocatie is een stuk vetter en orgineler dan een zaal binnen, maar brengt de nodige problemen met zich mee. Het eerste probleem is of we uberhaupt de locatie krijgen, en de vergunningen... de aanvragen hiervoor lopen nog, maar ik ben toch al begonnen wat extra dingen uit te zoeken. Onder andere: stroomvoorziening. De stroom die we van de gebouwen daar kunnen gebruiken is volgensmij nooit genoeg om te voeden wat wij willen gebruike (14x Martin Mac 250, 16 fourbarren, aantal strobo's en nog wat effecten, minimaal een dubbele machset, 2x Patriot 2400). Hiervoor moeten we denk ik dus een aggregaat huren, iemand een idee hoeveel kVA deze moet zijn? Ik ben zelf niet helemaal thuis in stroom, heb hier een boels huurgids liggen, en heb dus geen flauw idee van welk bedrag we uit moeten gaan. Heeft iemand dus een idee?
Dat kan je makkelijk berekenen hoor ...
Ik dacht (ben niet 100% meer zeker) dat 1 kVA = +- 800W.
Wijzelf hebben een stroomgenerator van 70 KVA = 56000 W in ons bezit die we gebruiken voor live-evenementen (8*fourbar met 575W multipars + 1500W strobo + 2 Stage Blinders 2600W = 5200W + 2 Compact Lights = 4000W + volledige soundset à +- 5400W) => we verbruiken ongeveer 35000W met het bovengenoemde (maar daar komt dan nog stroomverbruik van FOH, Monitor-tafel,Monitors,Lichtsturing,Rookmachine,... bij).
Neem nu dat we 45000W verbruiken ... Je haalt dat bedrag nooit omdat simpelweg nooit alles tegelijk gaat aanstaan! Daarom moet je zelf zowat bereken wat je eventuele piek-verbruik zal zijn (er moet maar iemand per ongeluk op full-on drukken razz :p ) en vandaaruit kijken welke stroomgenerator het beste bij je past wink ;)

[EDIT schreef:

Om je een idee van de prijs te geven, wij verhuren onze stroomgenerator ook. De prijs bedraagt 125 €/dag (8 uur), met bijkomende uren aan 20€/uur, de transport en opstelkosten bedragen 90€. Krachtstroomtoebehoren à 30€/dag.
Ik hoop dat je er wat aan hebt wink ;)
[/EDIT]
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
JuicedStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 20-6-2005
Berichten: 47
28-3-2004 18:28
Ik zag bij boels een aggregaat van 100 kVA staan, dat lijkt me voorlopig een mooie om vanuit te gaan. Kost ongeveer 155 euro. Moet je daar de diesel dan nog apart bijkopen? Ben bang van wel heh?
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
28-3-2004 18:37

Juiced schreef:

Ik zag bij boels een aggregaat van 100 kVA staan, dat lijkt me voorlopig een mooie om vanuit te gaan. Kost ongeveer 155 euro. Moet je daar de diesel dan nog apart bijkopen? Ben bang van wel heh?
Ik stel voor om dan even boels te contacteren ...
Bij ons zit de diesel erbij voor 8 uur na die 8 uur, komt er nog eens 20€/uur bij voor onder andere de diesel.
Je kan gewoon best dus even contact opnemen wink ;)
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)