Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 158 van 345)
Moderator(s): Dré
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
21-4-2006 00:50
laugh :D NU heb je 't voor elkaar...

Ik houd vast nog wel stukjes hout en profielen over, dus ik zal tegen die tijd eens om me kijken in de kamer. sneaky :V
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
MartijnVIP Lid
23-4-2006 17:13
Gisteren Toms loods bezocht, (unit 22... laugh :D shut up :X ) en wat beslag opgehaald. Kan natuurlijk maar een ding betekenen: kisten. Lekker een zaterdagmiddagje zitten timmeren. Na een rackje was Henk wel toe aan een nieuwe kist voor z'n lichtcontrollers. Om het een beetje flexibel te houden is het een stolpcase met 2 binnenrackjes geworden. Een voor de Lightdesk Pro 136, de tweede voor een DC-8. Het kistje is dus lekker compact gebleven. Ongeveer het formaat wat Tom een tijdje terug voor Sylvia's DJ Mingle heeft gebouwd. wink ;)

Bedraden binnenrackje
Dichte kist
Van de zijkant
Rechtop
Deksel met schuim
Open met Lightdesk
Open achterkant
Met tweede binnenrack

Henk is niet zo'n held met dit soort tafeltjes, dus vroeg of ik 'm wilde proggen. Tuurlijk kan dat, het schuurtje ziet er dan ongeveer zo en zo uit.

De Winners liggen ook in een veel te groot en niet op maat zijnde dap case, maar na wat snij en inschuimwerk ligt het al stukken beter:
Met Winner
Klaar om vastgelijmd te worden
Zet er een mooi halfcouplertje aan, en klaar ben je. Hoeven ze er voor vervoer ook niet meer af. Voor het geld valt de kist niet eens tegen, Winners passen mooi, maar zo'n chinakist weegt niet op tegen een echte.

Van de week ook nog een beginnetje gemaakt met de nieuwe verdeelblokjes voor in de truss. De oude waren opzich nog wel goed, maar konden beter. Grijze dozen met gele kabel en maar op 1 fase kunnen inprikken is het niet helemaal. Vandaar de Verdeelblok MKII's. razz :p
Zo waren de oude
De nieuwe van binnen
En van buiten

Ook nog maar even een verdeeldoosje gemaakt:
Van binnen
En klaar
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
YoghurtStandaard Lid
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
23-4-2006 17:26
Geinig, ik heb dus ook een lichtbureau en heb daar een bijna identiek kissie voor.

Open
Dicht
MartijnVIP Lid
23-4-2006 17:42
Die Lightdesks zijn opzich hele leuke dingen, ookal zijn ze op sommige vlakken ERG beperkt. Het scangedeelte is erg leuk, parrengedeelte valt tegen. Vanochtend staan balen van de handleiding, die niks zei over het toewijzen van de joystick. Bij binnenkomst van de tafel een week of 5 geleden heb ik er een uurtje mee zitten pielen, (dus alle knoppen proberen en menu's doorzoeken) en toen wel gevonden hoe dat moest. Vanochtend kwam ik er maar niet achter, dus toen maar hulplijn/held Jeroen ingeschakeld die me heeft getrakteerd op een uitgebreide handleiding.

Proggen gaat trouwens erg vervelend. In het begin vond ik het al gek dat Jeroen het 3x niks vond, achteraf heeft ie gelijk. Hoe vaak ik niet op de verkeerde knop heb staan drukken... shut up :X En dan ineens bedenk je weer wat 'ie kost en kan je eigenlijk alleen maar positief zijn.
YoghurtStandaard Lid
23-4-2006 19:09
Hmmz ik had met mijn beperkte prog-ervaring voldoende gehad aan de handleiding. Waarbij mij overigens wel het toekennen van de joystick in stond. Welliswaar alles in het Engels maar dat is absoluut geen probleem.

Proggen gaat inderdaad zozo, opzich niet zo vreemd als je kijkt hoeveel knopjes er op een kleine ruimte geduwt zijn.

Ik vind het wel zalige tafeltjes voor normale standaard kleine show-tjes. Scheelt ook nog eens een dee-em-iks lijntje naar beneden. Ideaal!
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
23-4-2006 19:23

yoghurt schreef:

Hmmz ik had met mijn beperkte prog-ervaring voldoende gehad aan de handleiding. Waarbij mij overigens wel het toekennen van de joystick in stond. Welliswaar alles in het Engels maar dat is absoluut geen probleem.
De handleiding die te downloaden is, is een andere dan bijgeleverd. Die bestaat uit een paar gebrekkige blaadjes die nergens eigenlijk iets ove rzeggen.

Ik zie net oveirgens dat Dre de nieuwe ook in z'n shop heeft staan bij "Download handleiding".
Ik vind het wel zalige tafeltjes voor normale standaard kleine show-tjes. Scheelt ook nog eens een dee-em-iks lijntje naar beneden. Ideaal!
Hoezo scheelt het een DMX-lijntje naar beneden?
Light Image
YoghurtStandaard Lid
23-4-2006 19:28
De handleiding die te downloaden is, is een andere dan bijgeleverd. Die bestaat uit een paar gebrekkige blaadjes die nergens eigenlijk iets ove rzeggen.

Ik zie net oveirgens dat Dre de nieuwe ook in z'n shop heeft staan bij "Download handleiding".
Dan mag jij mij uitleggen waarom ik nog nooit een handleiding heb gedownload en toch de versie heb van meer "dan een paar gebrekkige blaadjes".
Nou heb ik één van de allereerste lightdesks maar lijkt me niet iets waar ze op gaan bezuinigen?

En het scheelt een DMX-lijntje omdat het in principe een mingle en een scanmaster ineen is. ( dat is het hele idee achter deze tafel ).

Hiervoor had ik bijvoorbeeld een case met daarin een mingle en een scanmaster, dat waren dus 2 lijntjes dmx naar beneden. Nu prik je de parren of de effecten ( net hoe je het bekijkt ) er gewoon tussen.

Afijn back to topic kisten... Volgende week nieuwe voor mij sneaky :V
RoyStandaard Lid
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
23-4-2006 19:32

JeroenVDV schreef:

Hoezo scheelt het een DMX-lijntje naar beneden?
Je hoeft geen apparte DMX te hebben voor je scan's en controversioneel, maar gewoon alles door 1 kabeltje.

Ik heb overigens helemaal geen probleem met proggen, alleen het feit dat het 2 tafeltjes in dezelfde behuizing zijn vind ik erg jammer. (had bv gehad dat de speed van par en scan aan elkaar te linken zijn)

Edit: Joost was eerder
Maar dat is MIJN mening...
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
23-4-2006 19:39
Hm 2 DMX-lijnen, da's wel héél primitief, had ik niet eens aan gedacht laugh :D Dan zou ik voor de "handig" sowieso al een DMX-merger hebben gekocht.
Light Image
YoghurtStandaard Lid
23-4-2006 19:44

JeroenVDV schreef:

Hm 2 DMX-lijnen, da's wel héél primitief, had ik niet eens aan gedacht laugh :D Dan zou ik voor de "handig" sowieso al een DMX-merger hebben gekocht.
Niet aan gedacht? Das de hele essentie van die tafel en buiten dat staat het nog in de shop erbij geschreven.

Dat van die merger slaat dan ook als een lul op een drumstel, waarom meer geld besteden om vervolgens 3 apparaten mee te slepen ipv 1?

De lightdesk kan immers precies hetzelfde als die eerder behandelde mingle + scanmaster.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)