Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 157 van 289)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
24-6-2007 21:12

Dj-Ferry schreef:

Hier ben ik het niet mee eens: ''Gemiddelde shows kosten tussen de 350/650''
Ik stuur vaak genoeg klanten door naar andere drive in shows die standaard €250,- kosten..
M.a.w. jij vraagt ook een gemiddelde prijs. wink ;)

Ik wilde er alleen mee aangeven dat dergelijke shows mits de ingrediënten goed zijn, met gemak 1400/1850 euro doen.
Vandaar ook, dat je aan de hand van een lijstje eigenlijk geen prijs kan geven.

Martin.
kvm entertainment
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
25-6-2007 13:32

Laxap schreef:

Je zou het natuurlijk ook eerst kunnen informeren wat de klant ervoor uit wil geven en aan de hand daarvan laten zien wat je daarvoor neer kunt zetten. Mocht het budget aan de lage kant zijn geef ik een optie die wat duurder is. Ik raad de klant dan ook wel aan om die optie te nemen gezien het aantal gasten en de locatie etc.
Tuurlijk kan ik ook een budget showtje neerzetten. Geen probleem zelfs. Mensen (lees: potentiële nieuwe klanten) op dat feest die wél willen betalen, krijgen op deze manier wel een slechte/verkeerde indruk van je show. "Goh, hij zet op een feest als dit maar 2 topkasten en 4 parretjes neer".
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
25-6-2007 13:44
Ik pas mijn prijs zelden aan (ten minste niet naar beneden laugh :D). Maar ik heb het druk genoeg om die mentaliteit te hebben dus dat scheelt ook een hoop. Onze goedkoopste show kost € 375,00 ex BTW, en dan heeft de klant een geluidssetje tot 60 man (meestal 1 basje en twee toppen) en 4 par spots. De prijs van deze show was eerst ook € 350,00 maar die werd te vaak verkocht dus maar wat duurder gemaakt...

Ik bedoel dus maar: Als je je zaken goed voor elkaar hebt kun je in principe vragen wat je wilt. De kunst is alleen de klanten te vinden die daarvoor willen betalen...

De gemiddelde vanaf prijzen van professionele drive-in shows liggen tussen de 300 en 400 euro trouwens.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
25-6-2007 14:15

Groovelover schreef:

Tuurlijk kan ik ook een budget showtje neerzetten. Geen probleem zelfs. Mensen (lees: potentiële nieuwe klanten) op dat feest die wél willen betalen, krijgen op deze manier wel een slechte/verkeerde indruk van je show. "Goh, hij zet op een feest als dit maar 2 topkasten en 4 parretjes neer".
Je kunt er dan in ieder geval zorgen dat de apparatuur, die je er neer zet, verzorgt en profesioneel oogt. Als ik ergens kom waar een drive-in show staat met een kleine set waar veel mensen zijn zou ik eerder mijn vraagtekens bij de organisatie hebben. Je zou eventueel in overleg ook nog de zaal kunnen halveren om je "kleine" show niet helemaal in het niets te laten vallen.
Een kleine zaal met veel mensen heeft altijd nog meer sfeer dan een grote zaal met weinig mensen wink ;)

Je zou je ook nog af kunnen vragen wat je liever wil, een avond je geld uitgeven aan drank in een kroeg/discotheek of zelf gaan draaien en er nog iets mee verdienen. Zo lang je nog geen opdrachten hoeft af te zeggen voor deze avond zou ik er proberen het beste van te maken. Tenzij het budget echt belachelijk weinig is natuurlijk, of wanneer je moet gaan bijhuren en je daar grote kosten mee maakt.
Cyberlights in the house :D
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
25-6-2007 19:08
De ellende met mensen budgettair fiks matsen, is dat zij én hun andere geinteresseerde bezoekers je zullen blijven bellen met klusjes en dan wederom een laag tarief verwachten.

Zo heb ik zeg 5 of 6 jaar terug eens iemand korting gegeven op een sjieke housewarming, vervolgens belde de school waar haar kids op zaten voor iets met weinig geld, daarna een bak met ouders die toen op dat feest waren, de theater-vereniging van één van de vrienden van die ouders etc. etc.
In dit geval ben ik ze overigens blijven matsen, omdat het steeds weer zulke leuke mensen zijn, met supergezellige feesten.

Maarja he...
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
25-6-2007 19:57
Dan moet je jezelf dus afvragen: Wil ik één keer voor 300,- of twee keer voor 150,- draaien?
Als hobby drive-in kies ik dan voor twee keer voor 150,- omdat het alleen maar meer kans geeft op meer klanten...

René
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
25-6-2007 21:21

YourLiVe schreef:

Ik bedoel dus maar: Als je je zaken goed voor elkaar hebt kun je in principe vragen wat je wilt.

Juist, en dan kan je eigenlijk met een apparatuurlijstje de kachel aanmaken.
De kunst is alleen de klanten te vinden die daarvoor willen betalen...
Precies. Ach, en als je het zelf niet de juiste contacten hebt kan je altijd nog richting een artiestenbureau gaan.(die heeft namelijk de contacten wel).

Martin.
kvm entertainment
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
25-6-2007 21:22

KVM schreef:

Precies. Ach, en als je het zelf niet de juiste contacten hebt kan je altijd nog richting een artiestenbureau gaan.(die heeft namelijk de contacten wel).

Martin.
En daar "betaal" je dan ook voor. Dan zit je weer op de 150/200 euro per avond.
Light Image
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
25-6-2007 21:31

JeroenVDV schreef:

En daar "betaal" je dan ook voor. Dan zit je weer op de 150/200 euro per avond.
Dat is wel erg zwart wit.
Je houd wel meer over, je betaald een percentage.
Daarnaast ligt het er ook aan welke afspraken je maakt met een bureau. (denk o.a. aan reclame(posters/kaarten)

Vergeet niet dat ik het over een "gemiddelde" drive in heb, die "normaal" zelf plm 500 euro vraagt en word weggezet voor zo'n 1500 euro. (soms meer, soms minder, afhankelijk van het soort feest)

Maar goed, als je zelf de contacten hebt is da natuurlijk de mooiste oplossing.

Martin.
kvm entertainment
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
26-6-2007 00:19

renevanh schreef:

Dan moet je jezelf dus afvragen: Wil ik één keer voor 300,- of twee keer voor 150,- draaien?
Als hobby drive-in kies ik dan voor twee keer voor 150,- omdat het alleen maar meer kans geeft op meer klanten...
In dat geval ben ik een luibak, want bij 1x of 2x op pad voor die 300 euro opteer ik absoluut voor die ene keer.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)