Forum > Newbie Forum

grote party organiseren hoe en wat??

(311 reacties. Pagina 15 van 32)
Moderator(s): Dré
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
17-3-2004 21:42
in natura laugh :D PIMP ;-)
Waar zit de cut op dit apparaat?
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
17-3-2004 21:48
ik dacht ook aan zoiets van 100euro/sponsor
(da's een mooi bedrag)
=> als je dat wilt bereiken.
Zoek je er een stuk of tien?!
Dan heb je mooi 1000 euro.. kan je al de onkosten van je fuif mee betalen (zaal en je lasers)

=> Lasers kosten ook niet zoveel om te huren..
=> voorbeeld te geven: hier : 30 euro/laser + dmx controller (vergeet geen rookmachine als die daar nog niet staat)

Greetz
zyrax
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
SteijntjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 3-6-2008
Berichten: 141
17-3-2004 21:50

DSalembier schreef:

Ik begrijp die bezorgdheid wel hoor, steijntje (en BTW: het is Didier, niet DSalembier wink ;)). Zou je dan niet beter ergens een klein fuifke vooraf houden, ergens op een vrijdagnacht in een gewoon café daj zelf een installatie neerplant, zonder al te veel reclame (betaald door de bazin van de zaak bv), gewoon om de DJ's eerst eens live aan het werk te horen? Lijkt me een stuk beter idee dan ze echt met een voorgekauwde tracklist te laten werken hoor!

OK Didier happy :) , maar ik wilde alleen maar aangeven dat het me wel verstandig lijkt om van dit soort DJ's wel eerst te weten wat ze van plan zijn en wat ze gaan draaien. Dit kan natuurlijk ook in de vorm die jij hierboven voorstelt.
MVG, Steijn Pelle
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
17-3-2004 21:52
Geen probleem..
zullen perfect weten wie wat draait...
Alleen nog wat op het publiek proberen in te spelen.
Eventueel op oefenen?!

Zyrax wink ;)
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
Tom314Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-12-2003
Laatste: 3-3-2008
Berichten: 127
17-3-2004 22:38
heb begin van het jaar feestje georganiseerd. doel was iets kleins, gezelligs, met +/- 50 man. alles op voorhand betalen, drank à volonté. twee weken later was het feestje al. affiches gemaakt, met 3 man gedraaid (wat wel een maximum is, 3x2 uur = 6 uur), drank en PA binnengestouwd. de inschrijvingen liepen maar 1 week, maar toch 130 man !

niet te moeilijk doen allemaal !

in het geval van zo'n commerciële dingen: zorg dat je genoeg mensen hebt om te tappen, inkom, bonnetjes, vestiaire enz.. te doen !!
en als je dit in een discotheek doet, zul je toch ook nog wel een paar mensen nodig hebben. Ivm sabam: daar betaalt de discotheek normaal gezien een jaar-bedrag aan, dus niet per avond.
ToM. this one goes to 11 y'know ? 1 louder.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 9-11-2024
Berichten: 9491
17-3-2004 23:08
Als je een beetje wilt weten hoeveel mensen er komen,
hou dan een voorverkoop.
Als er 500 man max in kunnen, weet je precies wanneer je uitverkocht bent.
En dat kan je dan ook weer communiceren naar het publiek.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
18-3-2004 12:04
Wat ik nog nergens ben tegengekomen (maar ik kan me vergissen hoor) is de belasting. Moet er bv: geen BTW betaald worden over de kaartjes? Of doen we het zwart? Ik ben niet zo thuis in de belastinen maar het is wel iets om over na te denken...
It's time to play the music, It's time to light the lights..
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
18-3-2004 20:43
Liefst alles volgens de regels;. zeker op soorgelijke evenementen.. ik zou het niet graag meteen verknoeien.

De BTW moet dus aangegeven worden.. maar ik zal eens navraag doen wat dat precies inhoudt.

Kaarten in voorverkoop worden hoe dan ook verkocht. Ons doel is 500 man, maar als er 700 inkan.. dan hebben we toch nog een noodprocedure...

Ook zullen de meesten niet de hele avond blijven.
We beginnen immers vroeg zodat meer jeugd mag komen van hun ouders.

Greetz
Zyrax

|edit| => heeft iemand een idee hoeveel we mogen vragen per sponsor?! Rekeninghoudende met het feit dat het volledig door jongeren wordt georganiseerd, voor jongeren is, waar jongeren de kans krijgen om zich te bewijzen + de sponsors krijgen hun naam op de flyers, de posters, vlaggen aan de muur achter het podium met felle spots erop + de hele avond powerpointpresentatie van de sponsors op een muur via een proxima beemer razz :p

Graag een suggestie want ik zou niet graag teveel vragen, maar ook niet graag te weinig happy :)
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
MezzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-9-2003
Laatste: 1-12-2005
Berichten: 95
19-3-2004 16:19
TIP: vraag sponsors om diensten of spullen ipv. geld. Ga naar een ontwerper en vraag of hij voor een logo op de poster er een gaaf plaatje van maakt.
exit-clear
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
19-3-2004 17:14
helaas ging de afspraak vandaag niet door sad :( omdat die maat moest golven, dus donderdag ochtend gaan we nu..

Waarom geen geld vragen? Is juist handig hoor, heb je ook nog geld over voor andere dingen.
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)