Forum > Geluid

Flightcase Zelfbouw ??

(141 reacties. Pagina 15 van 15)
Moderator(s): Dré
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
17-1-2004 00:04
das netjes gedaan Tom! heb je nou bij de klep van de case met wielen 2 overzethoeken boven elkaar gezet?ja, die schuine kant aluminimum valt door de hoek niet mooi achter het hoekje, en als men er niet netjes mee omgaat, kan het losbuigen en blijf je er achter hangen mat je handen en dat doet zeer sad :(
wat ik me nou afvraag is, welke volgorde gebruikt wordt bij het hoekprofiel+sluitprofiel.
Ik gebruik omkeerbaar dubbel profiel, dit heeft de twee rillen, en sluit nog mooier af.
Maar als je enkel sluitprofiel hebt, doe ik het mes-gedeelte onder, zodat er geen vuiligheid in kan gaan liggen/lopen, waardoor je profielen slechter sluiten.
Het vork gedeelte gaat dus op de deksel.
snap je het zo?
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
15-3-2004 21:06
Ook is het mogelijk om van iets te vertrekken die al bestaat. Zo heb ik bijvoorbeeld drie flightcases gemaakt van een orgelset. Twee statieven waartussen een mooie kist tussen was gespannen. (mooie afwerking en zilveren omranding) Dat stomme halfkapotte orgel eruit gesmeten en mengpaneel en cd spelers erin gebouwd.

De tweede kast bestond uit een grote mooie kast, ook mooi afgewerkt en met zilveren omranding, en dat was de versterker. Nu ja.. ook helemaal opgengesmeten en gebruikt om versterkers in te bouwen.

De derde was ook een klein kistje met twee statiefjes, en daar hebben we dan maar een schakelpaneel voor de lichten ingebouwd.

Ik wil maar zeggen... Met een beetje verbeelding kan je soms mooie dingen maken. Je ziet ze soms te koop staan voor een appel en een ei ergens in een tweedehandswinkel voor muziekinstrumenten, en als het er dan op aan komt ziet toch niemand het verschil. Ik zal gauw foto's online zetten

Greetz
Zyrax
Jumping is not a crime. It's just hilarious.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)