Forum > Geluid

Beat Counter

(157 reacties. Pagina 15 van 16)
Moderator(s): Dré
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
6-7-2004 21:09

Tom. V schreef:

nee, hij doet gewoon een analyse op het signaal dat hij krijgt, deze was van REDSOUND ofzoiets,...
Redsound MicroBPM heette die. Is bovendien ook een koptelefoonversterker met bass/treble control.

Dit apparaatje wordt voor zover ik weet niet meer gemaakt.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
6-7-2004 23:50

Elcee schreef:

oh oh, wat een afgang! we waren het er toch over eens dat je je er niet voor hoeft te schamen als je met gebruik van hulpmiddelen een superset neerzet..
daar kunnen we t niet over eens zijn want dat hebben wij nooit besproken,daarbij blijf ik van mening dat een beatcounter geen enkel nut heeft voor mij.
er is geen beatcounter ter wereld die mij kan volgen.
dus t onderwerp een superset neerzetten is absoluut onmogelijk want t functioneert niet naar behoren.
ik weet niet hoe ik t uit moet leggen verder.
als iets zijn/haar werk niet doet is t een belachelijke gedachte om ook maar ermee te willen werken.
iets wat niet werkt gooi je eruit of kijk je niet naar,dus wat moet ik ermee??
en mijn collega dj's weten na al die jaren wel hoe t werkt dus zo'n ding meenemen is letterlijk mezelf voor lul zetten.
let wel-ik spreek over mezelf,dus niemand hoeft zich aangevallen te voelen.
groetjes
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13471
7-7-2004 00:26
Spelers zoals de CDN-90 en de Axis-8/9 hebben een krachtige DSP die het vrijwel altijd bij het rechte eind heeft. In zo'n geval kan een beatcounter zeker bruikbaar zijn. Deze spelers mixen zelf (interlock mode) beter dan menig 1 jaar ervaring DJ!!!

Die losse dingen waar je zelf op moet drukken (zoals dat B*hringer ding)... Daar heb je geen REET aan. Ook die dingen die je los kunt kopen voor zo'n 100 euro zijn NIETS waard. Om goed te kunnen BPM'en heb je nu eenmaal een BAK processingpower nodig. En dat zit NIET in een of ander mixertje van nog geen 200 euro!

Dus een goede beatcounter kan wel degelijk de waarheid geven (maar die beatcounters zijn ZEER dun gezaaid). Is het gebruik ervan cheaten? Yep. Net als traction control, ABS etc. etc. Lekker belangrijk ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
7-7-2004 00:39
daar heb je helemaal gelijk in,maar dan gaan we uit van nieuwe technologie en niet zoals je zelf al aangeeft een losse beatcounter.
ik kan niet oordelen over de counters geintegreerd in de nieuwste spelers.
op mn tascam zit een hele goede beatcounter maar de stijl die ik draai is een al verwarring voor de counters.
veel breakbeats,heel veel tribal,percussie en veel langdurig mixwerk(minutenlang)
daarom geef ik ook aan ik spreek voor mezelf,hoe staan de nieuwe spelers tegenover bijv mijn stijl of is dat t zelfde verhaal??
de counters op de tascam zitten erop maar dat was een bijkomstigheid,ze kunnen gelinkt worden,zodat ze automatisch t zelfde tempo aannemen(tempo sync)en daarna automatisch de beats aan elkaar aan passen(beat sync)
indien gewenst kan je m dan nog een klein sturinkje geven met tap/pitch.
werkt voor geen meter bij mij.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13471
7-7-2004 00:43
Om de analogie nog wat verder door te trekken...

Als ik veilig van A naar B wil rijden dan zet ik al die afkortingknopjes lekker aan (veilig rijden) oftewel vergelijkbaar met "dommixenopeenbruiloft" toepassing (NOFI).

Als ik het circuit op ga (en dat moet er echt nog een keer van komen) dan gaan die knopjes natuurlijk uit WANT dan wil ik bewijzen dat ik het zelf beter kan! laugh :D

(En dan maar hopen dat ik niet van de baan vlieg...).

Maar er komt een tijd dat al die afkortingknopjes hun werk beter doen dan een F-1 coureur (oftewel een tijd dat een CD-speler o.i.d. beter kunnen mixen dan jij en ik). En dan wordt het voor ons tijd om een andere hobby te zoeken ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
7-7-2004 00:51
dat is hopelijk toch nog niet zover,wat moet ik dan gaan doen.
dank voor uitleg.
groet
circuit zit bij mij op de hoek,we bellen er wel s over
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
7-7-2004 18:32

fredje schreef:

dat is hopelijk toch nog niet zover,wat moet ik dan gaan doen.
gelukkig is het beatmixen niet het enigste wat we doen, publiek aanvoelen, platen kiezen, presenteren, verzoekjes aannemen en lief lachen naar knappe dames zie ik zo'n ding nog niet doen wink ;) (en dat geldt natuurlijk ook voor het op en af bouwen laugh :D)
Music is what feelings sound like...
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
7-7-2004 18:56

Dré schreef:

Maar er komt een tijd dat al die afkortingknopjes hun werk beter doen dan een F-1 coureur (oftewel een tijd dat een CD-speler o.i.d. beter kunnen mixen dan jij en ik). En dan wordt het voor ons tijd om een andere hobby te zoeken ;-)
Ja, ze komen steeds verder neem als voorbeeld nu die nieuwe mixer van pioneer : Pioneer DJM-909.
Maar voordat het zover komt, dan ben ik denk al lang de pijp uit wink ;)
*Quukske*
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
9-7-2004 04:05
Ik merk in ieder geval dat ik mix op mijn oren en de counters als een soort van referentiecheck erbij heb en dat bij het grof instellen ik snel op de counters vertouw (Pioneer CMX 3000). En ik vind het bijzonder, want heb voor er uberhaubt counters waren toch ook behoorlijk strak met de oude Denons kunnen mixen en dat lukt nu nog steeds wel. Maar die counters: ik heb ze er liever wel bij. Sterker nog: ik mis ze als ik ze niet heb. Noem het luiheid.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
9-7-2004 13:28

Dré schreef:

Als ik het circuit op ga (en dat moet er echt nog een keer van komen) dan gaan die knopjes natuurlijk uit WANT dan wil ik bewijzen dat ik het zelf beter kan! laugh :D
Of het beter is doet er niet toe. Het maakt het wel een stuk leuker om dan te rijden.

Ik ben er ook ooit is een keer met de auto overheen gejaagd en das erg leuk om te doen.
Toen ik voor 2 jaar terug in Magny Cours was tijdens de F1 daar zijn me op maandag terug gegaan en zijn we ook even een rondje wezen rijden over het circuit (je kan er dan zonder al teveel moeite op komen) en daar parkeerde ik hem 360 de grindbak in tijdens het in gaan van een bochtje. (was een BMW M3 overigens waar ik mee reed).
Het valt dus allemaal niet mee om ff je auto over een circuit heen te trappen maar met die RX8 van jou zal dat een waar feest worden. Die auto schijnt nogal makkelijk te corrigeren te zijn met zijn gewichtsverdeling. En als ik het goed heb is ie achterwiel aangedreven dus dan kun je helemaal je lol op :P
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)