Forum > Algemeen Forum

Truss

(172 reacties. Pagina 15 van 18)
Moderator(s): Dré
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
9-1-2004 16:46

martijn schreef:

ik wil over een tijdje 2e hands truss kopen, maar nu wilde ik weten waar ik op moet letten. iemand ideeen/tips?
d'r is nog niemand op ingegaan. sad :( ik heb in het PA-markt topic gelezen dat ik op scheurtjes en deuken moet letten (vertelde Peter daar). maar wat maakt een deuk voor verschil? en zijn er nog andere punten waar ik op moet letten?
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
9-1-2004 16:47

martijn schreef:

martijn schreef:

ik wil over een tijdje 2e hands truss kopen, maar nu wilde ik weten waar ik op moet letten. iemand ideeen/tips?
d'r is nog niemand op ingegaan. sad :( ik heb in het PA-markt topic gelezen dat ik op scheurtjes en deuken moet letten (vertelde Peter daar). maar wat maakt een deuk voor verschil? en zijn er nog andere punten waar ik op moet letten?
als er een deukje zit op het bevestigings punt kan je de truss neit meer inelkaar krijgen happy :)
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
9-1-2004 16:53
klopt. maar dat zie ik als "dat kan ik ook wel bedenken" beschadiging. ik doelde op een deuk middenin bv.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
9-1-2004 17:57
Dat is een zwak punt in de truss. Daar kan hij dus makkelijker knikken of scheuren. Beschadigde truss lekker laten liggen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
9-1-2004 18:01
oké. das eigenlijk ook logisch, nu ik er zo over nadenk. dan weet ik dat ik op scheurtjes en deuken moet letten. maar hoe groot moet zo'n deuk zijn, wil ie gevaar op leveren? want ik mag hopen dat een klein deukje van 4mm geen probleem mag geven?
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 11-9-2024
Berichten: 390
9-1-2004 20:23
standaart gaan we er van uit dat een beschadiging van max. 10% nog net niet afkeuren inhoud.

klunz
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
9-1-2004 20:25
en waarop heeft die 10% dan betrekking?
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
RobbiewStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2005
Laatste: 21-8-2006
Berichten: 19
27-9-2005 21:57
1 x bewerkt. Laatst door Robbiew op 28-9-2005 14:27
hallo,
Ik heb een maandgeleden 8x par56 aangeschaft, deze wil ik nu graag ophangen (samen met een geni fl-1800 en 2x the winner) aleen ik heb het geld nog niet voor een "hele truss brug" (en voor de geni en de "winners") (wind-up, standmount adapters, truss zelf enz.) , dus moet ik iets goedkopers nemen alleen ik wil wel als ik nu iets koop,dat het niet zo is dat als ik over 1 jaar wil gaan uitbreiden, dat je dan denkt ooow ... toen had ik bijv. toch iets beter wind-ups moeten nemen, want nu is de truss te zwaar voor de wind-ups. (ik ga later uitbreiden met 4x the winner of soortgelijke scans)
nu is mijn vraag :
ik wil dus graag weten van jullie, wat jullie zouden doen met 500 euro budget ?
ik denk aan zoiets, een wind-up met een t-bar erop,
maar is deze wind-up gelijk aan bijv. deze of deze, en zijn die VMB's (als die showtec niks is) dan ook verkrijgbaar met "t-bar" ???
MBFStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2005
Laatste: 1-6-2006
Berichten: 284
27-9-2005 22:02

Robbiew schreef:

nu is mijn vraag :
ik wil dus graag weten van jullie, wat jullie zouden doen met 500 euro budget ?
ik denk aan zoiets, een wind-up met een t-bar erop,
maar is deze wind-up gelijk aan bijv. deze of deze, en zijn die VMB's (als die showtec niks is) dan ook verkrijgbaar met "t-bar" ???
wat denk je zelf? tuurlijk si het niet te vergelijken, kijk het verschil in de prijs, lengte, kwaliteit, merk en het aantal kg's dat hij kan dragen en natuurlijk het TUV merk.
Wat?
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
27-9-2005 23:38
jij haalt 2 compleet verschillende statieven aan. de eerste is een simpele wind-up voor een four of sixbar parren, of een licht stukje truss. de tweede en derde (de VMB's) zijn "trussliften". die zijn niet echt bedoeld om een balkjes parren op te zetten. het ziet er eigenlijk ook niet uit, een zware wind-up met een paar parren erop.

als je voor 500 euro een complete set wilt, kun je deze set overwegen. de wind-ups die erbij zitten zijn dezelfde als die jij als eerst aangaf. leuke dingen, en kunnen ook nog wel wat hebben. hier staat wat meer info over het setje.

een andere (vaak slimmere) optie is een tweedehands setje zoeken. een paar TE-03's in nette staat heb je vaak wel voor 400 euro. dan nog een stukje truss erop en je bent er wel. de standaardlengte voor een gemiddelde show is 6 meter. 3 stukken van 2 meter gebruikte quick-lock truss kost je ongeveer 250 euro. dan heb je voor 650 euro een veel sterker en degelijker setje dan wanneer je nieuwe budgetspullen koopt.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers

Terug naar forum Reageer (zonder quote)