Forum > Geluid

Het Numark CDX-1 Cd-speler-topic

(226 reacties. Pagina 15 van 23)
Moderator(s): Dré
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
8-7-2005 16:14
Hoezo bedoel je? slijtage? snel kapot? komt een betere uit?
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
SucksirStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2005
Laatste: 31-5-2012
Berichten: 108
8-7-2005 17:06
Nee, voor zover ik weet niet.

Wat ik wil zeggen is dat een persoon die net zijn apparatuur binnen heeft niet altijd even objectief is. Check bijvoorbeeld maar de revieuws van de DJX-700. In het begin zijn ze allemaal tevreden en naarmate de tijd verstrekt zie je allemaal updates met slechte verhalen.

Maar voor de rest schijnt de CDX toch een vet apparaat te zijn. Mag ook wel voor het geld dat je eraan besteedt

Heb zelf ook een tijdje geleden aangedacht om CDX-en te nemen, maar uiteindelijk ging ik toch voor de S5000 omdat ik voreger niet zulke positieve ervaringen heb gehad met Numark (slechte faders) en ja wie, betaalt nou duizend euro voor een Numark. Dan moet ik me wel twee keer bedenken.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-7-2005 21:26

sucksir schreef:

Zo denkt iedereen de eerste weken als hij zijn apparatuur heeft gekocht. Ik wil je over een jaar nog weleens horen

Maar toch, succes met je apparatuur en hoop voor je dat je er veel plezier aan hebt
Sommige apparaten voel je direct aan of ze wel of niet goed in elkaar zitten, het enige risico wat je vandaag de dag nog loopt is een software bugje wat in een apparaat kan zitten en zelfs dat is vandaag de dag geen probleem meer omdat fabrikanten steeds meer producten gaan leveren die door de gebruiker zelf voorzien kunnen worden van firmware.

Producten scheiden tussen waardeloos en goed is dus niet zo heel moeilijk, als je maar weet wat goed is en niet ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
9-7-2005 08:17
En dat gezegd hebbende: het aantal (ernstige) klachten over de CDX op het CDX-forum is gewoon vrij hoog.

Een collega hier in de buurt verhuurt CDX-en. Als het goed is zie ik hem vandaag, dan zal ik zijn ervaringen eens vragen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
9-7-2005 11:03
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 9-7-2005 12:04

sucksir schreef:

Heb zelf ook een tijdje geleden aangedacht om CDX-en te nemen, maar uiteindelijk ging ik toch voor de S5000 omdat ik voreger niet zulke positieve ervaringen heb gehad met Numark (slechte faders)
De CDX-1 heeft maar één fader...
en ja wie, betaalt nou duizend euro voor een Numark. Dan moet ik me wel twee keer bedenken.
Mooi voorbeeld dat aangeeft dat met de juiste marketingstrategie mensen WEL 1000 euro op tafel willen leggen voor een 200 euro kostprijs Denon/Pioneer maar niet 1000 euro op tafel willen leggen voor een 220 euro kostprijs Numark (getallen puur indicatief bedoeld).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
9-7-2005 11:22

Victor schreef:

En dat gezegd hebbende: het aantal (ernstige) klachten over de CDX op het CDX-forum is gewoon vrij hoog.
Ik kan me fora van andere merken herinneren waar klachten eenvoudigweg verwijderd worden... Wellicht is dat hier NIET aan de hand waardoor de indruk kan ontstaan dat er veel mis is met de speler.

Van de spelers die IK verkocht heb (en verder kan ik natuurlijk niet kijken) heb ik NUL komma NUL klachten. En een aantal CDX'en worden een paar keer per week door de gebruikers in kwestie meegesleept naar allehande locaties (dus de speler wordt echt niet als een modepoppetje ergens neergezet en niet gebruikt (CDX is ook geen modepoppeltje; daar hebben we de SL-DZ voor... ;-)).

Ik heb het forum in kwestie er nog eens op nageslagen. Iemand claimt de calibratieprocedure niet uit te kunnen voeren. Ik heb ook wel eens een klant die dat (bij bijvoorbeeld de Axis-9) niet kan... Blijkt dan keer op keer dat de klant echter de procedure niet goed opgevolgd heeft (interpretatiefout wellicht...).

Backspin probleem waarbij de buffer op een gegeven moment leeg is. Tijdens normaal spelen geeft een backspin van 30 seconden (dus niet een 30 seconden durende backspin maar een backspin waarbij 30 seconden teruggescrold wordt) of meer een tijdelijke "empty buffer". Uhm... Is 30 seconden terugspinnen een normale praktijk? In dat geval moet ik maar eens stoppen met draaien (want dan heb ik geen idee meer waar het over gaat). Dezelfde klacht zie ik ook wel eens opduiken bij FS1.x gebruikers (en ook daar vraag ik me af wat zulke mensen nou precies bezielt...).

Als een gedeelte van de track net "vers" gekozen is heeft de speler "slechts" ca. 7 seconden backwards in z'n buffer zitten. Dus op dat moment KAN een backspin een "empty buffer" opleveren. Mag alleen iemand mij gaan uitleggen hoe het publiek zal reageren als je live door een nummer gaat lopen scrollen... Wederom iets dus waarbij ik me niet voor kan stellen dat het live een probleem kan geven.

Afbreken boutje: Veel eigenaren vergeten dat het een "reverse" draad is, steken de steeksleutel erop en draaien maar (met ferme kracht). Tja... Als ik m'n autodeur heel hard opentrek trek ik hem door z'n beveiliging en buigt de deur zichzelf krom tegen het chassis van de auto. Wat een klote auto zeg...

Overigens vind ik het WEL jammer dat de spindle van de CDX vast zit aan de plaat en niet aan het plateau. Spindle knijpen werkt dan namelijk totaal anders dan bij een draaitafel.

Hitte van de speler: Onlangs heeft een CDX hier weer (per ongeluk) een heel weekend staan draaien. Ding was gewoon warm, net zoals het laptoppie dat ik nu op m'n schoot heb, de CDJ-1000, CDJ-800 en vele andere apparaten. Thermometer bleef hangen bij 47 graden. Lekker belangrijk!

Puntje paaltje: Als je een CD speler wilt die een draaitafel nadoet (en die wens is op zich discutabel) dan is er maar één speler die daar op dit moment aan voldoet: De CDX-1. Alle andere spelers met roterende platters zijn slechts benaderingen van een draaitafel!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
9-7-2005 15:24

Victor schreef:

En dat gezegd hebbende: het aantal (ernstige) klachten over de CDX op het CDX-forum is gewoon vrij hoog.

Een collega hier in de buurt verhuurt CDX-en. Als het goed is zie ik hem vandaag, dan zal ik zijn ervaringen eens vragen.
Zoals Dre ook al aan gaf, ooit wel eens op gelet hoe er gemod word op het Denon forum? Neem bijvoorbeeld een post over de DN-D4500 die binnen no time was verwijderd en de gebruiker die hem gepost had kreeg ineens een mail van Denon dat die info nog niet publiekelijk was.

Probeer ook eens te zoeken naar ernstige klachten op zo'n forum..... kom je amper tegen en dat terwijl ze er in het verleden toch echt gestaan hebben. Pioneer heeft net zo'n forum by the way.

Leuk dus dat ze zichzelf als unofficial en undependent zien op zulke fora maar dat is iets wat ik me hard af vraag. Neemt niet weg dat er ook genoeg bruikbare info te vinden is. wink ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
9-7-2005 20:59
Ik heb wel een nadeel gevonden aan de CDX, maar deze lijkt mij sterk.
Een kennis bij mij uit de buurt heeft ze een tijdje geleden gehad (hij heeft ze nu de deur uitgedaan, hij vond ze te zwaar, en te lastig mee te nemen) , en hij zegt dat de cd meedraait met de bovenste plaat van de speler. Hij zegt dus dat als je de plaat in tegengestelde richting draait, de cd dit ook doet, en daarom je cd naar 100x draaien slechter in kwaliteit wordt?! Hij beweerd dit, maar dat lijkt mij sterk. Deze cd-speler heeft toch gewoon een buffer???
Ik ken geen een cd-speler die dit heeft, en volgens mij kan dit ook gewoon niet!

Hoe zit dit??? Dre???
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 1370
9-7-2005 21:03
Reinste onzin... Weet je zeker dat je niet gewoon vreselijk in de maling bent genomen? Informatie van een cd wordt altijd in 1 richting gelezen. Een cd draait dus altijd in 1 richting, en dat is met de klok mee (rechtsom).
Scratchen, en andere geintjes worden d.m.v. het buffer bereikt. Zoiezo beweren dat een cd in kwaliteit veranderd door veelvuldig afspelen is onzin. Het is tenslotte geen contactmedia.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
9-7-2005 21:03
LOL... Echt geniaal die vriend van je. Klopt geen hol van maar geniaal dat hij zoiets kan verzinnen. Lukt alleen iemand met een gigantisch stevige lekkere dikke duim (en dan zuigen maar...).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)