Forum > Algemeen Forum

Bevindingen rookverbod in de horeca.

(209 reacties. Pagina 15 van 21)
Moderator(s): Dré
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
24-7-2008 07:33
Nee ik schrijf geen columns, maar ik heb zo nu en dan zo'n "Ik ben er helemaal klaar mee" momentje laugh :D
SjampiejoStandaard Lid
Sinds: 13-6-2007
Laatste: 26-6-2009
24-7-2008 08:28

TB schreef:

Iedereen staat in de rookruimte of buiten.
Nog wel ja.. straks gaat het van 'iedereen' naar 'grote groep' naar 'groepje' naar 'een enkeling' naar 'geen rookruimtes' meer.. er zullen uberhaupt geen of weinig rokers overblijven..

TB schreef:

Ik verlang weer terug naar het gerook in de horeca, zeker ook omdat ik zelf ook roker ben. Hoe frustrerend is dat tijdens het draaien!
Ontwenningsverschijnselen?
Mr. EdieStandaard Lid
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
24-7-2008 10:09

sjampiejo schreef:

TB schreef:

Nog wel ja.. straks gaat het van 'iedereen' naar 'grote groep' naar 'groepje' naar 'een enkeling' naar 'geen rookruimtes' meer.. er zullen uberhaupt geen of weinig rokers overblijven..
Haha, dat lijkt me niet sneaky :V ook als we kijken naar andere landen met het rookverbod...
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
24-7-2008 10:36
En dus ook geen kroegen.
DeMennooosVIP Lid
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
24-7-2008 10:44
En dan ook 95% minder top40 bands (en optredens) en drive in show feesten?

Nederland is dan wel een land van uitersten, maar zo erg maken ze het hier nou ook weer niet.
Er zullen wel meer mensen stoppen met roken (die vanzelf ook weer beginnen), maar een geheel rookvrij land komt er toch niet.
SjampiejoStandaard Lid
24-7-2008 11:50

Mr. Edie schreef:

sjampiejo schreef:

TB schreef:

Haha, dat lijkt me niet sneaky :V ook als we kijken naar andere landen met het rookverbod...
Ik heb het niet over een paar jaar.. Ken jij al landen waar het rookverbod al meer dan 10 jaar bestaat?

@ Eddy Wally: Hoezo en dus ook geen kroegen? Ik draai zelf in een relatief kleine kroeg waar de rokers buiten moeten staan.. afgelopen weken is er alleen maar meer omzet gedraaid! En dat in een vakantieperiode met slecht weer!
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
24-7-2008 12:38
Dan is het daar een van de uitzonderingen.Nogmaals ,hier mag nog gerookt worden op cafe en toch is er hier een rookvrij cafe.Volledig nieuwe inrichting en goeie muziek.Ideaal dus ,diegenen die niet tegen rook kunnen gaan naar daar en de rokers ergens anders.Meer demokratisch kan toch niet? 2 maand na de opening plaatste de uitbater een tent op het terras voor de rokers.Nu mag al in de veranda gerookt worden en nog komt er geen volk.
Aan de kust heeft een restauranthouder een boete opgelopen nadat een voorbijganger zag dat binnen gerookt werd en deze de controlediensten verwittigde.Voor zulke mensen,pek en veren,de ouderen onder ons weten wel wat hiermee bedoeld word.
Nogmaals ik rook zelf niet.
SjampiejoStandaard Lid
24-7-2008 12:55

eddy wally schreef:

Dan is het daar een van de uitzonderingen.
Ik denk het niet, veel kroegen die van te voren bang waren voor een dalende omzet komen daar nu al op terug!
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 9-11-2024
24-7-2008 13:39

sjampiejo schreef:

eddy wally schreef:

Dan is het daar een van de uitzonderingen.
Ik denk het niet, veel kroegen die van te voren bang waren voor een dalende omzet
Paniekvoetbal uiteraard.
komen daar nu al op terug!
En ach. Als je dan toch al paniek gevoetbald hebt dan doe je het gewoon nog een keer door binnen minder dan een maand al te kunnen zeggen of het positief of negatief gewerkt heeft. Idem bij die omzet verhoging/verlaging nosense. Gelul van de bovenste plank. Maar... Daar is de gemiddelde uitbater natuurlijk altijd al goed in geweest ;-)

Op z'n vroegst kun je er over een jaar pas iets zinnigs over zeggen. Daarvoor hoef je volgens mij geen econoom te zijn.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 7-10-2024
24-7-2008 16:01
Bovendien is het vanaf 1 juli volop vakantietijd en ik weet uit de tijd dat ikzelf nog in de horeca werkte dat het dan sowieso al veel rustiger was dan anders. Inderdaad gelul dus.

Overigens vind ik (ondanks dat ik anti-roker ben) het rookverbod wat doorgeslagen. Restaurants, ok. Maar een koffieshop waar niet gerookt mag worden is wel wat absurd. Bovendien heb ik mijn buik een beetje vol van alle dingen die dit geweldige kabinet ons wil verbieden.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)