Forum > Licht

HQ-Power Exciter 250

(188 reacties. Pagina 15 van 19)
Moderator(s): Dré
PimsaintStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-3-2005
Laatste: 7-11-2009
Berichten: 51
10-3-2007 13:29
Nee, ik gebruik geen terminator. Stom eigenlijk, weet niet waarom ik dat nooit geprobeerd heb.
Het signaal loopt via Adam Hall DMX kabel (microfoon kabel). Gewoon goed toch lijkt me?
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
10-3-2007 14:06
Terminator erin en weg problemen. Zal je verbazen hoeveel verschil dat soms kan maken. Wordt ook niet voor niks altijd met klem aangeraden zo'n ding aan het eind van je bus te stoppen.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
PimsaintStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-3-2005
Laatste: 7-11-2009
Berichten: 51
10-3-2007 14:12
Ik ga het zeker eens proberen. Maar het gekke is dat gewoon de hele computer van de scanner flipt...
SpaceyDeeJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 7-6-2013
Berichten: 144
12-3-2007 21:47
Pim,

verhaal komt zeker bekend voor, vooral bij wat meer fixtures op dezelfde dmx lijn. Een booster plus eindstop kan wonderen doen, echter in sommige gevallen is een eindstop OVERDONE. Wij hebben het probleem meerdere malen gehad, en soms verdwijnt het even snel als het kwam.

Een van de scans gaat zich dan als master gedragen en aangezien er meerdere modussen zijn waarop de scans kunnen draaien, reageren de andere scans op deze master signalen op de lijn...

Velleman heeft er tot nu toe geen oplossing voor, mede omdat het moeilijk is de problemen op het moment dat je het nodig hebt, kunt reproduceren en ze dus niet geannaliseerd kunnen worden....
Sad but true
" Knopjes knopjes knopjes... ik draai graag aan ze... Nieuw stekkie wordt mooier en mooier, 250 meter met moois... "
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
12-3-2007 22:07
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 12-3-2007 22:11

SpaceyDeeJ schreef:

Een booster plus eindstop kan wonderen doen, echter in sommige gevallen is een eindstop OVERDONE.
Absoluut... Een paar duizend euro's aan moving heads en scans + een zo mooi mogelijke tafel erbij zorgen er inderdaad voor dat een eindplug (ca. 1 euro aan onderdelen) totaal OVER THE TOP is. Is toch van de pot gerukt dat bij die paar duizend euro die je uitgegeven hebt je OOK nog één euro uit moet geven voor een terminator. De persoon die dat bedacht heeft is een idioot!

Power to the terminator terminators! wink ;)

PS: Plaats nu maar gewoon een terminator aan het einde van elke DMX lijn (tenzij laatste device een ingebouwde terminator heeft uiteraard).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
12-3-2007 22:09

SpaceyDeeJ schreef:

verhaal komt zeker bekend voor, vooral bij wat meer fixtures op dezelfde dmx lijn. Een booster plus eindstop kan wonderen doen, echter in sommige gevallen is een eindstop OVERDONE.
Wanneer is volgens jou een terminator niet nodig?

[edit]Dat inderdaad dus, Dré was net iets eerder.

Sluit overigens nooit uit dat het probleem niet aan het ontbreken van een terminator ligt wanneer je er een gebruikt die in een apparaat in is gebouwd. Ik heb scans gehad waarbij er een dipswitch omgezet moest worden om de terminator tussen pen 2 en 3 te zetten. Lullig als de scans dan toch raar gaan doen en je er uiteindelijk achterkomt dat de dipswitch van geen kant deugde. Probleem was opgelost zodra er een externe terminator in de uitgang werd geprikt.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
PimsaintStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-3-2005
Laatste: 7-11-2009
Berichten: 51
30-3-2007 10:03
Een terminator leek het probleem te hebben opgelost, helaas was het tijdens een uitvoering toch weer raak.
Na weer een dag testen blijkt één van de vier scans gewoon kapot te zijn. Na een tijdje gaat hij zijn eigen leven leiden, en maakt alle DMX apparaten na hem ook gek. Deze gaat dus terug naar de importeur.

Ondanks deze uitvinding gaat die terminator nu overal mee naartoe wink ;)
SpaceyDeeJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 7-6-2013
Berichten: 144
30-3-2007 18:34
Heren,

het gaat mij niet om die extra euro voor een eindstop, alleen dat het vaag maar waar soms bleek, dat het verwijderen van een eindstop op de lijn, het verdwijnen van storing als gevolg had...

Ik praat echter wel alleen over een setup met meerdere aantallen Velleman scans op de lijn...( 8 tot 16 stuks )
" Knopjes knopjes knopjes... ik draai graag aan ze... Nieuw stekkie wordt mooier en mooier, 250 meter met moois... "
PimsaintStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-3-2005
Laatste: 7-11-2009
Berichten: 51
31-3-2007 00:26
De scans worden voorlopig niet gebruikt, maar ik hoop eigenlijk dat het met het uitsluiten van die ene "probleemscanner" opgelost is. We zullen het binnenkort merken.
Wat ik me nu afvraag... heeft de Futurelight DJ Scan 250 daar ook last van?
SpaceyDeeJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 7-6-2013
Berichten: 144
31-3-2007 21:21
was het niet de dj 380 scan waar het een copy van is ? an wat ik van de binnenkant heb gezien van beide scans , zijn er bij Velleman behoorlijk goedkopere onderdelen gebruikt en is de opbouw in de scan minder netjes dan die van futurelight...
Maar ja, wat wil je voor dat geld ?
" Knopjes knopjes knopjes... ik draai graag aan ze... Nieuw stekkie wordt mooier en mooier, 250 meter met moois... "

Terug naar forum Reageer (zonder quote)