Forum > Geluid

Nieuwe pioneer djm 600 kloon

(206 reacties. Pagina 15 van 21)
Moderator(s): Dré
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
13-1-2005 11:47
1 x bewerkt. Laatst door Frisbee op 13-1-2005 12:21
De review ziet er zeer netjes uit, top wink ;)

Ik heb alleen een paar opmerking (wat me opviel).

Ook vinden we op de achterkant van de mixer een output trim terug. Deze kan gebruikt worden voor dj's die graag veel te hard uit sturen met alle gevolgen van dien....

Dat zit ook op de djm600, maar ik heb Dré een keer horen zeggen dat het qua clippen niet uitmaakt. Het zou dus best kunnen dat de voeding van de mixer even veel vermogen staat te leveren maar dat je nu gewoon een deel in een weerstand opstookt. Dat trim knopje is volgens mij alleen voor het terug regelen van het signaal als je een versterker gebruikt met een heel gevoelige ingang.

Voordeel is ook bij de RMX dat je bij de potmeters niet eerst alle doppen er af hoeft te trekken. Zoals je op de foto kunt zien kun je die gewoon laten zitten en dat scheelt toch al gauw een minuut of 10 aan werk.

Dat scheelt misschien een paar minuten knoppen trekken maar knoppen die over het gat vallen voorkomen beter dat er stof in de mixer kan vallen.

De mixer ziet er verder netjes afgewerkt uit

Dat vind ik niet. Als je goed kijkt zie je dat de knopjes (vooral cue/curve/reverse) niet netjes in het midden van het gat van de deckplate zitten. Het komt op mij nogal slordig over... Op pagina 4 en 6 kan je zelfs ledjes zien branden IN de mixer langs het knopje heen.

Dit soort dingen kan je ook opvangen door de knoppen over de gaten te laten vallen. Bij de Pioneer zitten de potjes ook niet exact hart-op-hart met de gaten, maar je ziet er niets van.

Verder vind ik het een erg goede mixer gezien de review. Hij ziet er ook gewoon strak uit qua kleur enzo. Ik zou bijna denken dat i beter is dan mijn mixer (djm600) als ik het zo lees. Het enige dat me een beetje dwars zit is de prijs. De advies prijs is zowat 30% lager dan de Sync... Maargoed de tijd zal het leren of dit een goede mixer is. De eerste indruk is iig veel belovend happy :)
UDG-ReloopStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2004
Laatste: 31-1-2005
Berichten: 8
13-1-2005 12:09
De prijs was al 399,- euro, ik vernam alleen vanuit duitsland dat de prijs 499,- euro was maar dit was 499,- Dollar ! vandaar...
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
13-1-2005 12:22
Whoops, dan heb ik het verkeerd begrepen.

www.new-line.nl/forum/read/?m=219495#219495
UDG-ReloopStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2004
Laatste: 31-1-2005
Berichten: 8
13-1-2005 12:25

Frisbee schreef:

Whoops, dan heb ik het verkeerd begrepen.

www.new-line.nl/forum/read/?m=219495#219495
nee hoor, ik heb het gewoon verkeerd verwoord wink ;)
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
13-1-2005 12:27

Frisbee schreef:

Dat zit ook op de djm600, maar ik heb Dré een keer horen zeggen dat het qua clippen niet uitmaakt. Het zou dus best kunnen dat de voeding van de mixer even veel vermogen staat te leveren maar dat je nu gewoon een deel in een weerstand opstookt. Dat trim knopje is volgens mij alleen voor het terug regelen van het signaal als je een versterker gebruikt met een heel gevoelige ingang.
Je kunt met de trim knop inderdaad niet gebruiken om het clippen van de mixer zelf tegen te gaan. Echter kun je het verneukte signaal wel op een normaal nivo binnen laten komen op je volgende doel de versterker.
Het is dus niets meer als een regelaar NA de master fader.
Dat scheelt misschien een paar minuten knoppen trekken maar knoppen die over het gat vallen voorkomen beter dat er stof in de mixer kan vallen.
Ik denk dat je gewoon beter altijd een doek over je mixer heen kan leggen en of de knopjes er nou overheen of er in vallen..... stof komt overal, dus ook om een hoekje. wink ;)
Dat vind ik niet. Als je goed kijkt zie je dat de knopjes (vooral cue/curve/reverse) niet netjes in het midden van het gat van de deckplate zitten. Het komt op mij nogal slordig over... Op pagina 4 en 6 kan je zelfs ledjes zien branden IN de mixer langs het knopje heen.
Dat is iets wat je op valt op de foto. (mij viel het ook op) Echter had ik de deckplate op sommige pics niet vast zitten dus dan lijkt het nog iets erger dan het al is.
Wat betreft de lampjes..... dat komt door de manier van fotograferen vooral ben ik bang.
In een donkere kamer met een lange sluitertijd zie je al gauw ergens een beetje licht langs komen. Dat had de DJM909 ook op de foto's by the way waar trouwens ook hele mooie pics uit zijn gekomen, 381 pics DJM909.
Ik zou bijna denken dat i beter is dan mijn mixer (djm600) als ik het zo lees. Het enige dat me een beetje dwars zit is de prijs. De advies prijs is zowat 30% lager dan de Sync... En het gemak waarmee er nog ff 100 euro van de prijs af gaat, komt op mij nogal goedkoop over. Maargoed de tijd zal het leren of dit een goede mixer is. De eerste indruk is iig veel belovend happy :)
Beter dan een DJM...... nah nee. De effecten bak op de DJM is ongeslagen in deze match en dat is wel 1 van de belangrijkere dingen aan een effecten mixer. Echter is een DJM ook 2* zo duur dus dan mag dat ook wel wink ;)
Overigens is de werking van de effectenbak ook zo goed als hetzelfde als die van Pioneer.

Koop 10 van die mixers, druk er een Pioneer logo op over het Reloop logo heen en mensen die de DJM van plaatjes kennen zullen je heilig geloven dat het een DJM is. wink ;) (dus wie zet de eerste geborstelde alu DJM600 op marktplaats voor het luttele bedrag van 700€ shut up :X )
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
KeNYaRStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-10-2004
Laatste: 5-1-2006
Berichten: 3
13-1-2005 18:06

8pm schreef:

Mooie review; uitgebreid, goed verwoord en goeie pics erbij.

Had 'm gister al besteld en gelukkig steunt de review mij in mijn keuze happy :)
Ben ook zeer benieuwd naar jouw mening van deze mixer !! Welke mixer had je hiervoor ??
Dj negativeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2003
Laatste: 14-4-2009
Berichten: 145
13-1-2005 19:25
Ik heb hem vandaag ook besteld en hopenlijk komt ie morgen binnen (als Tpg meewerkt :P).
In ieder geval: New-line bedankt voor de snelle levering en afhandeling!
Yesterday is Yesterday. If we try to recapture it we wil only lose Tomorrow
8pmStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2004
Laatste: 10-3-2005
Berichten: 4
13-1-2005 21:49

KeNYaR schreef:

Ben ook zeer benieuwd naar jouw mening van deze mixer !! Welke mixer had je hiervoor ??
Heb, niet had ;)

Ik heb op dit moment een Numark DM2000X, die heeft het tot nu toe (ongeveer 4 jaar) heel goed volgehouden dus hoop dat ik hiermee een waardige vervanger heb bemachtigd.

M'n eerste ervaringen zal ik in de loop van volgende week neerzetten.
... always in a State of Trance ...
Mark bruggemanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2005
Laatste: 25-2-2005
Berichten: 2
15-1-2005 17:10
Hallo,

Ik ben van plan een mixer te kopen.
Ik wil graag 4 kanalen en een soepele crossfader. Effecten vind ik niet zo heel erg belangrijk maar het is wel leuk als het erin zit.
Ik zit te denken om een Reloop RMX-40 DSP te kopen.
Maar alleen leesde ik dat de crossfader heel stroef ging. Ik wil scratches doen dus ik moet wel een soepele crossfader. Weet iemand of je een een andere crossfader in de RMX-40 DSP kan doen. En zo niet wat voor mixer zou ik anders moeten kiezen.
-
Dj negativeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2003
Laatste: 14-4-2009
Berichten: 145
15-1-2005 18:33
Hallo,

Ik heb sinds een dag ook de Reloop RMX 40 DSP. Ik vind helemaal niet dat de crossfader stroef gaat. Ik heb geen ervaring met een scratch mixer (kheb wel eens met de crossfader gespeelt, die ging wel redelijk soepel) maar volges mij zijn die (vergeleken met de gene die ik heb) niet veel soepeler.

m.v.g Chris
Yesterday is Yesterday. If we try to recapture it we wil only lose Tomorrow

Terug naar forum Reageer (zonder quote)