Forum > Algemeen Forum

Te doen bij brand

(149 reacties. Pagina 14 van 15)
Moderator(s): Dré
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 4-7-2024
Berichten: 1855
13-1-2005 21:16
Flightcase ziet er goed uit Ronnie!

Zijn die Dynacord amps nu zo klein of is dat gewoon een diepe flightcase? Mijn Peavey's versterkers gaan er namelijk maar net in qua diepte, waardoor het een erg gefrut is om de kabels er nog in te krijgen, en als dus de deksel er achteraf moet (voor ventilatie), is dat altijd weer een lastig probleem...

Had al wel van Victor Jr. de tip gehad ventilator paneeltjes achterin de kist te maken (aangezien aan beide kisten een rack proefiel zit) zodat er geen problemen zouden ontstaan waneer ik de deksel eraf haal, echter haal ik dat niet met de aansluitingen sad :(.
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
13-1-2005 21:26

Max schreef:

Zijn die Dynacord amps nu zo klein of is dat gewoon een diepe flightcase? Mijn Peavey's versterkers gaan er namelijk maar net in qua diepte, waardoor het een erg gefrut is om de kabels er nog in te krijgen, en als dus de deksel er achteraf moet (voor ventilatie), is dat altijd weer een lastig probleem...
dynacords zijn idd niet zo diep, vanaf de 19" oren, 38cm.

ruimte tussen rackprofiel voor en achter, is volgens mij 50cm! [edit]ff gecheckt op site, en dat klopt![/edit schreef:

inbouwdiepte is af en toe toch best vervelend, er zijn toch redelijk wat versterkers, die errrug diep zijn! daar is dan door de (china) flightcasebouwers vaak geen rekening mee gehouden, en zul je dan snel naar zelfbouw of dure 'op maat' cases moeten!

(het is trouwens geen zelfbouw als je dat mocht denken)
Music is what feelings sound like...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
13-1-2005 21:41
Ik zou die Dynacords toch zeker even ondersteunen. Dat kost je 4 stukjes hout en een kwartiertje werk, maar je verkleint het risico dat de hele frontplaat loskomt fors.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
13-1-2005 22:42

RonnieB schreef:

inbouwdiepte is af en toe toch best vervelend, er zijn toch redelijk wat versterkers, die errrug diep zijn! daar is dan door de (china) flightcasebouwers vaak geen rekening mee gehouden,

(het is trouwens geen zelfbouw als je dat mocht denken)
Nee, dat plaatje met die drie rode letters zegt genoeg wink ;)

Die china flightcase bouwers houden daar geen rekening mee, vandaar een universele case waar een gemiddelde versterker (de grootste groep) in past. Op die manier blijft hij ook goedkoop. Een diepere maat betekent minder productie en verkoop dus veel duurder.

Iemand met een zeer diepe powersoft (o.i.d.) koopt geen diepe china case om zijn versterkers te beschermen.

Martin.
kvm entertainment
Dj ConoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2005
Laatste: 8-4-2005
Berichten: 5
2-3-2005 14:43
ik ben niet zo gang bang bij brand door dat me moeder bij de brandwer werkt en heb daar al veel van geleerd.
gr. mij en nog succes iedereeen geen brand hoop ik voor jullie
Stauwe tot de zaal vol zit.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
2-3-2005 15:03
Fijn voor jou.
Kun je je moeder vragen of ze je ook even helpt met ABN typen?
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
2-3-2005 15:19

Dj Cono schreef:

ik ben niet zo gang bang bij brand door dat me moeder bij de brandwer werkt en heb daar al veel van geleerd.
Ik ben zelf al 8 jaar bij de Brandweer en ik ben wel bang van brand, ondanks dat ik het niet geleerd heb van mijn moeder maar wel via doorgedreven cursussen, zowel theorie als praktijk, en mezelf bewezen heb via zware examens en dat ik ondertussen wel al de nodige bluservaring heb.

Dat je moeder je allerhande hocus-pocus geleerd heeft om branden te blussen is zeker geen slechte zaak, maar laat één iets duidelijk zijn: als het brand dan ben jij niet de baas maar wel het vuur. Vecht als een lafaard en toon enkel je tanden tegen de kleintjes... als het ook maar ietsje groter is dan normaal, ben je beter een nog grotere lafaard en loop je weg en roep je je vriendjes erbij (je moeder en haar collega's dus). Als jij de superheld gaat uithangen, dan heb je een kleine kans dat het goed loopt maar een veel grotere kans dat de gevolgen niet meer te overzien zijn.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
Dj ConoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2005
Laatste: 8-4-2005
Berichten: 5
2-3-2005 19:07
2 x bewerkt. Laatst door Sylvia op 2-3-2005 19:47
pff
moet ik soms normaal praten.
doe het zelf ook jij kraakt mij aff pfff
Edit Mod: Als je de moeite had genomen om de forumregels te lezen alvorens te gaan posten, dan had je geweten dat het op dit forum normaal is om ABN te typen, of "normaal praten" zoals jij dit noemt. Zou je dit vanaf nu willen gaan doen? Thanks - Sylvia
Stauwe tot de zaal vol zit.
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 1207
2-3-2005 19:30
Is het te veel gevraagd om ABN te typen?
Duw je dopje even terug, je loopt leeg met je gePfff. sneaky :V
Je roept zo'n reactie echt over je af hoor, ik hoop dat je dat zelf wel door hebt.
Darth Crossfader
Dj_vincentStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2004
Laatste: 17-7-2005
Berichten: 29
16-4-2005 09:06
zowiezo altijd zorgen dat je brandblusser agter je dj tafel hebt.ookal ben je niet verantwoordelijk je kan er dan in iedergeval wat aan doen (als de brand niet te groot is)
Edit Mod: Sylvia: ligt het aan dit topic, dat er geen normaal Nederlands wordt getypt?
dj_vincent

Terug naar forum Reageer (zonder quote)