Gezocht: Sparring partner # DTV
(211 reacties. Pagina 14 van 22)Moderator(s): Dré
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 9491 | 27-12-2013 09:02 |
Vergeet oook vooral niet in je offerte te vermelden wat het eind resultaat is van je werk: IN het geval van een stucker: Een prachtig egale strakke muur die weer jaren mee kan. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
Frank76Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2005 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 2053 | 27-12-2013 09:08 |
VrijeVogel schreef: - Een personenauto wordt gezien als een zwartwerker, iemand die het erbij doet, van alles en nog wat, maar niet serieus genomenIk kan op een installatieklus uitstekend uit de voeten met een personenauto, vaak niet eens de aanhanger nodig. Een aannemersbus mag er gebruikt uitzien, in het audiovak vind ik dat een vervoersmiddel representatief moet zijn. Liever een nette personenauto (die wel een dikke kar kan trekken) dan een afgetrapte, ex aannemersbus vol butsen en te vies om aan te pakken. Overigens staat een bus niet bovenaan het prioriteitenlijstje qua investeringen. Ook naar aanleiding van info hier heb ik mijn prioriteiten elders gelegd. Een busje zou leuk zijn, maar dan toch dubbelcabine maatje Vito. Die kosten in nette staat aardig wat centen die eerst verdient moeten worden. edit: @Tom: die stukadoor moet ik nog tegenkomen Schep geen te hoge verwachtingen, er zijn in de bouw erg grote toleranties en als je dit schrijft, moet je jaren terug als er een stukkie afvalt... | |
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 9491 | 27-12-2013 09:52 |
Beste Frank, blijkbaar sta je weer een beetje op scherp. Rustig rustig..... Ik bedoel natuurlijk met de stucker van mijn voorbeeld dat men in het algemeen het eindresultaat van het werk aangeeft in de offerte. En ja, klanten hebben hoge verwachtingen, daar huren ze je immers voor in. En ja, ik durf in mijn offerte te zetten dat het zal voldoen aan de (hoge) verwachtingen, sterker nog, ik zet zelfs in de offerte dat als het geheel niet voldoet aan de verwachtingen, dat men niet hoeft te betalen.......tot men tevreden is. Als je dan al een bus neemt: liever geen aannemersuitvoering met extra bank waarmee je weer zegt: dit is mijn enige vervoermiddel, en ik heb hem ook privé nodig voor de kinderen..... | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 27-12-2013 10:51 |
Audax schreef: Maar als trouwfeest DJ...? Volgens mij zero respect en voor dat publiek is het nooit goedkoop genoeg. Ik zou het echt niet willen doen... Als hoofdberoep ?? Ben je helemaal...???Het bruidspaar zelf is je altijd zeer dankbaar omdat je ze een geweldig feest bezorgd hebt en er komen ook regelmatig gasten naar me toe om me te bedanken voor de leuke muziek. Ik maak het zelfs regelmatig mee dat mensen mij komen vertellen dat ik toch echt wel een hele goede dj ben (zelfs regelmatig mensen van de locatie)... hoezo geen respect?! Voor wat betreft de centen valt het ook best mee. Een bruiloft kost toch al een hele hoop geld, daar hebben mensen voor gespaard en daarbij hebben ze ook voor de dj een fatsoenlijk bedrag gereserveerd. Bij dat soort feesten gaan mensen voor de zekerheid van een professioneel bedrijf en 500 euro is dan ook geen probleem bij de meesten. Veel mensen moeten daar een week voor werken, ik verdien het in 1 avondje... | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com | |
Frank76Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2005 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 2053 | 27-12-2013 11:01 |
Tom schreef: Beste Frank, blijkbaar sta je weer een beetje op scherp.Rustig rustig..... Als je dan al een bus neemt: liever geen aannemersuitvoering met extra bank waarmee je weer zegt: dit is mijn enige vervoermiddel, en ik heb hem ook privé nodig voor de kinderen..... En ja, daar gaan we weer. Je bent absoluut niet professioneler zonder bus, integendeel, ik ken genoeg prutsers met een bus. En ja, het zal het enige vervoermiddel worden, want meer kan ik absoluut niet betalen voorlopig. Jij praat over een luxe positie! Kijk klant, jij betaalt enkel en alleen voor deze mooie bus, die ik van jou centen ga rijden. Hier in het zeeuwse wordt bescheidenheid enorm gewaardeerd: Kijk klant, ik bekijk het slim, zodat jij niet teveel betaald. edit: Gaan we weer... Wie doneert mij 7000 euro voor een mooie bus, exclusief te gebruiken voor het bedrijf? Want klaarblijkelijk heb ik dan morgen veel klanten als ik vandaag die bus ga halen.... | |
JakeStandaard Lid Uit: België Sinds: 18-6-2012 Laatste: 6-1-2019 Berichten: 605 | 27-12-2013 12:59 |
YourLiVe schreef: Ik heb het prima naar mijn zin als trouwfeest dj hoor. Zero respect valt best mee; de meeste mensen vinden het reuze interessant als je vertelt dat je je brood verdient als dj, en er komen ook altijd wel gasten kijken naar je apparatuur waarna ze steevast vragen of dat echt allemaal van jezelf is. Ze vinden het allemaal mooi en gaaf enzovoorts.Het bruidspaar zelf is je altijd zeer dankbaar omdat je ze een geweldig feest bezorgd hebt en er komen ook regelmatig gasten naar me toe om me te bedanken voor de leuke muziek. Ik maak het zelfs regelmatig mee dat mensen mij komen vertellen dat ik toch echt wel een hele goede dj ben (zelfs regelmatig mensen van de locatie)... hoezo geen respect?! 95% is mij ook heel dankbaar en zeggen dat ze blij zijn dat ze voor mij hebben gekozen, altijd leuk want dan weet je dat je de job goed heb gedaan, op de x aantal feesten zit er helaas altijd wel eentje tussen waar het beter kon maar dat ligt dan meestal aan de gasten (saaie pieten) gelukkig komt dat heel zelden voor, maar bij een minder goed feest voel ik me niet goed, begin dan ook te twijfelen aan mezelf alhoewel ik weet dat het bij de gasten ligt maar toch. Ik heb 6 maanden geleden een feest gehad waarbij het koppel me vooraf zei dat het geen kado is want het zijn geen dansers, dat ik heb dan ook gemerkt aan de paar mensen die wel hebben gedanst, en ook al was het voor mij een flop, het bruidspaar bedankt mij nog steeds en zegt dat de gasten er nu nog over praten en vragen aan het koppel waar ze die goeie dj hebben gevonden, ik heb zelfs al 2 feesten uit dat "flop" feestje gehaald.Voor mezelf ben ik ook heel streng, goed is voor mij niet goed genoeg en ik probeer de lat altijd maar hoger te leggen, het is nog steeds een job en op de tweede plaats een hobby. Voor wat betreft de centen valt het ook best mee. Een bruiloft kost toch al een hele hoop geld, daar hebben mensen voor gespaard en daarbij hebben ze ook voor de dj een fatsoenlijk bedrag gereserveerd. Bij dat soort feesten gaan mensen voor de zekerheid van een professioneel bedrijf en 500 euro is dan ook geen probleem bij de meesten. Veel mensen moeten daar een week voor werken, ik verdien het in 1 avondje... Ik weet toch een paar collega's die goed leven van hun job als deejay en ook enkel dit als job hebben, 2 avondjes per week draaien en ze verdienen meer dan iemand die elke dag tegen zijn zin aan de band staat, ik zou er ook van kunnen leven maar durf toch het risico niet te nemen en blijf het daarom ook in bijberoep doen. | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 9491 | 27-12-2013 13:54 |
Ook in Noord Holland siert bescheidenheid de mens, en in de keuze van je bus kun je ook bescheiden blijven. Voor 3000 euro kun je prima VW T4 busjes vinden, waar je nog jarenlang plezier van kunt hebben. Respectloze klanten bij jou als dj?? Bruiloft klanten zijn bij mij meestal de meest dankbare klanten in het dj werk. Nu ik dit nog eens topic teruglees, krijg ik toch wel een beetje het gevoel dat je voorzichtig eens wat beter naar je binnenste zelf zou kunnen kijken. Dat is: de manier waarop je als ondernemer naar je klanten kijkt. Ik proef een hoop stress, frustratie, onmacht. eigenwijsheid en zelfs af en toe een beetje wanhoop uit je teksten. Je schiet vaak 100% in de verdediging door een (vaak persoonlijke) aanval te plaatsen aan goedbedoelde adviesgevers. Ontkenning en daarna boosheid zijn stappen in een proces.....(daarna komt het gevoel van machteloosheid en verwarring...) Misschien dat je eens moet proberen anders te gaan denken. In de trant van wat bedoeld de persoon met dit advies, wat kan ik er mee, wat heb ik er aan, enz. | |
Frank76Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2005 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 2053 | 27-12-2013 14:28 |
Tom, ik word vooral moedeloos van mensen die eindeloos over hetzelfde blijven aanhouden, terwijl ik, gemotiveerd, mijn eigen keuze's heb gemaakt. Een bus is geen ei van columbus, het is niet eens een middel, maar slechts luxe. In basis draait het daar niet om. In geen enkel ondernemersboek of cursus zegt men dat een bus zo belangrijk is. Wel is het belangrijk om in praktische zin niet te staan prutsen met slecht gereedschap maar juist om efficient en effectief te kunnen werken. En daarin is goed vervoer onontbeerlijk, met de nadruk op vervoer, niet een bus. Representativiteit wint het daarbij het meeste (en dat hoeft geen bus te zijn) En voor de rest naar mijn innerlijke ik kijken, wees gerust, meer dan wie hier ook, dat durf ik je te garanderen. Wanhoop? Als je in mijn schoenen stond had je die ook wel. Als je 24/7 keuze's moet maken op basis van geld, je per direct naar de voedselbank mag, dan zakt de moed echt wel eens in je schoenen hoor! En op een of andere manier versterkt het geschreven woord hier dat. Daarom zocht ik ook............ Wees gerust, ik ben optimistisch genoeg om de moed erin te houden, werk keihard om iets op poten te krijgen en de eerste vruchten worden zichtbaar. Maar hier een goede tip die ik niet hier, maar vooral elders heb gehoord: Verzamel de juiste mensen om je heen! En daar heb ik prioriteit gelegd. Niet op het gebied van techniek, die contacten en kennis is op orde, maar op de andere gebieden. | |
SoundpowerStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-1-2012 Laatste: 28-10-2024 Berichten: 694 | 27-12-2013 14:48 |
Frank76 schreef: Maar hier een goede tip die ik niet hier, maar vooral elders heb gehoord: Verzamel de juiste mensen om je heen! En daar heb ik prioriteit gelegd. Niet op het gebied van techniek, die contacten en kennis is op orde, maar op de andere gebieden.Je netwerk opbouwen met de juiste mensen (of dat nu klanten, collega`s of vrienden zijn) blijft wel een goeie tip overigens... | |
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots. | |
Frank76Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2005 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 2053 | 27-12-2013 15:05 |
Ik denk dat veel mensen onder netwerk toch verstaan het zoeken naar potentiele klanten of kruiwagens die naar een klant leidden. Maar strikt genomen heb je gelijk. Ik doel meer op mensen die zaken voor jou uitvoeren die je zelf niet (goed) kunt zoals administratief, reclame, sitebouw, drukwerk etc. Grote valkuil is teveel zaken zelf willen doen omdat jouw uren nou eenmaal goedkoper zijn dat ingehuurde uren. | |
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein |