Forum > Geluid

Wat is er met Carnaval stukgegaan en wat is de oorzaak? (algemeen)

(509 reacties. Pagina 14 van 51)
Moderator(s): Dré
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
5-2-2008 12:05

Hugoov schreef:

Maargoed liever zo'n KS set dan piezo geknetter van skytec waar ik echt een hekel aan heb.
helemaal mee eens! zijn ook de setjes die aan het eind van de optocht in de prullenbak belanden, wegens te hard zetten

in netterden was ook een EAW set geloof ik. maar die was de 2e dag (liep toen toevallig weer met dezelfde optocht mee) geloof toch wel iets te hard gezet. tenminste zo klonk het.
damn wat ene gekraak. lijkt me niet zo luek voor de verhuurder.. of nog beter voor de huurders.
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
StijnSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-9-2007
Laatste: 26-2-2017
Berichten: 255
5-2-2008 12:51
Bij mij qua geluid niks kapot gegaan. Ik heb enkel in het midden van een stoet op een rijdende wagen een aggregaat moeten herstellen. Aanvoerdarm van de diesel begon opeens te lekken shocked 8O
"Weet jij écht waar al die knopjes voor dienen???"
Kevinos91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2007
Laatste: 3-2-2014
Berichten: 258
5-2-2008 13:42
Onze Jbl sf25 is de bekleding beetje beschadigd door een stuk vuurwerk wat erop is gevallen sad :(
Weet iemand de soort bekleding en waar we die kunnen laten herstellen???

En onze PV sub 118 is ook aan de bekleding beschadigd (brandplekken) , als iemand weet waar we dit kunnen laten herstellen graag....!??

greetz kevinos91
Freelance diensten & LED Design
Decibel Drive-inStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2007
Laatste: 23-9-2010
Berichten: 175
5-2-2008 14:18
Hoeveel antwoorden wil je daar op? Want je hebt ook al een apart topic aangemaakt...
I have a drinking problem.... 2 hands, 1 mouth.
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
5-2-2008 17:32
Optochten zitten er weer op.
Alleen een limiter kapot!

Het setje stond op een wagen met stalen wielen/banden, dus je kan je wel voorstellen hoe erg dat schudden.

overigens zie ik liever 4 x k115 op een wagen als 2 x k112 en 2 ax 15 b.

De subjes voegde in mijn ogen niet erg veel toe, misschien dat iemand er andere ervaringen mee heeft?
Focus on the customer and the rest will follow.
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
5-2-2008 18:30
Buiten heb je volgensmij toch flink sub nodig wil het wat toevoegen. Dan heb ik het over meerdere hoorngeladen kasten ofzo. Heb zelf eigenlijk nog nooit m'n eigen setje met 4 15" BR bassen buiten gehad, maar volgensmij is dat toch behoorlijk tekort voor op een carnaval'swagen met stevig muziekje. Punishers e.d. zullen daarentegen weer uitermate geschikt zijn (liefst stack van 4 kasten ofzo met monden naar elkaar).
Bier, Billen, Borsten en Beats!
RichardvdStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 27-1-2011
Berichten: 14
5-2-2008 18:44
Vragen jullie allemaal het volledige aankoopbedrag aan borg, of de helft, of... Lijkt me niet fijn als de schade niet te betalen is uit de borg en je overhoop ligt met de huuder, of snappen ze het wel dat ze vaak wel te gek hebben gedaan met de apparatuur?

Dit jaar niets verhuurd, de borg die ik vroeg was te veel voor ze...
Arjan schuurmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-1-2004
Laatste: 10-4-2024
Berichten: 106
5-2-2008 18:54

Melo-G schreef:

Hugoov schreef:

Het weekend voor het "echte" carnavalsweekend was er hier een optocht in Albergen.
Daar ook EAW KF zoals Arjan hierboven ook verteld. slecht filmpje
De eerste paar seconden van het filmpje zie je onze wagen, dit was volgestouwd met KS. De 3 wagens voor en achter hun zijn verhuisd naar een andere plek in de optocht omdat hun setjes niet meer vermogen achter de hand hadden, inclusief een EAW set (toevallig de jouwe Arjan? laugh :D). De SA set die je voorbij zag komen bleef ook niet veel van staan trouwens, ik zag na de eerste bocht mensen heel snel met sjorbandjes in de weer om die set weer recht te trekken..

//edit: een filmpje van ons setje, gevonden op youtube: klik.
denk inderdaad dat dat dan ons setje moet zijn geweest, denk toch echt dat er voldoende vermogen op stond,

2x fp1000q toppen 10kw per amp
4x fp7000 subs 7kw per amp

is toch 48kw(nu draaiede natuurliojk niet alles op 2 ohm dus is iets minder(pak hem beet 35kw)

alles stond op -5 db op de eindtrappen gelimmit, op zich had het setje behoorlijk mee moeten kunnen doen want ik was eerlijk gezegd totaal niet onder de indruk van zo'n zelfde ks set die in neede mee deed(boel geschreew geen body en geen laag)maarja nu worden deze stacks waarschijnlijk ook door allemaal mensen bediend die geen kloten verstand van geluid hebben en dus helamaal niet weten waar ze mee bezig zijn, echt veel waarde hechdt ik dus niet aan meningen vergaard uit een caranavals optocht, normaal gesproken zouden eingelijk alle serieuere geluidssytemen goed moeten kunnen klinken, en maakt het kwa spl max vaak ook niet veel verschil(verschil van smaak blijfd dan vaak over, en dat is iets persoonlijks)In neede was de Gea wagen bijfoorbeeld het beste kwa geluids beeld terwijl me dat normaal gesproken absoluut niet kan bekoren dus eingelijk zegd het me niet veel,weet niet hoe jullie hier over denken maar hoor wel vaker top systemen die ruk klinken dus dat si geen verrassing, groeten arjan
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
5-2-2008 20:10
@Arjan, Ik zeg ook niet dat er te weinig power achter de hand was, alleen dat; op het moment het langs de plek waar ik stond er geen hoog signaal richting de amps gestuurd werd.

Maargoed hier heeft niemand wat aan... On-topic dus weer; is de EAW set weer heel thuis gekomen? laugh :D
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
Arjan schuurmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-1-2004
Laatste: 10-4-2024
Berichten: 106
5-2-2008 20:25
lag overgens een top kwaliteid berhinger mixer achter het setje+laptop dus denk niet dat de geluids kwaliteid heel indrukwekkend is geweest.setje is er nog niet weer dus zou het eerlijk gezegd niet weten of het nog heel is, maar lijkt me dat alles nog heel is anders hadden ze wel gebeld.ben benieuwd hoe ks dan wel kan klinken wat op die wagen in neede stond zo'n top met zo'n losse hoorn(wel in kast maar een tweedelige top zeg maar)en dat klok nergens na maarja net wat ik zonet ook zij, wie staat er achter de knoppen.groeten en succes arjan

Terug naar forum Reageer (zonder quote)