Forum > Algemeen Forum

CD-R's, Buma, Muziekrechten etc.

(591 reacties. Pagina 14 van 60)
Moderator(s): Dré
Eddy56Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2004
Laatste: 20-10-2004
Berichten: 14
1-3-2004 16:51

Hebebe schreef:

Hier staat dat ik mijn bestelling niet meer kan annuleren Ik meen ooit eens gelezen te hebben op dit forum dat als je aankopen doet via een webwinkel o.i.d. dat dan de colportagewet geldt.
volgens de wet zijn er ook langere garantie termijnen, maar winkels geven ook maar aan van een jaar, of 2. laugh :D

maar goed, on topic

wij zijn tevreden over www.eazis.nl systeem draait goed, je moet er denk ik niet mee gaan mixen want dan word het minder. maar voor gewoon platen achter elkaar zetten, en een feest maken, zoals wij doen werkt het prima. en geen gesleur meer met cd koffers happy :)

je krijg gewoon je update zoals belooft. en goed up to date, wat 3 weken later in de top 40 staat, zit er ook al bij. het is dus niet dat er een nummer bekent is en dat jij hem niet hebt.

greetz eddy
Apogee, I'm Loving It
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
23-4-2004 17:07
Buma/Stemra weten het zelf ook niet hoor. Ik heb ze een mailtje gestuurd in Februari i.v.m. mijn eigen werk en een eventuele liveset die ik op mijn site wil plaatsen.

Heb nog nooit een mailtje teruggehad. Lekkere dienstverlening hebben ze dan! Tiz net als de politie > enige waar ze goed in zijn is bonnen schrijven.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Dj SlyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2004
Laatste: 24-4-2004
Berichten: 1
23-4-2004 23:59
ik heb een vraag ik wil graag opnemen als ik live aan het draaien ben maar ik weet niet hoe dat moet. ik heb mijn professionele dubbel cd-speler aan gesloten op de 2 aux ingangen van mijn mengpaneel. en op de aux uitgang van mijn mengpaneel heb ik mijn versterker aangesloten. en op mijn versterker heb ik mijn boxxen aangesloten. ik heb nu een minidisk-speler thuis liggen en die wil ik zo aansluiten dat ik dan kan opnemen wat ik live draai. weet iemand hier hoe dat moet??? happy :)
Dieje.tkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2004
Laatste: 20-5-2004
Berichten: 66
28-4-2004 15:22
Als er op de MD een ingang + uitgang opzit moet je:

De tape-out op je mixer gebruiken voor de MD, die je vervolgens weer doorlinkt naar je versterker.

Succes!
Je hebt mensen en je hebt DJ's
René_MasterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 12-5-2008
Berichten: 40
28-4-2004 17:37
Nog 1 keer over die BUMA, wat als je een feest hebt met over de 100 man, met allen toegang van genodigde, dan kan de buma dus ook niet binnen, of zie ik het nou verkeerd?
-
Dieje.tkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2004
Laatste: 20-5-2004
Berichten: 66
28-4-2004 18:17
lijkt mij idd logisch
Je hebt mensen en je hebt DJ's
DjBjornStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2003
Laatste: 24-6-2004
Berichten: 47
5-5-2004 20:04
Wil toch nog wel even wat kwijt over het hele download-gebeuren.. Een aantal jaren terug downloade ik nog veel muziek, nu bijna niet meer, zeker niet om mee te draaien. Naast het illegale is origineel gewoon beter (hoge kwaliteit, mooi hoesje, geen fouten in t nummer enz) maar goed...

Het lijkt net als ik dingen op dit forum lees, ik in een hele andere wereld terecht kom! Op t forum is bijna iedereen tegen downlaoden, niemand doet t, draait ermee.. en de Buma, nou die controleren zich suf!

Misschien ligt t aan mij maar in t dagelijkse 'draaileven' zie ik veel dj's die muziek downloaden en ten gehore brengen (niet de minste dj's!)
Met het drive-in gebeuren net zo. Voordat ik op t forum kwam draaide ik vaak met mp3's en had nog nooit (!!!!!) van de buma gehoord (terwijl ik toch vaaaaaak op redelijk grote feesten heb gedraaid, veel mensen heb gesproken/gezien en ga zo maar door) Ligt t nou aan mij of aan jullie? wink ;)
Hoe weet een blinde of z'n billen schoon zijn na t poepen?
J.S. CoolenAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 5-5-2004
Laatste: 12-5-2004
Berichten: 30
5-5-2004 23:00
Ik weet het niet hoor maar ik heb al 9 jaar een eigen bedrijf, waarbij wij nu 3 jaar staan in geschreven in de kamer van koophandel. Nog nooit zijn de heren van buma stemra langs geweest.

En al zouden ze komen, ze komen trouwens als ze komen met politie. Wij hebben op de computers zoveel muziek staan dat ik ze een prettige wedstrijd gun met het controleren. er staan 6 koffers met cd's achter me. en in de bus nog eens 5 (singels). En als je zou moeten stoppen dan vraag je door je mic. toch gewoon hoe de zaal daar over denkt.

De officieele regel met mp3's is dat je het alleen als achtergrond muziek mag gebruiken en als je de legale versies hebt. Nu is het zo dat nergens beschreven staat wat achtergrond muziek is.

Toch wil ik wel even meedelen dat wij geen gebruik maken van illegale mzuiek. Tip voor alle pro's die het nog niet weten. Schrijf eens een brief naar sony. Toon aan dat je pro bent (bewijs van boekingen en kvk inschrijving) en je krijgt voor 100 euro per maand een dvd met ongeveer 45 albums erop. Legaal! HEt is promo matriaal en mag nooit verkocht worden, je betaald zeg maar huur want het blijft eiegndom van sony.
J.S. CoolenAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 5-5-2004
Laatste: 12-5-2004
Berichten: 30
5-5-2004 23:05
oja de organisatie is verplicht een bedrag af te dragen aan de buma/stemra. NIET de DJ.

Voor meer informatie bel eens met deze heren en je krijgt binnen no time de formulieren en folders binnen. Wij leveren ze standaard mee bij elke boeking.

Hoe meer gasten en hoe hoger de entree hoe hoger het bedrag is dat ze moeten betalen. Ook de grote van de zaal en het feit of het live muziek is heeft hiermee te maken.
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
6-5-2004 19:44
heumz ik denk dat ik nu ongeveer weet hoe het zit....
eens kijken of ik het kan samen vatten wink ;)

je betaald ten eersten over 2 dingen je muziekrechten.
1. de muziek die je koopt.
2. ruimtes waar muziek ten gehore wordt gebracht.

met alleen legale cd's ben je dus nog niet legaal bezig.
Pas als je voor de zaal de rechten betaald en voor je muziek ben je legaal bezig. (correct me if i'm wrong) wink ;)

Nu is het zo dat iedreen die mp3 abonnementen hebben oo duidelijk met het volgende regeltje akkoord zijn gegaan:

De mp3's mogen puur enkel en alleen als achtergrond muziek ten gehore worden gebracht.
Dit is weer krom omdat in veel discotheken de muziek aardig wat harder staat als achtergrond muziek. happy :)

Verder zijn de (meeste abonnementen) niet up2date. Maar je krijgt ook niet maandelijks je lijst met wat je er bij heb gekregen. dus wat doen de discotheken.
Ze sluiten een abbonementje af en downloaden de rest er van af. omdat niets zo up2date is als het internet. dit kan buma dus nooit controleren.

Voor discoytheken betaald je ook meer buma vor de zaal omdat de muziek harder staat.

Over CDr met ilegale muziek lijkt het me duidelijk.
je heb er geen reet voor betaald dus ook geen muziek rechten dus ILEGAAL
Als je het origineel in bezit heb zullen ze niet zo moeilijk doen.

conclusie: Als thuis DJ moet je lijkt het me verstadig dat je van de artiesten die jij goed vind het gewoon legaal aanschaft. maar je zit in thuis kringen dus je mag ook gewoon downe. doet dit ook gewoon lekker. T 'is toch super dat je de heerlijkste plaatjes heb. Idreen zit hier altijd te brulle foei en dit en dat.... als jij er geen winst voor maak en het is lekker voor jezelf waarom niet. Het is toch zwaar kicken als jij de lekkerste nummertjes heb... dat is toch de hele kick van dag en nacht met die muziek bezig zijn. De kick van die mooie trance (of andere) plaat.

Ben je een prof.. dan verdien je meer (en anders vraag je meer wink ;) ) en kun je dus gewoon je cdtjes legaal kopen.

De tijd komt nog wel dat er duidelijk heid komt over dat mp3 gedoe. want denk toch dat het de toekomst wordt. (denk aan final scratch , bpm studio en de nieuwe denon spelertjes, en ook pioneer ) werken allemaal met mp3. maar tot die tijd is dit denk ik het enige wat je kunt doen..

ben benieuwd naar jullie reactie
Greetingzz razz :p
Where words fail, music speaks :D

Terug naar forum Reageer (zonder quote)