Forum > Licht

Huur laser?

(142 reacties. Pagina 14 van 15)
Moderator(s): Dré
DriveinteamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
Berichten: 281
11-9-2008 21:50
Laser is voor mij meer een hobby, en daarom ben ik dus ook niet echt thuis in de prijzen die de dingen verhuur op zouden moeten brengen. In het verleden heb ik namelijk mijn 5 Watt gasbank eens verhuurd voor 500,- Euro, en toen kreeg ik direct commentaar van een bedrijf hier uit de buurt dat ik een markverzieker was. Dus had graag eens gehoord wat reeel is.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 13473
12-9-2008 09:27
Als je het puur voor de lol doet dan zou je kunnen overwegen voor het apparaat gewoon een gangbare prijs te hanteren (kijken dus naar concullega's) en daar de bediening gratis bij te doen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ChiellieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2008
Laatste: 10-2-2009
Berichten: 3
19-9-2008 13:13
Als je goedkoop een laser wilt huren en geen troep wilt. Zou ik gewoon bij de betere bedrijven de aanbiedingen aflopen. je zult waarschijnlijk wel iets meer als je budjet kwijt zijn. maar je hebt wel goed spul. zo zijn bij ons ook wel een de lasers in de aanbieding
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
19-9-2008 23:26

chiellie schreef:

maar je hebt wel goed spul. zo zijn bij ons ook wel een de lasers in de aanbieding
Niet om het een of ander, maar dan zou ik toch eerst serieus je website aanpakken.
De informatie die ik daar krijg is te mager om te weten wat je in huis hebt.
Hier een duidelijk voorbeeld hoe het ook kan.

Martin.
kvm entertainment
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
20-9-2008 01:16

chiellie schreef:

Als je goedkoop een laser wilt huren en geen troep wilt. Zou ik gewoon bij de betere bedrijven de aanbiedingen aflopen. je zult waarschijnlijk wel iets meer als je budjet kwijt zijn. maar je hebt wel goed spul. zo zijn bij ons ook wel een de lasers in de aanbieding
Hmz, dus als het bedrijf nog geen naam heeft kan het geen goed apparatuur verhuren? Wanneer ben je een van de betere bedrijven? Ik ken genoeg bedrijven die echt niet de beste zijn maar toch wel apparatuur verhuren wat ook de 'betere' bedrijven dus verhuren.
I Love House Music!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
20-9-2008 11:19

Mifex schreef:

Hmz, dus als het bedrijf nog geen naam heeft kan het geen goed apparatuur verhuren? Wanneer ben je een van de betere bedrijven? Ik ken genoeg bedrijven die echt niet de beste zijn maar toch wel apparatuur verhuren wat ook de 'betere' bedrijven dus verhuren.
Alleen gaat het bij een lasershow slechts voor een klein deel om de apparatuur zelf..
Light Image
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 292
8-10-2008 23:16

JeroenVDV schreef:

Dré schreef:

En zelfs dat kun je puur voor de lol doen (sterker nog, zo zijn we bijna allemaal begonnen en juist in die periode hadden velen van ons juist de meeste lol (en een goed stuk lol is amper in geld uit te drukken ;-)).
Aangezien het woord "huren" werd gebruikt ging ik toch van de "zakelijke" kant uit. Daarbij is mijn vrees dan ook dat Michiel de laser als dry-hire item wil verhuren, waarbij het apparaat dus zonder operator de deur uitgaat.

Vorige week schoten mij ook weer de tranen (en de laserstralen) in de ogen op 't strand van Bloemendaal, waar een hobbybob op een speakerstatiefje met plateau een 1W groen laser had staan bij de tent Lido. Stond vrolijk het publiek (en misschien nog erger.. de buitenlucht - een directe aanvliegroute van Schiphol) in te wapperen met willekeurige patronen en snelheden en als de DJ zich omkeerde om een plaat te pakken was de hele wereld ook even wat groener dan normaal..

Het begint ernaar uit te zien dat dit soort praktijken (gelukkig) binnen nu en een paar jaar de wereld (of nouja.. in ieder geval het land) uit zijn met de aankomende richtlijnen en regelgeving.
Kan ik deze al ergens terug vinden? Heb in augustus een laserbedrijf overgenomen, ben bezig met 'orde op zaken te stellen' en een nieuwe site te maken. Nieuwe regelgeving kan voor mij dus erg interessant zijn!

En nog een vraagje: ben jij ILDA member? Zo ja, hoe ben je dat geworden, wat zijn globaal de criteria hiervoor?
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
8-10-2008 23:22

MG schreef:

JeroenVDV schreef:

Het begint ernaar uit te zien dat dit soort praktijken (gelukkig) binnen nu en een paar jaar de wereld (of nouja.. in ieder geval het land) uit zijn met de aankomende richtlijnen en regelgeving.
En nog een vraagje: ben jij ILDA member? Zo ja, hoe ben je dat geworden, wat zijn globaal de criteria hiervoor?
Ilda is toch een sturings systeem? Wat bedoel je met ILDA member zijn?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 13473
9-10-2008 00:09
Google is je vriend...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
9-10-2008 01:29

MG schreef:

Kan ik deze al ergens terug vinden? Heb in augustus een laserbedrijf overgenomen, ben bezig met 'orde op zaken te stellen' en een nieuwe site te maken. Nieuwe regelgeving kan voor mij dus erg interessant zijn!
Zodra een en ander vastgesteld en duidelijk is zul je 't als het goed is vanzelf voor je kiezen krijgen.
En nog een vraagje: ben jij ILDA member? Zo ja, hoe ben je dat geworden, wat zijn globaal de criteria hiervoor?
Vanaf 2009 ben ik ILDA-member, voor 2008 vond ik het niet meer lonen. Daarnaast interesseert het je klanten vrij weinig (maar is het in verband met informatievoorziening en netwerken als je zelf ontwikkelt best interessant).

Voorwaarden zijn (uiteraard) bij het ILDA zelf op te vragen.

Aan je website te zien heb je Haffkamp overgenomen? Bedenk goed wat je wil en waar je je op wilt gaan richten, want inmiddels begint het aardig "druk" te worden. A/V-bedrijven die er lasers "bij gaan doen" komen er langzamerhand ook achter dat het geen succesverhaal wordt.

Ook hoop ik dat je geen gaslasers hebt overgehouden aan die overname - dat lijkt een fantastisch mooi spul met een flinke waarde maar valt zodra je 't moet gaan inzetten flink tegen. Zo flink tegen dat het wel eens bedrijven de kop heeft gekost.
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)