Forum > Geluid

LEM Vs JBL (ea?) >>> en iedereen is welkom!

(211 reacties. Pagina 14 van 22)
Moderator(s): Dré
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
13-1-2005 17:09

Joost schreef:

Silvia, is een Electro-Voice SX360 niets voor je razz :p
Joost , je hebt net gelezen of niet gelezen dat Sylvia gekozen heeft voor een ART 322 Ai !!!
Ik denk dat een SX360 niks is voor Sylvia, waarom :
Het is Amerikaans, redelijk aggressief in het middengebied !
Ik ken die kastjes, ook de SX200 , heb er nog 2 staan in de verhuur !
Dit geldt trouwens ook voor EAW, JBL e.a.
Persoonlijk vind ik de RCF's iets rustiger in het mid-high gebied, maar dat is persoonlijk !
Ik werk zelf met EAW en ik moet toegeven dat ik rond 2500 en 4500 Kz iets moet terugschroeven met de EQ !
Kwa verstaanbaarheid is het wel een voordeel als je niet moet terugschroeven, maar goed, ze kunnen alles aan, gewoon effe met EQ bewerken en klaar is ome sis
sis
Freelance muzikant, producer, componist .
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
13-1-2005 17:26
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 13-1-2005 17:28

sis schreef:

Mooi verhaal Dré laugh :D
Oo ja, toen ik mijn EAW set kocht werd mij dat ook aan geraden ( inspelen dus )
Zoals ik laatst al zei... Alles went!!!

En de diepe achterliggende gedachte is dat je gaat wennen aan een set. De set wordt dus niet ingespeeld (want da's flauwekul van de bovenste plank) maar de gebruiker wordt ingespeeld.

En natuurlijk maakt het op zich niet meer uit wat er ingespeeld gaat worden NOCH of we het met elkaar eens moeten of zullen zijn. De een benadert dingen via geloof, de andere via technische grondslag. Verschillende werelden. (mooi houwen zo ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
13-1-2005 17:26

Imcowelter schreef:

Maak haar gek!! laugh :D
Verveel je je of zo ?
Sylvia zal wel voor haar doeleinden een goede keus gemaakt hebben !
Het is een investering waar menige jaloers van kunnen zijn shocked 8O
Het is gewoon ( denk ik ) een goede keuze die ze ( Sylvia ) zelf heeft gemaakt
succes verzekerd, zeker weten !!!! laugh :D
en laat ze nu maar komen met D** enne , sorry hoe noemt dit andere merk nu weer , het begint met een B laugh :D
sis
Freelance muzikant, producer, componist .
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
13-1-2005 17:32
Ik verveel me niet hoor. Mijn reactie was op Joost, die na deze hele discussie waarin Sylvia net tot een besluit gekomen is met nog een ander merk speakers aan komt zetten.
Dance the night away!
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
13-1-2005 18:55
Het is Amerikaans, redelijk aggressief in het middengebied !
Ik ken die kastjes, ook de Sx200 , heb er nog 2 staan in de verhuur !
De Sx200 is iets heel anders dan de SxA360 Sis, heb je de SxA360 al gehoord??? Anders dat eerst even doen en dan weer een reactie posten hier, je kan niet de hele SX reeks over 1 kam scheren shut up :X. Aangezien de SxA360 actief is heeft hij ook correctie filters voor het hoog en laag. Ik vond hem een stuk rustiger in het mid en gedefineerder in het hoog klinken dan de Sx300. Het klopt dat er een klein bultje zit zo rond het 3k gebied (bij Sx300 erg hoorbaar), maar de ene vind dit mooi, de ander niet, smaak dus. Oja, agressief wil ik het niet noemen, eerder 'meer aanwezig'.

Maar waar het op neer kwam....ik zat Silvia gewoon ff te stangen razz :p
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
13-1-2005 19:10

Imcowelter schreef:

Mijn reactie was op Joost, die na deze hele discussie waarin Sylvia net tot een besluit gekomen is met nog een ander merk speakers aan komt zetten.
Dat flikte m'n dealer gisteren ook. Hij noemde iets waarvan ik nog niet eerder had gehoord (waarschijnlijk omdat het way out of budget range lag), maar wat de vloer zou kunnen aanvegen met de RCF. Als ik mijn set ga halen, zal ik eens vragen wat het nou was.

En ja Joost, ik ben GOED te stangen met dat soort dingen laugh :D .
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
13-1-2005 19:21
Dikke complimenten dat je niet zomaar over één nacht ijs gaat Sylvia!
Ben namelijk zelf altijd (veel te snel) overtuigd zonder andere alternatieven te horen, en zo be ga je al snel een miskoop namelijk.

Ben erg benieuwd hoe je nieuwe set gaat Bevallen! Handig dat je ook de bijpassende sub's kunt huren als je een keer een wat groter heeft hebt! (maar of dit ook in je auto past? razz :p)
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
13-1-2005 19:42
Moet wel, anders heeft de Peugeot Partner van Sylvia een partner nodig... laugh :D

grtz,
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
13-1-2005 19:46

Joost schreef:

Het is Amerikaans, redelijk aggressief in het middengebied !
Ik ken die kastjes, ook de Sx200 , heb er nog 2 staan in de verhuur !
De Sx200 is iets heel anders dan de SxA360 Sis, heb je de SxA360 al gehoord??? Anders dat eerst even doen en dan weer een reactie posten hier, je kan niet de hele SX reeks over 1 kam scheren shut up :X. Aangezien de SxA360 actief is heeft hij ook correctie filters voor het hoog en laag. Ik vond hem een stuk rustiger in het mid en gedefineerder in het hoog klinken dan de Sx300. Het klopt dat er een klein bultje zit zo rond het 3k gebied (bij Sx300 erg hoorbaar), maar de ene vind dit mooi, de ander niet, smaak dus. Oja, agressief wil ik het niet noemen, eerder 'meer aanwezig'.

Maar waar het op neer kwam....ik zat Silvia gewoon ff te stangen razz :p
Ja, ik heb de 360 gehoord en ik moet hem niet !
Je geeft het zelf aan dat er een bultje zit rond de 3 Kz, op sommige plaatsen zéér irritant !!
Maar goed , OK, kwestie van smaak natuurlijk !
Zoals ik al eerder zei, ik ben MUZIKANT en de eisen kwa geluid zijn gewoon anders !
sis
Freelance muzikant, producer, componist .
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
13-1-2005 19:48
@ Sylvia, je gaat toch wel iets laten weten hé, hoe het was na je eerste optreden met de ART 322 ?
sis
Freelance muzikant, producer, componist .

Terug naar forum Reageer (zonder quote)