Forum > Geluid

Het Denon DN-S1000-topic

(382 reacties. Pagina 14 van 39)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-7-2024
Berichten: 13462
29-8-2004 01:34
Laten we beginnen met de pitch. Wat was nou precies de reden waarom die andersom moest zijn dan op de SL-1200?

Dan het gedrag bij beschadigde CD's. Ronduit schunnig (hij hield ermee op).

Dan het gedrag bij schokken. Een mietje van de bovenste plank. Bij de eerste tik was hij het spoor finaal kwijt.

Dan het gedrag in warme, vochtige omgevingen (hé, da's een gemiddelde discotheek). Ook daar had meneer geen zin in.

De SLP-1200 was een beauty om te zien MAAR daar hield het dan ook wel mee op. Wat dat aangaat zie ik wel enige overeenkomst met de nieuwste Technics DJ CD-speler... sneaky :V
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
29-8-2004 01:35

fredje schreef:

Victor schreef:

(als we hun compleet mislukte SLP-1200 uit 1989 vergeten)
gaarne uitleg.
toch wel 1 vd betere spelers,zeker op studio/omroep gebied!!
temeer in die tijd het ook een vernieuwend produkt was.
groet
Nou dat was een speler dat als ie uberhaupt al speelde je met dicht geknepen billen er bij moest gaan zitten in de hoop dat ie het ook bleef doen.

Die ouwe van me heeft er 1 staan in zijn luisterhok en dat ding is echt een regelrechte ramp. Hoe vaak ik dat ding al wel niet open heb gehad omdat er weer is wat mis mee was. Vernieuwend was ie inderdaad, het was de eerste cd speler waar je bij moest bidden dat ie het bleef doen laugh :D
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
29-8-2004 01:39
laugh :D laugh :D laugh :D
letterlijk moet ik in deuk liggen van lachen-Reind..Toptekst!!!
Zeker kern van waarheid in,maar dat ding heeft zich toch in die markt gedrongen.
En was kleine moeite geweest voor Technics om dat apparaat te verbeteren/updaten etc.
Toch zijn er ook velen die dat ding nooit vergeten en vol lof het er nog over hebben.

Groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
29-8-2004 06:19

Reind schreef:

Ik heb denon anders ook wel is cd spelers in elkaar zien zetten waarvan ik dacht, waar haal je het lef vandaan er zoveel voor te vragen.
Dat denk ik bij iedere Denon. En bij iedere Pioneer...
Maar serieus: na 1996 (DN-2500) heb ik geen slechte Denon meer voorbij zien komen.
Kijk dat jij een Denon fan bent is oké (en overduidelijk merkbaar wink ;) ).
Inderdaad. Maar ik ben zeker niet merkblind. Alle Pioneers na de CDJ-500 (waar ik een beetje een trauma aan heb overgehouden) vind ik ook prima machines. Pioneer is ook zo'n fabrikant waar ik een cd-speler blind van durf te kopen, ook omdat fouten worden opgelost (denk aan de CMX-3000). En ja, bij Denon durf ik dat ook.
Wat betreft jarenlange ervaring, Technics heeft ook jarenlange ervaring met het bouwen van draaitafels en is jaren lang marktleider 99% geweest in het pro segment. Ik weet niet of jij de M5G wel is hebt gezien maar dan blijkt dus dat die jarenlange ervaring ook tot de domste fouten kan leiden.
Numark exact hetzelfde verhaal, ze hebben prima producten maar stomme fouten kom je ieder jaar wel weer tegen bij 1 van hun producten.
Technics heeft alleen ervaring met het bouwen van platenspelers, maar heeft er de afgelopen 25 jaar geen een meer ontworpen. Ik ben ervan overtuigd dat ze dat inmiddels ook niet meer kunnen. En wat fouten betreft: die maken Pioneer en Denon ook. Maar ten eerste geen heel domme fouten en ten tweede worden ze hersteld.

Maar: eigenlijk wil ik dit topic niet vervuilen met wat Technics wel en niet kan.
Volgende week ga ik trouwens 2 dagen naar de UK (ff een grote dj school bezoeken e.d) en ik meende ergens te hebben gelezen in dit topic dat ie daar al te verkrijgen was? Mocht dat zo zijn en ik kom hem tegen dan zal ik wel ff wat mooie pics schieten.
Voor zover ik weet komt hij pas in de VS in september op de markt.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
MasterboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 22-10-2016
Berichten: 167
29-8-2004 09:42
Dat van die pitch die andersom werkte op de Technics SL-P1200 tov de Technics SL-1200MKII heb ik ook nooit begrepen.
Toen deze cd speler in 1986 uitkwam keek iedereen er natuurlijk naar op, want qua uiterlijk zag hij er toen wel echt knap uit.(een cd speler met het onderstel van een sl-1200MKII en de eerste cd speler met pitch control, want in die tijd was er geen andere cd speler met pitchcontrol.Om ermee te kunnen mixen was wat anders want er was geen pitch bend op.Wat ik vroeger ook altijd naar opkeek was die korte herhaalfunctie wanneer men de pauze knop indrukte, dan kreeg je een soort stutter effect en dat was uiteraard ook al heel wat in die tijd.Ik heb er hier ook nog eentje staan, met cd-r's kan hij uiteraard niet overweg, want in 1986 bestonden er nog geen cd-r's.Maar heb hem eigenlijk maar staan als jeugdherinnering aan de tijd dat ik er naar opkeek als ik dat ding in een discotheek zag staan en het te duur was om zelf te kunnen kopen als schoolgaande jongen. ;-)
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
29-8-2004 13:01

Victor schreef:

Dat denk ik bij iedere Denon. En bij iedere Pioneer...
Maar serieus: na 1996 (DN-2500) heb ik geen slechte Denon meer voorbij zien komen.
Dus dat betekent meteen dat altijd alles maar goed is? Vind ik persoonlijk namelijk nogal een slappe redenatie, "het is altijd goed dus zal dat nu ook wel zo zijn"
Inderdaad. Maar ik ben zeker niet merkblind. Alle Pioneers na de CDJ-500 (waar ik een beetje een trauma aan heb overgehouden) vind ik ook prima machines. Pioneer is ook zo'n fabrikant waar ik een cd-speler blind van durf te kopen, ook omdat fouten worden opgelost (denk aan de CMX-3000). En ja, bij Denon durf ik dat ook.
Niet merkenblind? In het topic van de DX1500 ben je er helemaal van overtuigd dat de bak helemaal geweldig is en dat er niets mis mee is. Wederom een geval van Denon zal niets slechts maken krijg ik dan het idee. Nou trek voor de gein is zo'n mixer open.
Ik heb vorige week pics gezien van de binnenkant en ik heb hard gelachen. (hij kon namelijk door pioneer gemaakt zijn ;) )
Nog even over het oplossen van problemen, fabrikanten lossen inderdaad vaak zat wat op, helaas laten ze ook heel veel problemen liggen bij de gebruiker door simpelweg het probleem niet te erkennen. En dat gebeurd zelfs bij die grote merken.

Het zou er trouwens bij moeten komen dat zulke fabrikanten hun problemen niet oploste, dat is namelijk wel iets wat ik verwacht als ik ergens grof voor moet betalen.
Maar: eigenlijk wil ik dit topic niet vervuilen met wat Technics wel en niet kan.
Het was ook om aan te geven dat zelfs grote fabrikanten domme fouten maken. En dat overal maar van uitgaan dat het goed is niet juist is aangezien je dan de fouten over het hoofd ziet/niet wilt zien.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
29-8-2004 13:15

Reind schreef:

Nou trek voor de gein is zo'n mixer open.
Ik heb vorige week pics gezien van de binnenkant en ik heb hard gelachen. (hij kon namelijk door pioneer gemaakt zijn ;) )
Ik heb een paar weken terug voor de gein mijn djm opengemaakt en moet zeggen dat ik er toch wel versteld van stond. Best wel knap hoe alles in elkaar zit, aangezien er niet veel plek is. Op sommige plaatsen zitten er 4 lagen prints boven elkaar. Alles zag er ook heel netjes afgewerkt uit met flatcables en plastic bescherm lagen. Ik doe een soort van HTS elektro maar dit is toch wel een technisch hoogstandje.

Ik kan me voorstellen dat het niet de meest ideale situatie is om zoveel elektronica in zo'n kleine ruimte te proppen. Het is natuurlijk beter om alles netjes ver uit elkaar (in broodjes) te doen, maar dan zou de mixer echt 2x zo groot moeten zijn...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
29-8-2004 13:21

Frisbee schreef:

[Ik heb een paar weken terug voor de gein mijn djm opengemaakt en moet zeggen dat ik er toch wel versteld van stond. Best wel knap hoe alles in elkaar zit, aangezien er niet veel plek is. Op sommige plaatsen zitten er 4 lagen prints boven elkaar. Alles zag er ook heel netjes afgewerkt uit met flatcables en plastic bescherm lagen. Ik doe een soort van HTS elektro maar dit is toch wel een technisch hoogstandje.

Ik kan me voorstellen dat het niet de meest ideale situatie is om zoveel elektronica in zo'n kleine ruimte te proppen. Het is natuurlijk beter om alles netjes ver uit elkaar (in broodjes) te doen, maar dan zou de mixer echt 2x zo groot moeten zijn...
Je zegt het zelf al, 4 lagen prints boven elkaar. Goh lekker service vriendelijk is dat wink ;)
Het gaat er ook niet helemaal om hoe het er in zit maar vooral wat er in zit. Kijk als je zegt: 4 printplaten op elkaar is mijn probleem niet want ik hoef nooit wat te fixen dat mag de fabrikant lekker doen dan heb je gelijk.
Ik wil alleen wel graag een mixer waar ik fatsoenlijk overal met de vingers bij kan maar ruimte is nog helemaal niet het belangrijkste.
Faders - potmeters en hoe dat allemaal vast zit + wat voor kwaliteit het is zulke dingen zijn belangrijk.
En wat si er trouwens op tegen om een mixer dan maar 2 keer zo groot te maken om zo de kwaliteit ervan te vergroten? Daar zal niemand wat op tegen hebben.
Als je trouwens alles op elkaar gepropt wil zien, ik zal vanavond ff de pics van mijn inside SMX1 opzoeken. Die is namelijk nog een stapje erger als de djm ;)

De DX1500 is niets anders als een DJM maar dan met nog wat extra lampjes en weer een paar nieuwe features. Helaas is de basis van de mixer nog steeds niet zoals je mag (ik vind dat je dat mag) verwachten in die prijsklasse.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
29-8-2004 13:48
Zosnel mensen productie beinvloeden zullen er altijd fouten gemaakt worden. Foutloze nieuwe machines kan je niet garanderen.
Zelfs het softwarebedrijf van de 1-na rijkste man op de aardkloot blijft fouten vertonen, terwijl ook daar heeeelveel poen inzit.

Mensen maken nou eenmaal fouten, en helemaal hoemeer techniek: hoe meer kans op fouten..
Vind niet dat je dat zo'n bedrijf kan aanrekenen...
En natuurlijk logisch kleinere merken maken eerder meer fouten dan de grote namen, maar dat gaat simpel om het geld en de productieweg die erachter zit.
Vind het zowieso al belachelijk goed dat als hier een cdj 100 van de trap af flikkert, hij gewoon zonder problemen blijft werken... ( do not try this @ home )

Maar nu weer terug naar de S-1000 wink ;)

grtz,
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
29-8-2004 15:06

Reind schreef:

Niet merkenblind? In het topic van de DX1500 ben je er helemaal van overtuigd dat de bak helemaal geweldig is en dat er niets mis mee is. Wederom een geval van Denon zal niets slechts maken krijg ik dan het idee. Nou trek voor de gein is zo'n mixer open.
Ik heb vorige week pics gezien van de binnenkant en ik heb hard gelachen. (hij kon namelijk door pioneer gemaakt zijn ;) )
Niet merkenblind nee. Ik heb zelf een Dateq mixer en die blijft gewoon. Wel heb ik uitgebreid met de X1500 mixer gewerkt, dus ik denk dat ik weet waar ik het over heb. Het is een fijne mixer, die goed klinkt en tot nu toe geen enkel betrouwbaarheidsissue heeft gehad. Kan je mij even laten zien waar ik heb gezegd dat er niks mis mee is? Iedere mixer (sterker nog: ieder electronisch apparaat) heeft wel zijn minder goede punten. Bij de X1500 wordt een aantal daarvan (fadersnelheid o.a.) binnenkort met een gratis update verholpen. Hoeveel fabrikanten doen dat?

In ieder geval is de X1500 qua prijs én qua mogelijkheden én qua geluidskwaliteit beter dan de Pio DJM-600. Verder is het ding helemaal digitaal, dus compleet anders dan de DJM-600. En dat heeft ook zijn invloed op de werking van de faders en de eisen die daaraan gesteld moeten worden in deze prijsklasse. Da's toch niet zo moeilijk?

Bovendien gaat (of liever gezegd: ging) dit topic over de DN-S1000. En daar heb ik wel vertrouwen in, ja. Waarom? Om dat Denon de afgelopen jaren alleen maar prima cd-spelers heeft gemaakt. Ik ga me bij iedere nieuwe Audi toch ook niet afvragen of de bouwkaliteit wel goed is als dat de afgelopen 15 jaar steeds zo geweest is?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)