Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 136 van 250)
Moderator(s): Dré
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
11-5-2009 18:16
Ik heb me net toch ook wat meegemaakt..

vraag voor een offerte.

betreft dancefeest, 600-800 bezoekers verwacht.
oa bekende dj's dus net setje pioneer met mixer.

mijn offerte: eerste complete verzorging, licht geluid djbooth enz.

Veels te duur.. owke.. das duidelijk er is niet veel geld.

Naja dan maar een minimum aan apparatuur wat noodzakelijk is.

offerte betreft: GAE director dubbel per kant met 4 extra JBL laagkasten
3 keer pioneer cdj1000 mk3 met een djm 800 mixer, redelijk standaard voor dj.

krijg ik als reactie:

"Na veel overleg, en lang nadenken zijn we eruit.
Het lijkt ons niet handig om een 'tweederangs' geluidsset neer te zetten op zo'n feest in ....., het zou gewoon zonde zijn van het feest.
We bedanken jullie voor het maken van de offertes, maar zullen er dus geen gebruik van maken."

PARDON?? 2de rangs installatie? Er was gewoon een flut budget.. maar om nu te zeggen dat GAE een 2de rangs installatie is?
Ik ben heel benieuwd wat men daar nu gaat neerpoffen.. Zeker gezien het beschikbare budget... wink ;)
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
11-5-2009 19:17
Typisch...en vast ook niet de laatste keer dat je het mee zult maken. Er loopt altijd een categorie betweters rond, die vaak alleen de klok hebben horen slaan, maar totaaaaal geen idee hebben, waar de klepel hangt. Oftewel de figuren die alleen merk A kennen en alles dat anders dan merk A is voor prullen verslijten.

Ik heb mij daar in het verleden nog wel eens een beetje pissig om gemaakt. Mensen gaan appels met peren vergelijken en dan zijn de 'verzorgde' appels altijd te duur. Een luidspreker is toch een luidspreker? Een versterker toch een versterker? Mensen hebben vaak geen idee waar ze mee bezig zijn, hebben geen idee hoeveel mensen 800 personen eigenlijk is, maar willen wel graag de blits maken door in commissies en besturen te gaan zitten. Maar budget kunnen koppelen aan de werkelijke waarde is er vaak niet bij. (Geen idee hebben, van wat er te koop is...en wat het kost.)

Het is altijd enorm zonde van de tijd die je in het opstellen van de offerte steekt. Daar gaat men zo gemakkelijk aan voorbij..... sad :(
I am a TimeDriver!
LEDesignStandaard Lid
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
11-5-2009 21:48
Haha zal Alphons leuk vinden, 2e rangs setje laugh :D
Vergeet niet te lachen
Watt-XtraStandaard Lid
11-5-2009 21:56

Melo-G schreef:

Haha zal Alphons leuk vinden, 2e rangs setje laugh :D
Zal alphons een mindere zorg wezen als ik... wink ;)

Ik stel offertes op met indien naar mijn mening meerwaarde een nette 2d-3d tekening van het concept. Ik mag toch aannemen dat als je een feest organiseert en dj's van om en nabij de 2000 euro voor een 2tal uurtjes draaien boekt, je ook wel een idee hebt over wat er moet komen te staan aan geluid en licht. Dmv een uitleg, zowel per mail als telefonisch moet je een heel aardig beeld krijgen... ook als leek.

Maar een dergelijke reactie.. dat treft mij laugh :D
TomVIP Lid
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 31-10-2024
11-5-2009 22:02
ah joh, er staat u JBL.....das veuuuuul beter spul volgens mijn broer.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
11-5-2009 22:07
Goed mogelijk dat men elders ook offertes heeft laten maken. En dat je uiteindelijk afgekraakt word vanwege JBL zelfbouwers. (de wereld is klein)

Bovendien waarom 4 extra JBL laagkasten, heeft GAE zelf hier geen oplossing voor?

Ik ben zeer benieuwd wat men uiteindelijk neer zal zetten.
(mocht het doorgaan)
Mede omdat ik al vaker geroepen heb dat vrij grote bedrijven met zeer scherpe prijzen komen.

Martin.
kvm entertainment
Watt-XtraStandaard Lid
11-5-2009 23:04
Martin: Ik werk altijd met de JBL laagkasten als aanvulling op de GAE set.

Ik ben zeer tevreden over deze JBL kasten, ik heb er inmiddels 12 welke zeer regelmatig worden gebruikt.

Deze kast is gewoonweg zeer flexibel in te zetten, GAE heeft er ook wel een oplossing voor. Maar hier staat nu eenmaal een dubbele set GAE director zonder extra single bass

En die JBL bassen staan er ook. wink ;)

De wereld is idd klein, ik ben mij echter ook bewust van prijzen van concullega bedrijven. Maar ga niet verder inhoudelijk in op het beschikbare budget..

Ik ben mijn ergenis inmiddels kwijt.. En ga door met het volgende. wink ;) komt in de loop van volgende maand wel meer info over... happy :) Dat wil ik nu nog even voor mij houden.
TomVIP Lid
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 31-10-2024
11-5-2009 23:34
sorry, ik wist niet dat deze offerte oa jbl kasten bevatte, maar ik noemde het merk bij wijze van marketing kwestie voor de leken wink ;)

welke leek heeft er nu gehoord van HK enz wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj JoeriStandaard Lid
Sinds: 10-5-2005
Laatste: 24-2-2013
11-5-2009 23:46
Heeft Tom helemaal gelijk in. Laatst moest ik draaien met mijn HK Elias set. Volgens zo'n betwetertje was dat een troep merk en de boxen van zijn oom, echte Showtecs laugh :D zoals hij zei, dat waren nog eens speakers! Je kunt dan ook beter niet proberen om die kinderen wijs te maken dat jouw boxen toch wel iets beter zijn dan die van zijn oom. Daar worden ze alleen maar irritanter van;)!
JK Productions is powerd by Pioneer, Martin Audio & Crest
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
11-5-2009 23:49

Watt-Xtra schreef:

De wereld is idd klein, ik ben mij echter ook bewust van prijzen van concullega bedrijven.
En dan is het niet ondenkbaar dat een conculega het een tweederangsset noemt.
(ik zie 2 mogelijke redenen). Maar goed, misschien denk ik iets te ver.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)