Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 136 van 289)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
9-10-2006 00:28

SebasVD schreef:

En ken twee malloten die op Vlieland voor een schijntje dagen achtereen kwamen draaien, maar wel een fantastische tijd hadden daar! laugh :D
Ik zeg, wanneer gaan we weer? laugh :D En dan achteraf weer heerlijk de heleboel schoonmaken. Man man, dat waren nog eens tijden. Met elke avond eten bij Buffel laugh :D
Light Image
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
9-10-2006 00:37
Toch rijk worden is en blijft moeilijk hiermee, maar als dat je doel is streef je dat snel voorbij.

Laatst draaide een vriend van me in eenclub in utrecht. hij - marketing manager bij grote internet provider - verdiende op een avond een fractie van wat hij tussne 9 en 17 uur verdiend. nl 70 euro

Evenzo bij mij. Voor 60 euro ex btw wil ik een uurtje komen opdraven voor mijn eigen zaak. Maar volgende maand sta - onder voorbehoud - ik gezellig in club in Groningen beetje top 40 achter elkaar te rammen. Voor wat? geen idee, zal wel iets met bier zijn. laugh :D

Het gekke is alleen wel dat als je een nette baan hebt, budget hebt -> ruimte om nog meer te spenderen aan je hobby, dat het rendement wel naar beneden gaat, maar het plezier omhoog. wink ;)
niet nodig
JopEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
Berichten: 234
9-10-2006 10:11

mutz schreef:

Het gekke is alleen wel dat als je een nette baan hebt, budget hebt -> ruimte om nog meer te spenderen aan je hobby, dat het rendement wel naar beneden gaat, maar het plezier omhoog. wink ;)
Daar ben ik het helemaal mee eens! happy :)
MB Audio systems
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
9-10-2006 11:10
Het gaat blijkbaar écht niet goed met de status "DJ".

Ik ben 12 jaar geleden als DJ begonnen in een leuvens studentencafé en verdiende toen op m'n eerste avond (ca 22u30 tot 5u) 95€. Ik heb het daar 10 jaar "volgehouden" en op het einde verdiende ik 130€ op een weekdag (+ % op de omzet) en 160€ op een vrijdag. Nu draait een klant van me in diezelfde zaak (hij brengt ook z'n eigen platen/cd's mee en is qua prestaties evenwaardig) en krijgt hij AMPER 75€ betaald... Niet alleen in die zaak maar ook in andere zaken wil men niet meer betalen dan 10€/u, met uitschieters tot 15€/u voor een groot danscafé.
Als ik de prijzen hier op 't forum zie is 't blijkbaar een algemene trend sad :( .

Als ze verlangen dat ik eigen platen/cd's meebreng kom ik voor die prijs écht m'n bed niet uit hoor (en ik heb GEEN goedbetaalde baan op een kantoor), dan laat ik het liever over aan die downloaders die de prijs blijven kelderen angry
Gratis muziek bekomen kan iedereen maar daarmee ken je "de stiel" nog niet - blijkt uit de vele bordjes "DJ gezocht", dit terwijl het academiejaar al vlot een maand bezig is shut up :X .

Kwaliteit kost nu eenmaal poen. Ik doe aan die prijzenslag niet mee en heb (gelukkig) nog steeds goed m'n werk.

Misschien stel ik mijn eisen wel te hoog (of ben ik toch nog te goedkoop).
Daarom had ik graag wat meer prijzen gekend van collega's. Wel graag van DJ's die werken met originele vinyl/cd's en met de nodige ervaring met het genre "all-round". Vind je dit niet thuishoren op een publiek forum mag je me ook privé mailen.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
9-10-2006 13:21
ach als jullie dj's een 100 euro voor een avondje draaien ontvangen is dat toch zo slecht nog niet?? hangt natuurlijk ook van de duur van het draaien af. Als drive-in disco kun je op de meeste scholen een setje wegzetten tot een 500 euro. duur een uurtje of 4. Daarboven verlies je erg veel klanten. Hangt natuurlijk ook van je apparatuur af. maar heb het dan over een nette set met goed licht en geluid, niet over een dap of behringer set met 8 parren.

Haal je van die 500 euro alle kosten af, bereken je de afschrijving enz. dan hou je ook niet heel veel meer over hoor.

het is alleen zo frustrerend dat steeds meer scholen eerst een aantal keren die goedkope jongens nemen en dan zien dat dat ook niet echt werkt.
Als 20 jarige is het minimum loon echt geen 15 euro in het uur hoor. dat zit een heel stukkie lager! en betaald dient er te worden naar gelang de prestatie, trekt een dj extra volk? mag hij of zij ook meer verdienen.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
9-10-2006 15:10

Watt-Xtra schreef:

ach als jullie dj's een 100 euro voor een avondje draaien ontvangen is dat toch zo slecht nog niet?? hangt natuurlijk ook van de duur van het draaien af. Als drive-in disco kun je op de meeste scholen een setje wegzetten tot een 500 euro. duur een uurtje of 4. Daarboven verlies je erg veel klanten. Hangt natuurlijk ook van je apparatuur af. maar heb het dan over een nette set met goed licht en geluid, niet over een dap of behringer set met 8 parren.

Haal je van die 500 euro alle kosten af, bereken je de afschrijving enz. dan hou je ook niet heel veel meer over hoor.

het is alleen zo frustrerend dat steeds meer scholen eerst een aantal keren die goedkope jongens nemen en dan zien dat dat ook niet echt werkt.
Als 20 jarige is het minimum loon echt geen 15 euro in het uur hoor. dat zit een heel stukkie lager! en betaald dient er te worden naar gelang de prestatie, trekt een dj extra volk? mag hij of zij ook meer verdienen.
100€/4u= 25€... toch een heel verschil met de belgische 10€/u
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
9-10-2006 15:31
1 x bewerkt. Laatst door Roberto op 9-10-2006 16:16
Mijn gage ligt voor een set van 2 uur op (vanaf) € 150 ex. BTW en in de regio. Dit gaat dan om een house-set draaien waar ik alleen mijn eigen CD's meeneem. Verder verwacht ik dat alle apparatuur goed geregeld is en dat het de doelgroep is waar ik graag voor draai (anders bedank ik ze vriendelijk). Uiteraard doe ik wel aan "vrienden-prijsjes" en regelmatig eens gratis draaien als ik het een goed concept vind en het me later meerdere boekingen oplevert. Ook kijk ik naar het budget wat ze hebben, als dit niet veel is en ook niet "mijn soort" feest bedank ik ze wederom vriendelijk.

In drukke maanden draai ik zo'n 8-10x per maand op locatie en in minder drukke maanden is dit zo'n 3 á 4x per maand. Daarnaast ook nog mijn eigen avonden (Supervet bijv).

Ben 17 jaar happy :)
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
9-10-2006 16:00
Dat doe je netjes roberto. Ik dacht dat jij al wat ouder zou zijn. (mede door je website en de manier hoe je op t forum schrijft).
niet nodig
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
9-10-2006 16:12
dankje happy :)
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
9-10-2006 17:08

luc2366 schreef:

100€/4u= 25€... toch een heel verschil met de belgische 10€/u
euhm nee Luc zo bedoel ik dat niet, wanneer er iemand bij mij 4 uur draait zal hij op dit moment echt geen 100 euro krijgen voor 4 uur werk. Ik las in de vorige posts dat er bedragen vallen tussen de 70 en zeg maar 130 euro op een avond, als ik dan even een gemiddelde mag nemen van 100 euro is dit toch niet slecht betaald? 15 euro netto in het uur wordt er echt lang niet overal betaald hoor.

Wat ik duidelijk wilde maken is dat een verhuurbedrijf lang niet altijd bakken met geld verdient, zeker niet per uur, want een uurtje of 12-14 op een dag maken is al redelijk normaal hoor. met uitschieters tot 20uur! wanneer ik dan het uurloon zou berekenen wordt ik er zelf ook wel eens stil van...zoweinig.
anderzijds, ik heb ook wel klussen waar het geld komt binnenstromen!! Naja per uur genomen dan.

Dit zelfde geldt voor een drive-in show.
"Wij" hebben de kosten van aanschaf, onderhoud, update, afschrijving enz enz. een dj moet zijn collectie op peil houden en evt zo nu en dan eens een nieuwe koptelefoon aanschaffen.
De kosten zijn dus goed te overzien en dan is het relatief gezien, makkelijker geld verdienen.

to roberto: je hebt uitzonderingen, jij bent er dus eentje van maar ik denk niet dat het reeel is om dergelijke bedragen te vragen. Mocht je het toch kunnen vragen en ontvangen? meteen doen.. iedereen wil graag rijk worden. Voor de rest: allemaal lekker door blijven gaan met werken. Een voetballer doet ook niet uitzonderlijk werk maar krijgt, (verdienen doet hij het niet) wink ;) wel bakken met geld!!
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)