Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 135 van 289)
Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
25-9-2006 21:35
@Geertt

Feestjes tot zo'n 50-80 man doe ik zelfs in mn eentje, groter gaat er meestal iemand mee. Moet je een hele trussconstructie in elkaar tikken met een lading licht erin en een line array vol geluid neer hangen neem je een hel;e hoop man mee (goed laatste situatie is ook in mijn geval erg fictief dat ik zo'n klus aan neem, maar het gaat om het idee). Per klus bekijken dus. Wanneer je echter met 3 man een drive-in show runt, welke ook alledrie geinvesteerd hebben en het vaak ook nog gewoon leuk vinden om te draaien is het een ander verhaal, echter vind ik het echter niet bepaald professioneel overkomen wanneer je met 3 man aan komt rukken wanneer er slechts 2 full-range speakertjes en een dj-setje nodig zijn. Zorgen dat het niet te druk word dus, en als er genoeg te doen is een duidelijke taakverdeling maken zodat iedereen wat te doen heeft (bijvoorbeeld per uur wisselen in een schema waarin één persoon licht staat te schuiven, één staat te draaien en de derde overige klussen uitvoerd zoals het maken van foto's e.d.). Uiteindelijk als je wat proffesioneler word zul je zien dat de ene in andere dingen beter is als de ander, en groeien de taakverdelingen vanzelf een beetje.

Over de prijs: ik denk dat je met 150-180 euro EXC. DJ een aardige prijs hebt. Echter zou ik als klant niet voor 3 DJ's gaan betalen (ben niet gek, dan doe maar één DJ laugh :D) wat er dus op neer komt dat als er meer mensen mee gaan dan nodig zijn je die voor nop mee zou moeten nemen. Een All-In prijs lijkt me daarom in dit geval beter.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
GeerttStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-5-2006
Laatste: 27-9-2006
Berichten: 2
25-9-2006 21:51

big bang schreef:

Echter zou ik als klant niet voor 3 DJ's gaan betalen (ben niet gek, dan doe maar één DJ laugh :D) wat er dus op neer komt dat als er meer mensen mee gaan dan nodig zijn je die voor nop mee zou moeten nemen. Een All-In prijs lijkt me daarom in dit geval beter.
Bedankt voor je reactie.

Wat je hierboven zegt, daar begrijp ik je helemaal in. Het is wel zo dat we altijd een all-in prijs vragen en we benadrukken in onze 'informatiebrief' dan ook dat we zeker niet meer gaan vragen omdat we met drie zijn.

Ook voor onzelf hebben we hier geen behoefte aan, want het geld gaat de pot in waarmee we investeren in licht, nieuwe rookvloeistof, nieuwe lampen... Persoonlijk worden we er niet rijker van, maar dat hoeft ook niet, het is begonnen als kameraden onder elkaar, we doen het als hobby en we genieten ervan als we ermee bezig kunnen zijn wink ;) .
GBG sound & light
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
27-9-2006 12:40
Wat een beetje het probleem is: afgaande van een apparatuurlijstje vind ik het onmogelijk om een goede prijsopgaaf te doen. Dat hangt van veel meer factoren af. Zo vind ik het veel belangrijker dat het personeel er een feestje van weet te maken, ervaring van het personeel, etc. Tuurlijk reken je meer voor een flinke A-merk geluidsset dan voor een DAP setje (hoop dat ik niemand op de tenen trap), maar de DJ/LJ vind ik zelf veel belangrijker. De veiligheid van de apparatuur daargelaten.
XplodStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-3-2005
Laatste: 10-2-2014
Berichten: 210
27-9-2006 14:32

DJ Bastisito schreef:

Wat een beetje het probleem is: afgaande van een apparatuurlijstje vind ik het onmogelijk om een goede prijsopgaaf te doen. Dat hangt van veel meer factoren af. Zo vind ik het veel belangrijker dat het personeel er een feestje van weet te maken, ervaring van het personeel, etc. Tuurlijk reken je meer voor een flinke A-merk geluidsset dan voor een DAP setje (hoop dat ik niemand op de tenen trap), maar de DJ/LJ vind ik zelf veel belangrijker. De veiligheid van de apparatuur daargelaten.
Vandaar ook dat voorlaatste (min of meer...) stuk in mijn post... wink ;)
Maar er van uit gaande dat we gewoon een veilig en goed feest verzorgen, wat zou jij dan durven vragen inc. DJ's?

Mvg

Bert
Goed bedoelde rotzooi is ook rotzooi...
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
27-9-2006 15:12

Xplod schreef:

DJ Bastisito schreef:

Wat een beetje het probleem is: afgaande van een apparatuurlijstje vind ik het onmogelijk om een goede prijsopgaaf te doen. Dat hangt van veel meer factoren af. Zo vind ik het veel belangrijker dat het personeel er een feestje van weet te maken, ervaring van het personeel, etc. Tuurlijk reken je meer voor een flinke A-merk geluidsset dan voor een DAP setje (hoop dat ik niemand op de tenen trap), maar de DJ/LJ vind ik zelf veel belangrijker. De veiligheid van de apparatuur daargelaten.
Vandaar ook dat voorlaatste (min of meer...) stuk in mijn post... wink ;)
Maar er van uit gaande dat we gewoon een veilig en goed feest verzorgen, wat zou jij dan durven vragen inc. DJ's?

Mvg

Bert
Kan ik nog steeds weinig over zeggen, zou ik jullie keer voor moeten zien. Want wat voor de 'een' als goed wordt bestempeld is voor de andere zwaar bagger.
XplodStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-3-2005
Laatste: 10-2-2014
Berichten: 210
27-9-2006 16:10

DJ Bastisito schreef:

Kan ik nog steeds weinig over zeggen, zou ik jullie keer voor moeten zien. Want wat voor de 'een' als goed wordt bestempeld is voor de andere zwaar bagger.
Daar heb je een punt... happy :)
Vrijdag 6 oktober moeten we weer ergens gaan draaien (spijtig genoeg in een tentje van 5 bij 10 meter... sad :( ), dan zal ik nog wel ees foto's posten zodat je toch al een beetje een beeld hebt hoe het er uit ziet... happy :)

Andere opmerkingen zijn altijd welkom...! happy :)

Mvg

Bert
Goed bedoelde rotzooi is ook rotzooi...
WoeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2005
Laatste: 15-7-2013
Berichten: 29
8-10-2006 23:56
Waar ik wel benieuwd naar ben.. wat verdien je als je alleen komt draaien ergens? Dus koptelefoontje en cd's of lp's mee?

Ik verdien in mijn hut net zoveel als overige personeel, 60 of 70 euro op een avond (van 23 tot 5 uur). Te weinig naar mijn mening, maargoed zo kan ik de hobby een beetje kostenneutraal houden. Als je rijk wil worden moet je in elk geval geen DJ worden laugh :D
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
9-10-2006 00:00

Woeter schreef:

Waar ik wel benieuwd naar ben.. wat verdien je als je alleen komt draaien ergens? Dus koptelefoontje en cd's of lp's mee?

Ik verdien in mijn hut net zoveel als overige personeel, 60 of 70 euro op een avond (van 23 tot 5 uur). Te weinig naar mijn mening, maargoed zo kan ik de hobby een beetje kostenneutraal houden. Als je rijk wil worden moet je in elk geval geen DJ worden laugh :D
Hangt er compleet vanaf waar het is, hoeveel ervaring je hebt, hoe oud je bent, enzovoorts enzovoorts.

Ken discotheek-DJ's in behoorlijk grote discotheken die het met 150 euro moeten doen voor een avond, en ik ken discotheek-DJ's die in kleinere discotheken ruim het dubbele krijgen. Welke beter is? Ach...
Light Image
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
9-10-2006 00:02
En ken twee malloten die op Vlieland voor een schijntje dagen achtereen kwamen draaien, maar wel een fantastische tijd hadden daar! laugh :D
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
9-10-2006 00:10

JeroenVDV schreef:

Hangt er compleet vanaf waar het is, hoeveel ervaring je hebt, hoe oud je bent, enzovoorts enzovoorts.
Ik heb jaren geleden ieder weekend in een "nietszeggende" disco gedraaid. Wat daar ook meespeelde was, dat ik mijn eigen platen meenam.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)